De verordening van de burgemeester d.d. 10.06.2021 "Politieverordening - Coronavirus - Digitale vergadering van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn op 24.06.2021 met livestream via Facebook” wordt ter bekrachtiging voorgelegd aan de gemeenteraad.
De verordening van de burgemeester d.d. 10.06.2021 "Politieverordening - Coronavirus - Digitale vergadering van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn op 24.06.2021 met livestream via Facebook” wordt ter bekrachtiging voorgelegd aan de gemeenteraad.
De verordening van de burgemeester d.d. 10.06.2021 "Politieverordening - Coronavirus - Digitale vergadering van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn op 24.06.2021 met livestream via Facebook” wordt ter bekrachtiging voorgelegd aan de gemeenteraad.
Enig artikel
De gemeenteraad bekrachtigt de verordening van de burgemeester d.d. 10.06.2021 nl.
politieverordening “Coronavirus - Digitale vergadering van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn op 24.06.2021 met livestream via Facebook”.
De gemeenteraad keurt de in bijlage toegevoegde eerste aanpassing 2021 van het meerjarenplan 2020-2025 van het AGB Aarschot, dat door de raad van bestuur op 24 juni 2021 werd vastgesteld, goed. Hierdoor is de aanpassing van het meerjarenplan in zijn geheel definitief vastgesteld. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De raad van bestuur van het AGB Aarschot heeft op 12 december 2019 de beleids- en financiële planning vastgelegd in een meerjarenplan voor de periode 2020 tot 2025. De raad van bestuur heeft in zitting van 17 september 2020 en 10 december 2020 de aanpassingen van het meerjarenplan vastgelegd. Het meerjarenplan vormt de basis voor het beleid van het bestuur. Het budget is geen afzonderlijk beleidsrapport meer, maar wordt geïntegreerd in het meerjarenplan. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor dat jaar.
Gelet op de noodzaak tot wijziging van het meerjarenplan wordt het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, eerst vastgesteld door de raad van bestuur en vervolgens voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring. Na goedkeuring door de gemeenteraad is de aanpassing van het meerjarenplan definitief vastgesteld.
Het meerjarenplan van het AGB Aarschot is financieel in evenwicht als het geraamd beschikbaar budgettair resultaat in geen enkel jaar negatief is.
In toepassing van de bepalingen van het decreet lokaal bestuur werd het ontwerp van de aanpassing van het meerjarenplan op 9 juni 2021 aan de raadsleden bezorgd.
Voorstel van besluit:
De gemeenteraad keurt de in bijlage toegevoegde aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 van het AGB Aarschot goed. Hierdoor is de aanpassing van het meerjarenplan in zijn geheel definitief vastgesteld.
Gelet op
Het meerjarenplan vormt de basis voor het beleid van het bestuur. Gelet op de noodzaak tot wijziging van het meerjarenplan wordt het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, eerst voorgelegd aan de raad van bestuur ter vaststelling en vervolgens voorgelegd aan de gemeenteraad ter goedkeuring. Na goedkeuring door de gemeenteraad is de aanpassing van het meerjarenplan definitief vastgesteld. Het budget is geen afzonderlijk beleidsrapport meer, maar wordt geïntegreerd in het meerjarenplan. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De aanpassing van het meerjarenplan bestaat uit de volgende onderdelen:
De kerncijfers van het meerjarenplan, zoals terug te vinden in het document M2 (staat van het financieel evenwicht):
Budgettair resultaat
|
2020 |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
Exploitatiesaldo |
-29.511,48 | 21.058,36 | 156.092,79 | 265.997,79 | 273.112,79 | 256.179,40 |
Investeringssaldo |
-915.083,28 | -1.333.383,80 | -618.752,00 | -285.978,00 | -943.707,00 | -2.899.943,00 |
Financieringssaldo |
516.920,26 | 1.131.367,77 | 462.659,82 | 19.980,21 | 670.594,21 | 2.643.763,60 |
Budgettair resultaat van het boekjaar |
-427.674,50 | -180.957,67 | 0,61 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
|
|
|
|
|
|
|
Beschikbaar budgettair resultaat |
181.458,17 | 500,50 | 501,11 | 501,11 | 501,11 | 501,11 |
|
|
|
|
|
|
|
Autofinancieringsmarge |
-427.674,50 | -361.916,19 | -302.598,88 | -190.379,69 | -201.103,46 | -268.481,54 |
|
|
|
|
|
|
|
Gecorrigeerde autofinancieringsmarge |
-790.350,61 | -803.356,60 | -969.359,01 | -908.641,45 | -947.207,46 | -1.293.784,94 |
Het meerjarenplan is financieel in evenwicht als het geraamd beschikbaar budgettair resultaat in geen enkel jaar negatief is.
Enig artikel
De gemeenteraad keurt de in bijlage toegevoegde eerste aanpassing 2021 van het meerjarenplan 2020-2025 van het AGB Aarschot, dat door de raad van bestuur op 24 juni 2021 werd vastgesteld, goed. Hierdoor is de aanpassing van het meerjarenplan in zijn geheel definitief vastgesteld. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De voorzitter schorst de vergadering van de gemeenteraad en opent de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn zodat die laatste het gedeelte OCMW van de eerste aanpassing 2021 van het meerjarenplan 2020-2025 kan vaststellen.
Na de afhandeling van de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn sluit de voorzitter deze vergadering en wordt de vergadering van de gemeenteraad opnieuw geopend.
De voorzitter schorst de vergadering van de gemeenteraad en opent de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn zodat die laatste het gedeelte OCMW van de eerste aanpassing 2021 van het meerjarenplan 2020-2025 kan vaststellen.
Na de afhandeling van de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn sluit de voorzitter deze vergadering en wordt de vergadering van de gemeenteraad opnieuw geopend.
De gemeenteraad stelt haar deel van de in bijlage toegevoegde eerste aanpassing 2021 van het meerjarenplan 2020-2025 vast. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn hebben op 12 december 2019 hun beleids- en financiële planning vastgelegd in een meerjarenplan voor de periode 2020 tot 2025. De gemeenteraad heeft in zitting van 17 september 2020 en 10 december 2020 de aanpassingen van het meerjarenplan goedgekeurd. Het meerjarenplan vormt de basis voor het beleid van het bestuur. Het budget is geen afzonderlijk beleidsrapport meer, maar wordt geïntegreerd in het meerjarenplan. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor dat jaar.
Gelet op de noodzaak tot wijziging van het meerjarenplan wordt het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, voorgelegd aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. Zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn moet eerst het eigen deel van de aanpassing van het meerjarenplan vaststellen. Daarna kan de gemeenteraad het deel van de aanpassing van het meerjarenplan, dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld, goedkeuren, waardoor de aanpassing van het meerjarenplan definitief is vastgesteld. Door die goedkeuring wordt het beleidsrapport in zijn geheel definitief vastgesteld.
Vermits elke rechtspersoon (stad en OCMW) voor de eigen verplichtingen en verbintenissen blijft instaan, blijft in het meerjarenplan wel een duidelijk onderscheid tussen de kredieten van de stad en die van het OCMW. Dat komt tot uiting in het schema met het overzicht van de kredieten (M3), waarin de kredieten voor de stad en het OCMW apart worden opgenomen.
Omdat de stad en het OCMW een geïntegreerd meerjarenplan maken, wordt het financieel evenwicht voor de twee besturen als één geheel gepresenteerd en beoordeeld. Het meerjarenplan is financieel in evenwicht als het voldoet aan de volgende voorwaarden:
De twee bovenvermelde normen worden aangevuld met indicatoren over het geconsolideerd financieel evenwicht en de gecorrigeerde autofinancieringsmarge. Dit zijn evenwel geen afdwingbare normen.
In toepassing van de bepalingen van het decreet lokaal bestuur werd het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan op 9 juni 2021 aan de raadsleden bezorgd.
Voorstel van besluit:
De gemeenteraad stelt haar deel van de in bijlage toegevoegde aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 vast.
Gelet op
Het meerjarenplan vormt de basis voor het beleid van het bestuur. Gelet op de noodzaak tot wijziging van het meerjarenplan wordt het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, voorgelegd aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. Het budget is geen afzonderlijk beleidsrapport meer, maar wordt geïntegreerd in het meerjarenplan. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De aanpassing van het meerjarenplan bestaat uit de volgende onderdelen:
De kerncijfers van het meerjarenplan, zoals terug te vinden in het document M2 (staat van het financieel evenwicht):
Budgettair resultaat
|
2020 |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
Exploitatiesaldo |
6.122.851,03 | -212.453,78 | 1.189.027,87 | 2.478.552,07 | 2.748.210,00 | 3.492.953,88 |
Investeringssaldo |
-3.619.895,43 | -14.640.153,95 | -6.044.488,47 | -11.693.355,83 | -11.746.890,89 | 8.559.177,54 |
Financieringssaldo |
2.386.731,16 | 4.166.086,61 | 10.573.790,42 | 1.466.615,23 | 8.998.680,89 | -4.622.205,08 |
Budgettair resultaat van het boekjaar |
4.889.686,76 | -10.686.521,12 | 5.718.329,82 | -7.748.188,53 | 0,00 |
7.429.926,34 |
|
|
|
|
|
|
|
Beschikbaar budgettair resultaat |
12.716.879,83 | 2.030.358,71 | 7.748.688,53 | 500,00 | 500,00 | 7.430.426,34 |
|
|
|
|
|
|
|
Autofinancieringsmarge |
4.538.616,53 | -1.624.633,64 | -716.504,11 | 544.438,63 | 514.482,37 | 453.798,92 |
|
|
|
|
|
|
|
Gecorrigeerde autofinancieringsmarge |
4.327.902,27 | -2.141.145,34 | -1.780.273,16 | -908.678,60 | -345.183,37 | 366.695,46 |
Het meerjarenplan is financieel in evenwicht als het voldoet aan de volgende voorwaarden:
Geconsolideerd financieel evenwicht
|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
Totaal beschikbaar budgettair resultaat |
12.898.338,00 | 2.030.859,21 | 7.749.189,64 | 1.001,11 | 1.001,11 | 7.430.927,45 |
Totale autofinancieringsmarge | 4.110.942,03 | -1.986.549,83 | -1.019.102,99 | 354.058,94 | 313.378,91 | 185.317,38 |
Totale gecorrigeerde autofinancieringsmarge | 3.537.551,66 | -2.944.501,95 | -2.749.632,17 | -1.817.320,05 | -1.292.390,83 | -927.089,48 |
Enig artikel
De gemeenteraad stelt haar deel van de in bijlage toegevoegde eerste aanpassing 2021 van het meerjarenplan 2020-2025 vast. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De gemeenteraad keurt de in bijlage toegevoegde eerste aanpassing 2021 van het meerjarenplan 2020-2025, dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld, goed. Hierdoor is de aanpassing van het meerjarenplan in zijn geheel definitief vastgesteld. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn hebben op 12 december 2019 hun beleids- en financiële planning vastgelegd in een meerjarenplan voor de periode 2020 tot 2025. De gemeenteraad heeft in zitting van 17 september 2020 en 10 december 2020 de aanpassingen van het meerjarenplan goedgekeurd. Het meerjarenplan vormt de basis voor het beleid van het bestuur. Het budget is geen afzonderlijk beleidsrapport meer, maar wordt geïntegreerd in het meerjarenplan. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor dat jaar.
Gelet op de noodzaak tot wijziging van het meerjarenplan wordt het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, voorgelegd aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. Zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn moet eerst het eigen deel van de aanpassing van het meerjarenplan vaststellen. Daarna kan de gemeenteraad het deel van de aanpassing van het meerjarenplan, dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld, goedkeuren, waardoor de aanpassing van het meerjarenplan definitief is vastgesteld. Door die goedkeuring wordt het beleidsrapport in zijn geheel definitief vastgesteld.
Vermits elke rechtspersoon (stad en OCMW) voor de eigen verplichtingen en verbintenissen blijft instaan, blijft in het meerjarenplan wel een duidelijk onderscheid tussen de kredieten van de stad en die van het OCMW. Dat komt tot uiting in het schema met het overzicht van de kredieten (M3), waarin de kredieten voor de stad en het OCMW apart worden opgenomen.
Omdat de stad en het OCMW een geïntegreerd meerjarenplan maken, wordt het financieel evenwicht voor de twee besturen als één geheel gepresenteerd en beoordeeld. Het meerjarenplan is financieel in evenwicht als het voldoet aan de volgende voorwaarden:
De twee bovenvermelde normen worden aangevuld met indicatoren over het geconsolideerd financieel evenwicht en de gecorrigeerde autofinancieringsmarge. Dit zijn evenwel geen afdwingbare normen.
In toepassing van de bepalingen van het decreet lokaal bestuur werd het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan op 9 juni 2021 aan de raadsleden bezorgd.
Voorstel van besluit:
De gemeenteraad keurt de in bijlage toegevoegde aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025, dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld, goed. Hierdoor is de aanpassing van het meerjarenplan in zijn geheel definitief vastgesteld.
Gelet op
Het meerjarenplan vormt de basis voor het beleid van het bestuur. Gelet op de noodzaak tot wijziging van het meerjarenplan wordt het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, voorgelegd aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. Het budget is geen afzonderlijk beleidsrapport meer, maar wordt geïntegreerd in het meerjarenplan. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De aanpassing van het meerjarenplan bestaat uit de volgende onderdelen:
De kerncijfers van het meerjarenplan, zoals terug te vinden in het document M2 (staat van het financieel evenwicht):
Budgettair resultaat
|
2020 |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
Exploitatiesaldo |
6.122.851,03 | -212.453,78 | 1.189.027,87 | 2.478.552,07 | 2.748.210,00 | 3.492.953,88 |
Investeringssaldo |
-3.619.895,43 | -14.640.153,95 | -6.044.488,47 | -11.693.355,83 | -11.746.890,89 | 8.559.177,54 |
Financieringssaldo |
2.386.731,16 | 4.166.086,61 | 10.573.790,42 | 1.466.615,23 | 8.998.680,89 | -4.622.205,08 |
Budgettair resultaat van het boekjaar |
4.889.686,76 | -10.686.521,12 | 5.718.329,82 | -7.748.188,53 | 0,00 |
7.429.926,34 |
|
|
|
|
|
|
|
Beschikbaar budgettair resultaat |
12.716.879,83 | 2.030.358,71 | 7.748.688,53 | 500,00 | 500,00 | 7.430.426,34 |
|
|
|
|
|
|
|
Autofinancieringsmarge |
4.538.616,53 | -1.624.633,64 | -716.504,11 | 544.438,63 | 514.482,37 | 453.798,92 |
|
|
|
|
|
|
|
Gecorrigeerde autofinancieringsmarge |
4.327.902,27 | -2.141.145,34 | -1.780.273,16 | -908.678,60 | -345.183,37 | 366.695,46 |
Het meerjarenplan is financieel in evenwicht als het voldoet aan de volgende voorwaarden:
Geconsolideerd financieel evenwicht
|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
Totaal beschikbaar budgettair resultaat |
12.898.338,00 | 2.030.859,21 | 7.749.189,64 | 1.001,11 | 1.001,11 | 7.430.927,45 |
Totale autofinancieringsmarge | 4.110.942,03 | -1.986.549,83 | -1.019.102,99 | 354.058,94 | 313.378,91 | 185.317,38 |
Totale gecorrigeerde autofinancieringsmarge | 3.537.551,66 | -2.944.501,95 | -2.749.632,17 | -1.817.320,05 | -1.292.390,83 | -927.089,48 |
Enig artikel
De gemeenteraad keurt de in bijlage toegevoegde eerste aanpassing 2021 van het meerjarenplan 2020-2025, dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld, goed. Hierdoor is de aanpassing van het meerjarenplan in zijn geheel definitief vastgesteld. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
Indien zich niemand kandidaat stelt voor de twee vacante betrekkingen van inspecteur van politie (melding en interventie) via de klassieke mobiliteitscyclus 2021-03 mogen de twee betrekkingen van inspecteur van politie (melding en interventie) vacant verklaard worden in het raam van de aan de aspirant-inspecteurs voorbehouden mobiliteitscyclus die in het begin van de basisopleiding wordt georganiseerd (aspirantenmobiliteit 2021-A2).
Indien de betrekkingen niet worden ingevuld, zullen deze via een ambtshalve aanwijzing door de Minister van Binnenlandse Zaken op grond van artikel VI.II.4ter van de RPPol worden ingevuld.
Er zal één exemplaar van dit besluit aan de algemene directie van het middelenbeheer en de informatie, directie van het personeel (DGR/DRP-P) van de federale politie bezorgd worden.
Op de gemeenteraad van 14 januari 2021 werden drie betrekkingen van inspecteur van politie (melding en interventie) vacant verklaard.
Deze drie betrekkingen werden gepubliceerd via de klassieke mobiliteit in de cyclussen 2021-01 en 2021-02. Slechts 1 betrekking kon worden ingevuld. De overige niet ingevulde betrekkingen gaan opnieuw in de cyclus 2021-01 aangeboden worden.
Er zijn momenteel enorme rekruteringsproblemen en er zijn nog amper kandidaten te vinden binnen de klassieke mobiliteit.
Plaatsen die na een klassieke mobiliteitscyclus niet konden worden ingevuld kunnen door de zone aangeboden worden aan aspiranten inspecteurs die aan het begin van hun basisopleiding staan, de zogenaamde aspirantenmobiliteit.
De federale politie is momenteel de behoeften voor de aspirantenmobiliteit 2020-A1 aan het inzamelen (uiterlijk tegen 20.08.2021).
Indien er geen kandidaten uit de cyclus 2021-03 kunnen worden aangeworven, wil de zone zich mogelijks inschrijven op de aspirantenmobiliteit 2021-A2.
Hiervoor is er een apart raadsbesluit nodig.
Gelet op
De personeelskosten zijn ingeschreven in de politiebegroting.
Artikel 1
Indien zich niemand kandidaat stelt voor de twee vacante betrekkingen van inspecteur van politie (melding en interventie) via de klassieke mobiliteitscyclus 2021-03 mogen de twee betrekkingen van inspecteur van politie (melding en interventie) vacant verklaard worden in het raam van de aan de aspirant-inspecteurs voorbehouden mobiliteitscyclus die in het begin van de basisopleiding wordt georganiseerd (aspirantenmobiliteit 2021-A2).
Artikel 2
Indien de betrekkingen niet worden ingevuld, zullen deze via een ambtshalve aanwijzing door de Minister van Binnenlandse Zaken op grond van artikel VI.II.4ter van de RPPol worden ingevuld.
Artikel 3
Er zal één exemplaar van dit besluit aan de algemene directie van het middelenbeheer en de informatie, directie van het personeel (DGR/DRP-P) van de federale politie bezorgd worden.
Het aanvullend politiereglement behelst de aanpassing aan de verkeerssignalisatie naar aanleiding van een gewijzigde verkeerssituatie te Betekomsesteenweg na de heraanleg van de fietspaden.
Onderhavig reglement behelst de aanpassing aan de verkeerssignalisatie naar aanleiding van een gewijzigde verkeerssituatie na de heraanleg van de fietspaden.
Overwegende dat
Artikel 1
De Betekomsesteenweg, voor het gedeelte ten oosten van de Nijverheidslaan is doodlopend voor alle bestuurders, uitgezonderd rijwielen en bromfietsers klassen A en P. De vertakking Betekomsesteenweg richting Ter Heidelaan heeft hier voorrang op het gedeelte Betekomsesteenweg richting R25/Demer.
Artikel 2
De in Art. 1 genoemde verkeerssituaties worden als volgt aangeduid:
Artikel 3
Dit aanvullend reglement vervangt de voorgaande genomen besluiten en reglementen die betrekking hebben op eerder genoemde straten en straatgedeelten.
Artikel 4
Onderhavig reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid, Departement van Mobiliteit en Openbare werken, Vlaamse Overheid, Koning Albert II laan 20 bus 2, 1000 Brussel.
Het aanvullend reglement omvat het signaleren van betalend parkeren en parkeerplaatsen bedoeld voor kort parkeren op het grondgebied van Aarschot. De huidige aanpassing van dit reglement behelst:
Onderhavig reglement omvat het signaleren van betalend parkeren en parkeerplaatsen bedoeld voor kort parkeren. Het reglement dient aangepast te worden voor:
Gelet op het advies van de politie;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen in verband met de adviesnota van de Stedelijke Middenstandsraad d.d. 01.04.2021;
Overwegende dat parkeerplaatsen bedoeld voor kort parkeren werden gecreëerd bij de heraanleg van Ebdries;
Om die redenen dient onderhavig reglement aangepast te worden.
Artikel 1
Huidig reglement wijzigt het aanvullend reglement inzake betalend parkeren en parkeren met beperkte parkeertijd (Blauwe Zone) op het grondgebied van Aarschot, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 13.06.2019.
De regeling m.b.t. het invoeren van de blauwe zone op de gewestwegen, zoals goedgekeurd door de secretaris-generaal van het Departement Mobiliteit en Openbare Werken van 23.08.2017, blijft gehandhaafd.
Artikel 2
In Aarschot-centrum wordt in de zone begrensd door de volgende plaatsbepalingen het parkeren toegelaten voor een maximumduur van drie uren (Blauwe Zone):
Artikel 3
De in artikel 2 vermelde zone wordt afgebakend door middel van de verkeersborden E9a met zonale geldigheid voorzien van het symbool van de parkeerschijf, opschrift "uitgezonderd bewoners" en onderbord ”max. 3 uur”.
Artikel 4
In de omgeving van de NMBS-parking gelegen langsheen het Statieplein tussen de Demerstraat en de Statiestraat en in de Nieuwlandlaan in de omgeving van de in- en uitrit van de NMBS-parking worden er in de zones begrensd door de volgende plaatsbepalingen het parkeren toegelaten voor een maximumduur van vier uren (Blauwe Zone):
Artikel 5
De in artikel 4 omschreven zones worden afgebakend door middel van de verkeersborden E9a met zonale geldigheid voorzien van het symbool van de parkeerschijf en onderbord “max. 4u”.
Artikel 6
Op de Demervallei Parking Centrum wordt in de zone aangeduid op het plan in bijlage, het parkeren toegelaten voor een maximumduur van drie uren (Blauwe Zone). Deze zone situeert zich voor wat betreft het eerste deel op de parkeerplaatsen tegenover het gebouw Demervallei 6 langs de rijbaan dewelke enkel bestemd is voor bestuurders van voertuigen van De Lijn (busbaan) en voor wat betreft het tweede deel op de 6 rijen parkeerplaatsen aan de andere zijde van de busbaan.
Artikel 7
De in artikel 6 omschreven zone wordt afgebakend door middel van de verkeersborden E9a met zonale geldigheid voorzien van het symbool van de parkeerschijf en onderbord “max. 3 uur”.
Artikel 8
In Rillaar-centrum wordt op de Diestsesteenweg N10 voor wat betreft het gedeelte begrepen tussen de aansluiting met de Blankestraat en Kapelleke, het parkeren toegelaten voor een maximumduur van drie uren (Blauwe Zone).
Artikel 9
De in artikel 8 omschreven zone wordt afgebakend door middel van de verkeersborden E9a met zonale geldigheid voorzien van het symbool van de parkeerschijf en onderbord “max. 3 uur”.
Artikel 10
In Rillaar-centrum wordt in de Blankestraat het parkeren toegelaten voor een maximumduur van drie uren (Blauwe Zone).
Artikel 11
De in artikel 10 omschreven zone wordt afgebakend door middel van de verkeersborden E9a met zonale geldigheid voorzien van het symbool van de parkeerschijf, opschrift "uitgezonderd bewoners" en onderbord “max. 3 uur”.
Artikel 12
In de zone begrensd door de volgende plaatsbepalingen wordt betalend parkeren ingevoerd:
Artikel 13
De in artikel 12 vermelde verkeersmaatregel wordt gesignaleerd door de verkeersborden E9a met zonale geldigheid voorzien van het opschrift “Betalend”.
Artikel 14
Op de Demervallei Parking Centrum wordt op het parkinggedeelte bestemd voor kampeerauto's betalend parkeren ingevoerd.
Artikel 15
De in artikel 14 vermelde verkeersmaatregel wordt gesignaleerd door de verkeersborden E9a met zonale geldigheid voorzien van het opschrift “Betalend”.
Artikel 16
Op de Grote Markt ter hoogte van huisnummers 13 en 14 is het parkeren op drie parkeerplaatsen enkel toegelaten voor een maximumduur van 30 minuten.
Artikel 17
De 13 parkeerplaatsen vooraan het station ter hoogte van de dienst VELO zijn parkeerplaatsen voor kort parkeren. Op deze parkeerplaatsen mag men max. 30 minuten parkeren.
Artikel 18
De 6 parkeerplaatsen in het straatgedeelte Ebdries met huisnummers 43-55, ter hoogte van de aansluiting met Schoondereukenweg, zijn parkeerplaatsen voor kort parkeren. Op deze parkeerplaatsen mag men max. 30 minuten parkeren.
Artikel 19
De in artikel 16, 17 en 18 vermelde verkeersmaatregel wordt gesignaleerd door de verkeersborden E9a met het symbool van de parkeerschijf en voorzien van een onderbord met opschrift “30 min”.
Artikel 20
De modaliteiten met betrekking tot het betalend parkeren worden duidelijk op de parkeerautomaten aangebracht.
Artikel 21
Op de Nieuwlandlaan voor wat betreft het gedeelte begrepen tussen de Demerstraat en de Westelijke Ring R25, dit met uitzondering van de doodlopende straatgedeelten, geldt er stilstaan- en parkeerverbod.
Artikel 22
Het in artikel 21 vermelde stilstaan- en parkeerverbod wordt gesignaleerd door middel van het teken E3 voorzien van de onderborden type Xa, type Xb of type Xd.
Artikel 23
Onderhavig reglement treedt in werking zodra de in het reglement genoemde signalisatie is aangebracht en bewoners via grondige communicatie op de hoogte zijn gebracht van de wijzigingen aan de blauwe zone en van de wijzigingen aan het betalend gedeelte, en dit ten vroegste op 1 juli 2021.
Artikel 24
Dit aanvullend reglement vervangt de voorgaande genomen besluiten en reglementen die betrekking hebben op eerder genoemde straten en straatgedeelten.
Artikel 25
Onderhavig reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid, Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.
De gemeenteraad neemt kennis van het hemelwaterplan, formuleert er geen opmerkingen bij en keurt het integraal goed. Het plan werd door de stad in samenwerking met rioolnetbeheerder Riopact opgemaakt. Het moet op een efficiënte manier antwoord kunnen bieden aan droogte en wateroverlast. Op die manier wil de stad maximaal inzetten om een controleerbare blauwgroene omgeving van Aarschot en zijn deelgemeenten te maken.
Het hemelwaterplan dat ter goedkeuring voorligt werd door de stad in samenwerking met rioolnetbeheerder Riopact opgemaakt. Het hemelwaterplan zal op een efficiënte manier antwoord moeten kunnen bieden aan droogte en wateroverlast. Op die manier wil de stad maximaal inzetten om een controleerbare blauwgroene omgeving van Aarschot en zijn deelgemeenten te maken.
Doordat het klimaat verandert valt er meer neerslag in de winter en minder neerslag in de zomer. Daardoor zien we de laatste jaren een duidelijke stijging in het aantal gevallen van watertekort én wateroverlast. Ook de intensiteit van de buien neemt toe. Korte intense neerslagperiodes worden afgewisseld met langere droge periodes. Het gevolg daarvan is dat ook de stad Aardschot kampt met een onevenwichtige waterbalans.
In Aarschot is ruimte nodig voor water, zowel in de buurt van beken en rivieren, maar ook in de rioleringen en op openbaar domein. Veel van de bestaande rioleringsbuizen zijn niet aangepast om met intense neerslaghoeveelheden om te gaan, waardoor ook het risico op wateroverlast vanuit de rioleringen toeneemt. Er zal moeten ingezet worden op bronmaatregelen om het water ter plaatse te houden en afvoer te vermijden: ontharden, hergebruik, infiltratie, buffering en pas in laatste instantie vertraagde afvoer. Door het water in straten eerst op te vangen in tuinen, groendaken, wadi’s en plantenvakken vermijden we dat rioolbuizen overbelast geraken. Tegelijkertijd zorgen ontharding en infiltratie op particulier en openbaar domein er voor dat het grondwater opnieuw wordt aangevuld.
Rekening houdend met de belevingswaarde van de burger zal het hemelwaterplan zorgen voor oplossingen op verschillende vlakken:
Het hemelwaterplan stelt gerichte acties voorop om aan deze problemen een oplossing te bieden. Op die manier wil de stad maximaal inzetten om een controleerbare blauwgroene omgeving van Aarschot en zijn deelgemeenten te maken.
Overwegende dat
Overwegende dat
Gelet op
Enig artikel
De gemeenteraad neemt kennis van het hemelwaterplan, formuleert er geen opmerkingen bij en keurt het integraal goed.
De gemeenteraad gaat akkoord met de uitoefening van het voorkooprecht voor het pand gelegen Jozef Tielemansstraat 47 te 3200 Aarschot en bijgevolg tot aankoop van voornoemd pand.
De stad ontving een aanbieding van het voorkooprecht voor het pand 'voormalige café stadsbazuin, gelegen Jozef Tielemansstraat 43 te 3200 Aarschot'.
Op 25 maart 2021 werd het voorkooprecht aangeboden aan de prijs van 690.000 euro.
Het college besliste op 1 april 2021 om een mogelijke aankoop verder te onderzoeken.
De voorgenomen verkoop tegen dit bedrag ging niet door, hetgeen blijkt uit het feit dat het voorkooprecht op 28 april 2021 opnieuw werd aangeboden aan een prijs van 550.000 euro.
Binnen de 60 dagen na de aanbieding (28 april 2021) dient de stad op het e-voorkooploket aan te geven of zij haar voorkooprecht al dan niet wenst uit te oefenen. De uiterlijke dag is 26 juni 2021.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om het voorkooprecht uit te oefenen en voornoemd pand aan te kopen.
De stad ontving een aanbieding van het voorkooprecht voor het pand 'voormalige café stadsbazuin, gelegen Jozef Tielemansstraat 43 te 3200 Aarschot'.
Het pand staat al sinds 14 april 2014 op de leegstandslijst. Het voorkooprecht dat aangeboden wordt, vloeit voort uit de Vlaamse Wooncode. Zodra goederen verkocht worden die in het leegstandsregister zijn opgenomen, beschikken zowel de stad als de sociale huisvestingsmaatschappij Cnuz over een voorkooprecht. Ook de NV Vlaamse Waterweg beschikt over een voorkooprecht.
Het voorkooprecht ingeval van verkoop uit de hand wordt geregeld door de artikelen 12 en 13 van het Harmonisatiedecreet van 25 mei 2007.
Het e-voorkooploket bezorgt het aanbod aan de begunstigde die binnen de 60 dagen moet antwoorden vanaf de datum van kennisgeving (de datum waarop het e-voorkooploket de aanbieding van het Vlaams voorkooprecht ontvangt).
Oefent de begunstigde het voorkooprecht uit, dan registreert het e-voorkooploket zijn identiteit en brengt het loket de instrumenterende ambtenaar meteen op de hoogte. Deze kennisgeving van aanvaarding dient eveneens geregistreerd te worden. Het tijdstip van aanvaarding is het tijdstip waarop de kennisgeving van de aanvaarding door het e-voorkooploket aan de notaris wordt verzonden. De verkoop is dus voltrokken van zodra de kennisgeving van aanvaarding naar de instrumenterende ambtenaar is verzonden.
De begunstigde betaalt de prijs zoals de koper ze zou betalen en moet alle voorwaarden en modaliteiten van deze koper eveneens naleven. De begunstigde kan ook reeds voor het verstrijken van de termijn tot uitoefening van het voorkooprecht melden dat hij verzaakt aan het voorkooprecht. Deze verzaking is dan wel onherroepelijk, wat er op neer komt dat er niet meer kan worden op teruggekeerd.
Op 25 maart 2021 werd het voorkooprecht aangeboden aan de prijs van 690.000 euro (zie aanbiedingsdossier nr. 134709 in bijlage).
Het college besliste op 1 april 2021 om een mogelijke aankoop verder te onderzoeken.
De voorgenomen verkoop tegen dit bedrag ging niet door, hetgeen blijkt uit het feit dat het voorkooprecht op 28 april 2021 opnieuw werd aangeboden aan een prijs van 550.000 euro (zie aanbiedingsdossier nr. 136476 in bijlage).
Binnen de 60 dagen na de aanbieding (28 april 2021) dient de stad op het e-voorkooploket aan te geven of zij haar voorkooprecht al dan niet wenst uit te oefenen. De uiterlijke dag is 26 juni 2021.
De waarde van het pand werd door landmeter-expert Véronique Peeters, na een plaatsbezoek op 30 april 2020 geschat op 400.000 euro (zie schattingsverslag van 08.06.2020 in bijlage). De omzendbrief KB/ABB 2019/3 van 03.05.2019 over de transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van de erkende erediensten, die van toepassing is bij aankoop van onroerende goederen door een gemeente, bepaalt dat als het bestuur een recht van voorkoop heeft en wil uitoefenen, het niet gebonden is aan een schatting.
De verkoopprijs ligt wel hoger dan de schattingsprijs, maar de aankoop van het pand biedt een unieke kans aan de stad en is te verantwoorden om volgende redenen:
Gelet op de intentie om over te gaan tot uitoefening van het voorkooprecht en bijgevolg tot aankoop van voornoemd pand.
Artikel 1
De gemeenteraad gaat akkoord met de uitoefening van het voorkooprecht voor het pand gelegen Jozef Tielemansstraat 47 te 3200 Aarschot en bijgevolg tot aankoop van voornoemd pand.
Artikel 2
In de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025, is in 2021 een krediet van 550.000,00 euro opgenomen voor de aankoop van het pand ‘stadsbazuin’, BBC–actie AC000019 ‘2.2.3. We zetten activiteiten op om het commercieel centrum leven in te blazen’, raming MJP104709 – 22100000 / 610 / Gebiedsontwikkeling/ gebouwen - gemeenschapsgoederen.
Artikel 3
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de verdere dossiervorming en praktische uitvoering.
De aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot, zoals gevoegd in bijlage bij dit besluit, worden goedgekeurd.
In zitting van 10 december 2020 keurde de gemeenteraad de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot goed. De personeelsformatie is een veranderlijk beheersinstrument dat de personele middelen vaststelt voor de uitvoering van het beleid. Hoewel het decreet lokaal bestuur de personeelsformatie niet meer oplegt als verplicht instrument, blijft het vaststellen van de (aanpassingen aan) de personeelsformatie aangewezen en noodzakelijk zolang de raad - of, na delegatie, het bevoegde orgaan - de personeelsformatie niet opheft of door een ander systeem vervangt. Het organogram geeft op schematische wijze een overzicht van de indelingsstructuur en verhoudingen binnen en tussen de diverse departementen en diensten, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden. De betrekkingen voor het kabinetspersoneel zijn ook door de raad vastgesteld in de personeelsformatie.
De personeelsformatie en het organogram worden dan ook op regelmatige basis getoetst aan de noden en behoeften van onze organisatie met het oog op het realiseren van de beleidsdoelstellingen in het meerjarenplan en in het belang van de verdere uitbouw van de organisatiebeheersing. In dit verband worden, met oog voor talentontwikkeling en -benutting van onze medewerkers, bijgevoegde aanpassingen aan het organogram en de personeelsformatie van stad/OCMW Aarschot voorgesteld.
Voorliggende voorstellen werden, rekening houdend met de aanbevelingen van de federale overheid omtrent het coronavirus (Covid-19) voorgelegd aan en goedgekeurd door het managementteam bij toepassing van de schriftelijke procedure, behandeld en goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen op 21 mei 2021 en goedgekeurd door het syndicaal overleg en onderhandelingscomité tijdens een online-vergadering op 8 juni 2021.
Aan de gemeenteraad wordt dan ook voorgesteld om hiermee in te stemmen.
Gelet op
In zitting van 10 december 2020 keurde de gemeenteraad de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot goed. De personeelsformatie is een veranderlijk beheersinstrument dat de personele middelen vaststelt voor de uitvoering van het beleid. Hoewel het decreet lokaal bestuur de personeelsformatie niet meer oplegt als verplicht instrument, blijft het vaststellen van de (aanpassingen aan) de personeelsformatie aangewezen en noodzakelijk zolang de raad - of, na delegatie, het bevoegde orgaan - de personeelsformatie niet opheft of door een ander systeem vervangt. Het organogram geeft op schematische wijze een overzicht van de indelingsstructuur en verhoudingen binnen en tussen de diverse departementen en diensten, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden. De betrekkingen voor het kabinetspersoneel zijn ook door de raad vastgesteld in de personeelsformatie.
De personeelsformatie en het organogram worden dan ook op regelmatige basis getoetst aan de noden en behoeften van onze organisatie met het oog op het realiseren van de beleidsdoelstellingen in het meerjarenplan en in het belang van de verdere uitbouw van de organisatiebeheersing. In dit verband worden, met oog voor talentontwikkeling en -benutting van onze medewerkers, bijgevoegde aanpassingen aan het organogram en de personeelsformatie van stad/OCMW Aarschot voorgesteld.
Voorliggende voorstellen werden, rekening houdend met de aanbevelingen van de federale overheid omtrent het coronavirus (Covid-19) voorgelegd aan en goedgekeurd door het managementteam bij toepassing van de schriftelijke procedure, behandeld en goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen op 21 mei 2021 en goedgekeurd door het syndicaal overleg en onderhandelingscomité tijdens een online-vergadering op 8 juni 2021.
De financiële implicaties van voorliggend voorstel werden, zoals bevestigd door het departement financiën, opgenomen in het voorstel tot aanpassing van budget 2021 en meerjarenplan, dat ter zitting van 24 juni 2021 ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de gemeenteraad.
Artikel 1
De aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot, zoals gevoegd in bijlage 1 bij dit besluit, worden goedgekeurd.
Artikel 2
§1. De aangepaste[1] personeelsformatie van de stad Aarschot wordt vastgesteld als volgt:
functionele loopbaan |
graadbenaming |
statutaire formatie |
contractuele formatie |
TOTAAL |
|
|
aantal VTE |
aantal VTE |
aantal VTE |
decretale graad |
algemeen directeur |
1 |
0 |
1 |
decretale graad |
financieel directeur |
1 |
0 |
1 |
A5a-A5b |
departementshoofd |
3 |
0 |
3 |
A4a-A4b |
departementshoofd |
1 | 0 | 1 |
A1a-A3a |
departementshoofd |
4 | 3 |
7 |
|
diensthoofd |
1 | 1 | 2 |
omgevingsambtenaar |
0 | 1 | 1 | |
archivaris |
0 | 0,5 | 0,5 | |
|
diensthoofd/omgevingsambtenaar |
1 | 0 | 1 |
|
diensthoofd/milieuambtenaar |
1 | 0 | 1 |
|
conservator/bibliothecaris |
1 | 0 | 1 |
|
coördinator ouderenbeleid |
1 | 0 | 1 |
|
projectcoördinator |
1 | 0 | 1 |
|
ICT-expert |
0 |
2 |
2 |
coördinator | 1 | 0 | 1 | |
expert | 0 | 1 | 1 | |
B4-B5 |
hoofddeskundige |
3 | 3 | 6 |
B1-B3 |
deskundige |
15 | 19 | 34 |
beheerder sportinfrastructuur | 1 | 0 | 1 | |
deskundige / zwembadbeheerder | 1 | 0 | 1 | |
GIS-deskundige |
0 | 1 | 1 | |
diensthoofd |
0 | 1 | 1 | |
|
sportpromotor |
0 | 1 | 1 |
|
jeugdconsulent |
0 | 2 | 2 |
|
assistent-dienstleider |
0 | 2 | 2 |
mobiliteitsdeskundige |
0 | 1 | 1 | |
expert trage wegen | 0 | 1 | 1 | |
|
werkleider |
0 | 1 | 1 |
|
cultuurfunctionaris |
0 | 2 | 2 |
|
hoofd techniek en theaterprogrammatie | 1 | 0 | 1 |
|
preventieadviseur |
1 | 0 | 1 |
|
opbouwwerker |
0 | 1 | 1 |
diversiteitsambtenaar |
0 | 1 | 1 | |
evenementencoördinator |
1 | 0 | 1 | |
C4-C5 |
administratief hoofdmedewerker |
2 | 0 | 2 |
administratief hoofdmedewerker (ondersteuning beleidsorganen) |
1 | 0 | 1 | |
noodplancoördinator |
1 | 0 | 1 | |
C1-C3 |
administratief medewerker |
13,6 | 22 | 35,6 |
theatertechnicus/coördinator | 0 | 1 | 1 | |
|
technisch medewerker |
1 | 0 | 1 |
|
bibliotheekassistent |
0 | 2 | 2 |
evenementenmedewerker |
0 | 0 | 0 | |
evenementencoach | 0 | 2 |
2 | |
toezichter/redder | 0 | 13 | 13 | |
D4-D5 |
ploegbaas |
4 | 1 | 5 |
D4 |
technisch medewerker |
1 | 0 | 1 |
D1-D3 |
administratief assistent |
1 | 0 | 1 |
|
collectieverzorger |
0 | 1 | 1 |
|
magazijnier |
2 | 0 | 2 |
|
mecanicien |
1 | 0 | 1 |
|
geschoold arbeider |
3 | 33,5 |
36,5 |
|
geschoold arbeider-chauffeur |
0 | 11 | 11 |
|
polyvalent medewerkers |
0 | 6 | 6 |
logistiek assistent |
0 | 0 |
0 | |
buurtmedewerker |
0 | 0,5 |
0,5 | |
theatertechnicus |
0 | 3 |
3 | |
|
conciërge |
0 | 1 |
1 |
E1-E3 |
technisch beambte |
0 |
18,78 | 18,78 |
|
|
|
|
|
|
TOTAAL |
69,6 |
160,28 |
229,88 |
§2. De aangepaste [1] personeelsformatie van het OCMW van Aarschot wordt vastgesteld als volgt:
functionele loopbaan |
graadbenaming |
statutaire formatie |
contractuele formatie |
TOTAAL |
|
|
aantal VTE |
aantal VTE |
aantal VTE |
A5a-A5b |
departementshoofd-directeur WZC |
0 |
1 |
1 |
A1a-A3a |
departementshoofd |
1 |
0 |
1 |
A1a-A3a |
stafmedewerker |
1 |
0 |
1 |
A1a-A3a |
psycholoog |
0 |
1 |
1 |
BV5 |
hoofdverpleegkundige |
5 |
0 |
5 |
B4-B5 |
diensthoofd |
2 |
0 |
2 |
B4-B5 |
centrumleider |
1 |
0 |
1 |
B4-B5 |
hoofddeskundige |
2 |
1 |
3 |
BV1-BV3 of A1a-A3a (*) |
kinesist |
0 |
3 |
3 |
BV1-BV3 |
ergotherapeut |
0 |
3 |
3 |
BV1-BV3 |
logopedist |
0 |
0,50 |
0,50 |
BV1-BV3 |
coördinator dagverzorgingscentrum |
0 |
1 |
1 |
BV1-BV3 |
bachelor verpleegkundige |
0 |
5 |
5 |
BV1-BV3 |
diëtist |
0 |
0,5 |
0,5 |
B1-B3 |
deskundige |
1 |
5 |
6 |
B1-B3 |
diversiteitsambtenaar | 0 |
0 |
0 |
B1-B3 | diensthoofd | 0 | 1 | 1 |
B1-B3 |
maatschappelijk werker |
11 (incl. 1 fiscale maribel) |
1 |
12 |
B1-B3 of C1-C2 (*) |
animator |
0 |
2,50 |
2,50 |
B1-B3 |
woonassistent-centrummedewerker |
0 |
0,80 |
0,80 |
C4-C5 |
administratief hoofdmedewerker (verzekeringen en ICT) |
0 |
1 |
1 |
C3-C4 |
gegradueerd verpleegkundige |
0 |
17 |
17 |
C1-C3 |
administratief medewerker |
0 |
10,50 |
10,50 |
C1-C3 |
kok |
0 |
1 |
1 |
C1-C3 |
diensthoofd schoonmaak |
0 |
1 |
1 |
C1-C3 |
animatieassistent |
0 |
1 sociale maribel |
1 |
C1-C2 |
zorgkundige |
0 |
38,10 (incl. 2 sociale maribel) |
38,10 |
C1-C2 |
verzorgende (aan huis) |
0 |
33 |
33 |
D1-D3 |
hulpkok |
0 |
4 |
4 |
D1-D3 |
logistiek assistent |
0 |
6 |
6 |
D1-D3 |
kapper |
0 |
0,80 |
0,80 |
E1-E3 |
schoonmaker |
0 |
20 (incl. 3 sociale maribel) |
20 |
E1-E3 |
onderhoudsmedewerker |
0 |
1,30 |
1,30 |
E1-E3 |
logistiek medewerker |
0 |
1,50 gesubs aanvullende thuiszorg |
1,50 |
E1-E3 |
poetshulp (aan huis) |
0 |
21,50 |
21,50 |
E1-E3 |
keukenhulp |
0 |
10 (incl. 1 sociale maribel) |
10 |
|
TOTAAL |
24 |
194 |
218 |
(*) Bij de betrekkingen van kinesist en animator waarbij een dubbel toegangspad is voorzien, zal het diploma van de laureaat bepalen op welk niveau de invulling van de betrekking zal gebeuren.
[1] De aanpassingen zijn in vet gemarkeerd
Artikel 3
§1. Het uitdovend kader (overgangsregeling) van de stad Aarschot wordt vastgesteld als volgt:
overgangsregeling |
|||||||
uitdovende graad
|
geblokkeerde graad |
||||||
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
1 |
adjunct-algemeen directeur |
decretale graad |
S |
||||
2 |
adjunct-financieel directeur |
decretale graad |
S |
||||
1 | administratief medewerker personeel | C1-C3 | S | ||||
1 | administratief medewerker secretariaat | C1-C3 | S | ||||
1 3 | administratief medewerker secretariaat | C1-C3 | S | 1 3 | administratief medewerker secretariaat | C1-C3 | C |
2 | administratief medewerker leefmilieu | C1-C3 | S | ||||
1 |
noodplanambtenaar |
C1-C3 |
S |
||||
1 | administratief assistent communicatie | D1-D3 | S | ||||
1 | departementshoofd burgerzaken | A1a-A3a | S | 1 | departementshoofd burgerzaken | A1a-A3a | C |
0,5 | administratief medewerker burgerzaken | C1-C3 | S | 0,5 | administratief medewerker burgerzaken | C1-C3 | C |
einde detacheringsopdracht administratief medewerker EID | 1 | administratief medewerker burgerzaken | C1-C3 | C | |||
1 | administratief hoofdmedewerker industrie | C4-C5 | S | 1 | deskundige industrie | B1-B3 | C |
1 | cultuurfunctionaris-directeur | A1a-A3a | S | ||||
1 | cultuurfunctionaris | A1a-A3a | S | 1 | cultuurfunctionaris | B1-B3 | C |
1 | cultuurfunctionaris | B1-B3 | S | 1 | cultuurfunctionaris | B1-B3 | C |
1 | administratief medewerker cultuurcentrum | C1-C3 | S | ||||
1 | assistent-dienstleider | B1-B3 | S | ||||
2 | assistent-dienstleider | B1-B3 | S | 2 | assistent-dienstleider | B1-B3 | C |
1 | administratief medewerker bibliotheek | C1-C3 | S | 1 | administratief medewerker bibliotheek |
C1-C3 | C |
1,74 | bibliotheekassistent | C1-C3 | S | ||||
1,34 | bibliotheekassistent | C1-C3 | S | 1,34 | bibliotheekassistent | C1-C3 | C |
1 | collectieverzorger | D1-D3 | S | 1 | collectieverzorger | D1-D3 | C |
1 | administratief medewerker jeugd | C1-C3 | S | 1 | administratief medewerker jeugd | C1-C3 | C |
1 | departementshoofd sport | A1a-A3a | S | ||||
1 | sportfunctionaris | B1-B3 | S | ||||
1 | administratief medewerker sport | C1-C3 | S | ||||
2 | toezichter | D1-D3 | S | 2 | toezichter/redder | C1-C3 | C |
2 | administratief medewerker ruimtelijke ordening en stedenbouw |
C1-C3 | S | 2 | administratief medewerker ruimtelijke ordening en omgeving | C1-C3 | C |
1 | administratief medewerker onderwijs | C1-C3 | S | ||||
1 | deskundige DKO | B1-B3 | S | ||||
1 | administratief medewerker DKO | C1-C3 | S | ||||
1 | gezins- en bejaardenconsulent | C1-C3 | S | ||||
1 | deskundige sociaal huis | B1-B3 | S | 1 | deskundige samenleven | B1-B3 | C |
0,26 | dierenarts | A6a | S | ||||
1 | deskundige/groenambtenaar | B1-B3 | S | 1 | deskundige | B1-B3 | C |
1 | administratief medewerker toerisme | C1-C3 | S | ||||
1 |
mobiliteitsambtenaar |
C1-C3 |
S | ||||
1 | geschoold arbeider-chauffeur rein-en ruimdienst | D1-D3 | S | 1 |
geschoold arbeider-chauffeur rein- en ruimdienst |
D1-D3 |
C |
3 | arbeiders rein-en ruimdienst | E1-E3 | S | ||||
2 | geschoold arbeider-chauffeur groen-en begraafplaatsten | D1-D3 | S | 2 |
geschoold arbeider-chauffeur groen-en begraafplaatsen |
D1-D3 |
C |
1 | geschoold arbeider groen-en begraafplaatsen | D1-D3 | S | 1 | geschoold arbeider groen-en begraafplaatsen | D1-D3 | C |
3 | geschoold arbeider gebouwen | D1-D3 | S | 3 | geschoold arbeider gebouwen |
D1-D3 | C |
3 | geschoold arbeider-chauffeur verkeer en logistiek | D1-D3
|
S | 3 | geschoold arbeider-chauffeur verkeer en logistiek | D1-D3 | C |
§2. De afgeschafte betrekkingen bij de stad Aarschot zijn vastgesteld als volgt:
afgeschafte betrekkingen | |||
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
1 |
departementshoofd verzelfstandiging (financiën) |
A1a-A3a |
S |
1 | deskundige verzelfstandiging (financiën) | B1-B3 | S |
§3. Het uitdovend kader (overgangsregeling) van het OCMW van Aarschot wordt vastgesteld als volgt:
overgangsregeling |
|||||||
uitdovende graad
|
geblokkeerde graad |
||||||
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
1 |
diensthoofd |
B4-B5 |
S |
1 |
hoofddeskundige |
B4-B5 |
C |
1 |
diensthoofd financiën |
B4-B5 |
S | ||||
1 |
deskundige financiën |
B1-B3 |
S |
||||
1 |
kinesist |
BV1-BV3 of A1a-A3a |
S |
1 |
kinesist |
BV1-BV3 of A1a-A3a |
C |
1 |
ergotherapeut |
BV1-BV3 |
S |
1 |
ergotherapeut |
BV1-BV3 |
C |
1 |
bachelor verpleegkundige |
BV1-BV3 |
S |
1 |
bachelor verpleegkundige |
BV1-BV3 |
C |
1 |
deskundige zorgloket |
B1-B3 |
S |
1 |
deskundige zorgloket |
B1-B3 |
C |
1 |
animator |
B1-B3 of C1-C2 |
S |
1 |
animator |
B1-B3 of C1-C2 |
C |
3 |
gegradueerd verpleegkundige |
C3-C4 |
S |
3 |
gegradueerd verpleegkundige |
C3-C4 |
C |
6 |
administratief medewerker |
C1-C3 |
S |
4,70 |
administratief medewerker |
C1-C3 |
C |
4 3 |
zorgkundige |
C1-C2 |
S |
4 3 |
zorgkundige |
C1-C2 |
C |
1 |
verzorgende |
C1-C2 |
S |
1 |
verzorgende |
C1-C2 |
C |
1 |
geschoold arbeider |
D1-D3 |
S |
1 |
logistiek assistent |
D1-D3 |
C |
1 |
schoonmaker |
D1-D3 |
S |
1 |
schoonmaker |
E1-E3 |
C |
1 |
keukenhulp |
D1-D3 |
S |
1 |
keukenhulp |
E1-E3 |
C |
1 |
keukenhulp |
E1-E3 |
S |
1 |
keukenhulp |
E1-E3 |
C |
2 |
schoonmaker |
E1-E3 |
S |
2 |
schoonmaker |
E1-E3 |
C |
Artikel 4
De naamswijzigingen van de functies met gelijkblijvende rang, graad, voorwaarden en gerelateerde inhoud in functie van de nieuwe structuur worden voor de stad Aarschot vastgesteld als volgt:
naamswijzigingen |
|||||||
oude functiebenaming
|
nieuwe functiebenaming | ||||||
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
1 | evenementenmedewerker | C1-C3 | C | 1 | evenementencoach | C1-C3 |
C |
0,5 |
stadswacht |
D1-D3 |
C |
0,5 | buurtmedewerker | D1-D3 | C |
1 | ploegbaas klusjesdienst en verkeer | D4-D5 | S | 1 | ploegbaas verkeer en logistiek | D4-D5 | S |
3 | geschoold arbeider-chauffeur klusjesdienst en verkeer [verkeer] | D1-D3 | S | 3 | geschoold arbeider-chauffeur verkeer en logistiek | D1-D3 | S |
1 | geschoold arbeider klusjesdienst en verkeer [verkeer] | D1-D3 | S | 1 | geschoold arbeider gebouwen |
D1-D3 | S |
1 | geschoold arbeider klusjesdienst en verkeer [verkeer] | D1-D3 | C | 1 | geschoold arbeider gebouwen | D1-D3 | C |
4 | geschoold arbeider klusjesdienst en verkeer [verkeer] | D1-D3 | C | 4 | geschoold arbeider verkeer en logistiek | D1-D3 | C |
2 | geschoold arbeider klusjesdienst en verkeer [klusjesdienst] |
D1-D3 | S | 2 | geschoold arbeider gebouwen | D1-D3 | S |
1,5 | geschoold arbeider klusjesdienst en verkeer [klusjesdienst] |
D1-D3 | C | 1,5 | geschoold arbeider gebouwen | D1-D3 | C |
Artikel 5
De personeelsformatie van het kabinetspersoneel ter ondersteuning van het college van burgemeester en schepenen is vastgesteld als volgt:
functionele loopbaan |
graadbenaming |
statutaire formatie |
contractuele formatie |
TOTAAL |
|
|
aantal VTE |
aantal VTE |
aantal VTE |
A1a-A3a |
kabinetsmedewerker (beleidsmedewerker) | 0 |
1 |
1 |
TOTAAL | 0 |
1 |
1 |
Artikel 6
Het aangepaste organogram van stad/OCMW Aarschot met bijhorende detailoverzicht, zoals gevoegd in bijlage 2 (schematische voorstelling) en bijlage 3 (detailoverzicht) bij dit besluit, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden, wordt goedgekeurd.
Een interlokale vereniging heeft als doelstelling om binnen de krijtlijnen van de onderwijsregelgeving de organisatie van een academie met inbegrip van haar vestigingsplaatsen optimaal af te stemmen op de lokale noden en deze vorm van onderwijs zo toegankelijk en bereikbaar mogelijk aan te bieden in de deelnemende gemeenten.
Hiervoor werd een overeenkomst "Interlokale Vereniging Hagelandse Academie voor Beeldende Kunst", afgekort IV HABK opgesteld tussen de stad Aarschot en de vestigingsplaatsen Diest, Scherpenheuvel-Zichem en Rotselaar. Alle vestigingsplaatsen maken pedagogisch en administratief deel uit van de academie, met als schoolbestuur het stadsbestuur van Aarschot. De hoofdvestigingsplaats van de academie is gevestigd in 3202 Rillaar, Kortakker 2.
De gemeenteraad keurt de ontwerpovereenkomst IV HABK goed.
Een interlokale vereniging heeft als doelstelling om binnen de krijtlijnen van de onderwijsregelgeving de organisatie van een academie met inbegrip van haar vestigingsplaatsen optimaal af te stemmen op de lokale noden en deze vorm van onderwijs zo toegankelijk en bereikbaar mogelijk aan te bieden in de deelnemende gemeenten.
Hiervoor werd een overeenkomst "Interlokale Vereniging Hagelandse Academie voor Beeldende Kunst", afgekort IV HABK opgesteld tussen de stad Aarschot en de vestigingsplaatsen Diest, Scherpenheuvel-Zichem en Rotselaar (cf. bijlage).
Alle vestigingsplaatsen maken pedagogisch en administratief deel uit van de academie, met als schoolbestuur het stadsbestuur van Aarschot. De hoofdvestigingsplaats van de academie is gevestigd in 3202 Rillaar, Kortakker 2.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld de ontwerpovereenkomst IV HABK tussen de stad Aarschot en de vestigingsplaatsen Diest, Scherpenheuvel-Zichem en Rotselaar goed te keuren.
Een interlokale vereniging heeft als doelstelling om binnen de krijtlijnen van de onderwijsregelgeving de organisatie van een academie met inbegrip van haar vestigingsplaatsen optimaal af te stemmen op de lokale noden en deze vorm van onderwijs zo toegankelijk en bereikbaar mogelijk aan te bieden in de deelnemende gemeenten.
Hiervoor werd een overeenkomst "Interlokale Vereniging Hagelandse Academie voor Beeldende Kunst", afgekort IV HABK opgesteld tussen de stad Aarschot en de vestigingsplaatsen Diest, Scherpenheuvel-Zichem en Rotselaar (cf. bijlage).
Alle vestigingsplaatsen maken pedagogisch en administratief deel uit van de academie, met als schoolbestuur het stadsbestuur van Aarschot. De hoofdvestigingsplaats van de academie is gevestigd in 3202 Rillaar, Kortakker 2.
De IV HABK beheert een budget van ongeveer 250.000 euro waarbij de deelnemende gemeenten ongeveer 150.000 euro inbrengen.
Er werd een simulatie gemaakt op basis van de cijfers van 2019 (pre-corona) (cf. bijlage).
Enig artikel
De gemeenteraad keurt de ontwerpovereenkomst IV HABK als in bijlage goed.
Een interlokale vereniging heeft als doelstelling om binnen de krijtlijnen van de onderwijsregelgeving de organisatie van een academie met inbegrip van haar vestigingsplaatsen optimaal af te stemmen op de lokale noden en deze vorm van onderwijs zo toegankelijk en bereikbaar mogelijk aan te bieden in de deelnemende gemeenten.
Hiervoor werd een overeenkomst "Interlokale Vereniging Hagelandse Academie voor Muziek en Woord", afgekort IV HAMW, opgesteld tussen de stad Diest en de vestigingsplaatsen Aarschot, Scherpenheuvel-Zichem en Rotselaar (cf. bijlage). Alle vestigingsplaatsen maken pedagogisch en administratief deel uit van de academie, met als schoolbestuur het stadsbestuur van Diest. De hoofdvestigingsplaats van de academie is gevestigd in 3290 Diest, Grauwzusterstraat 10.
De gemeenteraad keurt de ontwerpovereenkomst IV HAMW goed.
Een interlokale vereniging heeft als doelstelling om binnen de krijtlijnen van de onderwijsregelgeving de organisatie van een academie met inbegrip van haar vestigingsplaatsen optimaal af te stemmen op de lokale noden en deze vorm van onderwijs zo toegankelijk en bereikbaar mogelijk aan te bieden in de deelnemende gemeenten.
Hiervoor werd een overeenkomst "Interlokale Vereniging Hagelandse Academie voor Muziek en Woord", afgekort IV HAMW, opgesteld tussen de stad Diest en de vestigingsplaatsen Aarschot, Scherpenheuvel-Zichem en Rotselaar (cf. bijlage). Alle vestigingsplaatsen maken pedagogisch en administratief deel uit van de academie, met als schoolbestuur het stadsbestuur van Diest. De hoofdvestigingsplaats van de academie is gevestigd in 3290 Diest, Grauwzusterstraat 10.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld de ontwerpovereenkomst IV HAMW tussen de stad Diest en de vestigingsplaatsen Aarschot, Scherpenheuvel-Zichem en Rotselaar goed te keuren.
Het college neemt kennis van de ontwerpovereenkomst Interlokale vereniging HAMW en besluit ze ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad van 24.06.2021.
Een interlokale vereniging heeft als doelstelling om binnen de krijtlijnen van de onderwijsregelgeving de organisatie van een academie met inbegrip van haar vestigingsplaatsen optimaal af te stemmen op de lokale noden en deze vorm van onderwijs zo toegankelijk en bereikbaar mogelijk aan te bieden in de deelnemende gemeenten.
Hiervoor werd een overeenkomst "Interlokale Vereniging Hagelandse Academie voor Muziek en Woord", afgekort IV HAMW, opgesteld tussen de stad Diest en de vestigingsplaatsen Aarschot, Scherpenheuvel-Zichem en Rotselaar (cf. bijlage). Alle vestigingsplaatsen maken pedagogisch en administratief deel uit van de academie, met als schoolbestuur het stadsbestuur van Diest. De hoofdvestigingsplaats van de academie is gevestigd in 3290 Diest, Grauwzusterstraat 10.
De financiële impact van IV HAMW op de begroting van de stad Aarschot bedraagt 96.920,37 euro (cf. bijlage).
Enig artikel
De gemeenteraad keurt de ontwerpovereenkomst IV HAMW als in bijlage goed.
De gemeenteraad geeft goedkeuring aan de ontwerpakte, zoals opgemaakt door notaris Pelgrims van het notariskantoor Michiels, Stroeykens & Pelgrims, houdende de aankoop aan de stad Aarschot van het perceel, kadastraal gekend als afdeling 2, sectie G, nr. 148L met een oppervlakte van 25a 14ca groot - Grote Laakweg, zoals opgemeten door landmeter-expert Véronique Peeters, voor een waarde van 20.000 euro.
In functie van de ontwikkeling van de groenzone langs de recreatieve site Grote Laakweg is het aangewezen om nog een aantal percelen aan te kopen.
Het is wenselijk om het onroerend goed gelegen te Grote Laakweg en kadastraal gekend als 2e afdeling, sectie G, nr. 148L met een vermoedelijke oppervlakte van 25a14ca en eigendom van de heer Daniel Vermeulen aan te kopen.
Aan landmeter-expert, Véronique Peeters, werd de opdracht gegeven om een schattingsverslag op te maken. De waarde van het perceel werd geschat op 37.000 euro.
De eigenaar heeft aangegeven het perceel te willen verkopen aan de stad voor een bedrag dat lager ligt dan de schattingsprijs, zijnde 20.000 euro.
De gemeenteraad ging in zitting van 10 juni 2021 principieel akkoord met de aankoop van bedoeld perceel.
Door het notariskantoor Michiels, Stroeykens & Pelgrims werd een ontwerpakte opgemaakt voor de aankoop van bedoeld perceel.
In functie van de ontwikkeling van de groenzone langs de recreatieve site Grote Laakweg is het aangewezen om nog een aantal percelen aan te kopen.
Het is wenselijk om het onroerend goed gelegen te Grote Laakweg en kadastraal gekend als 2e afdeling, sectie G, nr. 148L met een vermoedelijke oppervlakte van 25a14ca en eigendom van de heer Daniel Vermeulen aan te kopen.
Aan landmeter-expert, Véronique Peeters, werd de opdracht gegeven om een schattingsverslag op te maken. De waarde van het perceel werd geschat op 37.000 euro.
De eigenaar heeft aangegeven het perceel te willen verkopen aan de stad voor een bedrag dat lager ligt dan de schattingsprijs, zijnde 20.000 euro.
De gemeenteraad ging in zitting van 10 juni 2021 principieel akkoord met de aankoop van bedoeld perceel.
Door het notariskantoor Michiels, Stroeykens & Pelgrims werd een ontwerpakte opgemaakt voor de aankoop van bedoeld perceel.
De ontwerpakte gaat als bijlage.
Artikel 1
De gemeenteraad geeft goedkeuring aan de ontwerpakte, zoals opgemaakt door notaris Pelgrims van het notariskantoor Michiels, Stroeykens & Pelgrims, houdende de aankoop aan de stad Aarschot van het perceel, kadastraal gekend als afdeling 2, sectie G, nr. 148L met een oppervlakte van 25a 14ca groot - Grote Laakweg, zoals opgemeten door landmeter-expert Véronique Peeters, voor een waarde van 20.000 euro.
Artikel 2
Bij het verlijden van de notariële akte zal de stad Aarschot vertegenwoordigd worden door de algemeen directeur en de burgemeester (of hun afgevaardigden).
Artikel 3
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de verdere dossiervorming.
De gemeenteraad gaat akkoord dat de conciërgewoning van het zwembad, mits akkoord van de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Aarschot, uit de erfpachtovereenkomst d.d. 26.04.2007 wordt gehaald.
De conciërgewoning (appartement) van het zwembad zat ook vervat in de erfpacht.
Sinds de pensionering van de vroegere zwembadbeheerder, is er geen conciërgewoning meer verbonden aan het zwembad. De voormalige conciërgewoning heeft geen meerwaarde meer voor het zwembad.
Maar biedt wel een oplossing aan het ruimteprobleem in het Sociaal Huis. De dienst samenleven en de dienst buurtwerking bevinden zich momenteel op de tweede verdieping van het Sociaal Huis, gelegen Bekaflaan 31A te Aarschot. De beschikbare ruimte in het Sociaal Huis volstaat niet meer om een werkplaats te bieden aan alle personeelsleden van de dienst samenleven en de dienst buurtwerking. Als oplossing zal de leegstaande conciërgewoning van het zwembad zonder structurele wijzigingen omgevormd worden tot kantoorruimte met voldoende werkplaatsen voor alle personeelsleden van de dienst samenleven.
Op 28.05.2021 werd de omgevingsvergunning voor de functiewijziging conciërgewoning zwembad naar kantoren afgeleverd.
Vandaar dat de conciërgewoning best uit de erfpachtovereenkomst wordt gehaald, zodoende dat de stad deze ruimten nuttig kan gebruiken en bijgevolg geen gebruiksvergoeding aan het AGB Aarschot verschuldigd is.
Sinds de pensionering van de vroegere zwembadbeheerder, is er geen conciërgewoning meer verbonden aan het zwembad. De voormalige conciërgewoning heeft geen meerwaarde meer voor het zwembad.
Maar biedt wel een oplossing aan het ruimteprobleem in het Sociaal Huis. De dienst samenleven en de dienst buurtwerking bevinden zich momenteel op de tweede verdieping van het Sociaal Huis, gelegen Bekaflaan 31A te Aarschot. De beschikbare ruimte in het Sociaal Huis volstaat niet meer om een werkplaats te bieden aan alle personeelsleden van de dienst samenleven en de dienst buurtwerking. Als oplossing zal de leegstaande conciërgewoning van het zwembad zonder structurele wijzigingen omgevormd worden tot kantoorruimte met voldoende werkplaatsen voor alle personeelsleden van de dienst samenleven.
Op 28.05.2021 werd de omgevingsvergunning voor de functiewijziging conciërgewoning zwembad naar kantoren (nr. 2021054495) afgeleverd.
Vandaar dat de conciërgewoning best uit de erfpachtovereenkomst wordt gehaald, zodoende dat de stad deze ruimten nuttig kan gebruiken en bijgevolg geen gebruiksvergoeding aan het AGB Aarschot verschuldigd is.
De kredieten voor de kleine aanpassingswerken worden opgenomen in de aanpassing van het meerjarenplan van de stad.
Artikel 1
De gemeenteraad gaat akkoord dat de conciërgewoning van het zwembad, mits akkoord van de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Aarschot, uit de erfpachtovereenkomst d.d. 26.04.2007 wordt gehaald.
Artikel 2
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de verdere uitvoering van dit besluit.
De gemeenteraad neemt kennis van de agendapunten van de algemene vergadering van aandeelhouders van de Gemeentelijke Holding NV - in vereffening die zal plaatsvinden op 30.06.2021 via videoconferentie. De volmachtdrager zal de stad op deze algemene vergadering vertegenwoordigen, er aan alle beraadslagingen en stemmingen deelnemen, alle voorstellen met betrekking tot de agenda goedkeuren, verwerpen of zich erover onthouden, alle akten, stukken, notulen, aanwezigheidslijsten ondertekenen en in het algemeen, het nodige doen.
De Gemeentelijke Holding NV - in vereffening organiseert op 30 juni 2021 om 14.00 uur een algemene vergadering van aandeelhouders die op elektronische wijze zal plaatsvinden.
De agenda ziet er als volgt uit:
Stad Aarschot werd per aangetekend schrijven opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering van aandeelhouders van de Gemeentelijke Holding NV - in vereffening die op elektronische wijze zal plaatsvinden op 30.06.2021 om 14.00 uur overeenkomstig het KB nr. 4 van 09.04.2020 zoals verlengd door het KB van 28.04.2020 (via videoconferentie).
Overeenkomstig de wettelijke regels terzake worden alle punten van de agenda louter ter kennisname meegedeeld aan de algemene vergadering. Zij worden dus niet ter stemming voorgelegd.
De gemeenteraad in vergadering van 11.06.2020 stelde raadslid Wendy De Rijck aan als volmachtdrager van de stad Aarschot om deel te nemen aan de (buitengewone) algemene vergaderingen van de Gemeentelijke Holding NV in vereffening gedurende de duur van dit legislatuur.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd kennis te nemen van de agenda en het mandaat van de volmachtdrager te bepalen.
Stad Aarschot werd per aangetekend schrijven opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering van aandeelhouders van de Gemeentelijke Holding NV - in vereffening die op elektronische wijze zal plaatsvinden op 30.06.2021 om 14.00 uur overeenkomstig het KB nr. 4 van 09.04.2020 zoals verlengd door het KB van 28.04.2020 (via videoconferentie).
De agenda ziet er als volgt uit:
Overeenkomstig de wettelijke regels terzake worden alle punten van de agenda louter ter kennisname meegedeeld aan de algemene vergadering. Zij worden dus niet ter stemming voorgelegd.
De gemeenteraad in vergadering van 11.06.2020 stelde raadslid Wendy De Rijck aan als volmachtdrager van de stad Aarschot om deel te nemen aan de (buitengewone) algemene vergaderingen van de Gemeentelijke Holding NV in vereffening gedurende de duur van dit legislatuur.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd kennis te nemen van de agenda en het mandaat van de volmachtdrager te bepalen.
Artikel 1
De gemeenteraad neemt kennis van de agendapunten van de algemene vergadering van aandeelhouders van de Gemeentelijke Holding NV - in vereffening die zal plaatsvinden op 30.06.2021 via videoconferentie.
Artikel 2
De volmachtdrager zal de stad op deze algemene vergadering vertegenwoordigen, er aan alle beraadslagingen en stemmingen deelnemen, alle voorstellen met betrekking tot de agenda goedkeuren, verwerpen of zich erover onthouden, alle akten, stukken, notulen, aanwezigheidslijsten ondertekenen en in het algemeen, het nodige doen.
De gemeenteraad geeft goedkeuring aan het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst betreffende de aankoop door de stad van het recreatiedomein ‘Schoonhoven’ gelegen te Diestsesteenweg 50 en 50+ te Aarschot aan de voorwaarden zoals beschreven in het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst.
Tussen de stad Aarschot en de eigenaars van het recreatiedomein ‘Schoonhoven’ (gelegen te Diestsesteenweg 50 en 50+ te Aarschot) zijn er contacten geweest omtrent een eventuele verkoop van het domein.
Aangezien het domein (gelet de ligging en omvang) een belangrijk recreatiezone vormt binnen de stad Aarschot, met veel mogelijkheden voor toekomstige recreatiefuncties, werden gesprekken aangeknoopt omtrent de mogelijke modaliteiten van een eventuele aankoop door de stad.
De verkopers zijn bereid om het domein aan de stad Aarschot te verkopen tegen een prijs van 2.150.000,00 euro (zijnde de prijs van het schattingsverslag), vermeerderd met een wederbeleggingsvergoeding zoals die in het kader van een onteigening gevraagd zou kunnen worden door de eigenaars op basis van de onteigeningspraktijk (begroot op 290.250,00 euro). Hetgeen resulteert in een totale prijs voor het domein van 2.440.250,00 euro.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om over te gaan tot goedkeuring van het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst en machtiging te verlenen aan het college van burgemeester en schepenen om, mits het bekomen van een bevestiging van niet-uitoefening van het geldend voorkooprecht, het nodige te doen voor de verdere formalisering en uitvoering van de aankoop zoals voorzien in het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst.
Tussen de stad Aarschot en de eigenaars van het recreatiedomein ‘Schoonhoven’ (gelegen te Diestsesteenweg 50 en 50+ te Aarschot) zijn er contacten geweest omtrent een eventuele verkoop van het domein.
Aangezien het domein (gelet de ligging en omvang) een belangrijk recreatiezone vormt binnen de stad Aarschot, met veel mogelijkheden voor toekomstige recreatiefuncties, werden gesprekken aangeknoopt omtrent de mogelijke modaliteiten van een eventuele aankoop door de stad.
In de eerste plaats wil het stadsbestuur het domein teruggeven aan de inwoners van Aarschot en omstreken door het vrij toegankelijk te maken. Zo kan iedereen volop genieten van de vele troeven die de site te bieden heeft.
Daarnaast wil het stadsbestuur de Aarschottenaren de nodige buitenruimte aanbieden. Daarom maakt het bestuur werk van vier grote parken: park Elzenhof, de Laaksite, het gebied rond de Orleanstoren en domein Schoonhoven. Elk met hun eigen karakter: onthaasten, sporten, genieten van het water en de natuur. Dit kadert in de verdichting van het stadscentrum met meer bewoning in de binnenstad en rondom voldoende open ruimte om te ontspannen.
Verder wil het stadsbestuur inzetten op de rol van Aarschot als parel van het Hageland. Domein Schoonhoven biedt een waaier aan recreatiemogelijkheden in een groene omgeving: van wandel- en fietspaden tot watersport en schaatsplezier.
De aankoop van domein Schoonhoven draagt ook bij tot de beheersing van de grondwaterstanden en de verdrogingsproblematiek. Er is een duidelijke link met het Sigmaplan, dat wateroverlast in de Demervallei tegengaat. Waterbeheersing is trouwens één van de pijlers van het meerjarenplan 2020-2025.
Het domein bestaat uit meerdere kadastrale percelen die deels (in beperkte mate) toebehoren aan de familie Thuijsman-Broekmeulen en deels (voor het grootste deel) toebehoren aan de vennootschap Schoonhoven Invest NV (met maatschappelijke zetel te Diestsesteenweg 50, 3200 Aarschot, KBO-nr. 0451.795.910, met de familie Thuijsman-Broekmeulen als aandeelhouders):
De vennootschap Schoonhoven Invest NV is een vastgoedvennootschap die verder geen andere onroerende goederen bezit. De eigenlijke uitbating van het domein gebeurt via een afzonderlijke vennootschap, met name de vennootschap Recreatieoord Schoonhoven BV (met maatschappelijke zetel te Diestsesteenweg 50, 3200 Aarschot, KBO-nr. 0419.127.102) die eveneens toebehoort aan de familie Thuijsman-Broekmeulen en die hiervoor een handelshuurovereenkomst sloot met de vennootschap Schoonhoven Invest NV.
De verkoopwaarde van het domein werd in een schattingsverslag van landmeter-expert Peeters van 18.05.2020 geschat op 2.150.000,00 euro.
De voorkeur van de verkopers ging uit naar een volledige overdracht van de vennootschap Schoonhoven Invest NV (aandelenoverdracht – share deal), waarbij de stad Aarschot de aandelen zou overkopen.
Er werd advies gevraagd aan Grant Thornton Bedrijfsrevisoren omtrent de waarde van de aandelen van de vennootschap Schoonhoven Invest NV. Dit resulteerde in een waardebepaling (uitgaand van de marktwaarde van het domein en tevens rekening houdend met de waarde van het exploitatierecht via de afzonderlijke vennootschap Recreatieoord Schoonhoven BV) van 2.251.738,00 euro.
Gezien de eigenheid van een share deal werd door stad Aarschot in de verdere contacten gekeken naar de mogelijkheden voor een koop-verkoop van het onroerend goed zelf (zonder aandelenoverdracht – asset deal).
De verkopers zijn bereid om het domein aan de stad Aarschot te verkopen tegen een prijs van 2.150.000,00 euro (zijnde de prijs van het schattingsverslag), vermeerderd met een wederbeleggingsvergoeding zoals die in het kader van een onteigening gevraagd zou kunnen worden door de eigenaars op basis van de onteigeningspraktijk (begroot op 290.250,00 euro, rekening houdend met het in de onteigeningspraktijk gebruikelijke tarief van 13,5% voor onroerende goederen met een waarde van meer dan € 312.500,10). Hetgeen resulteert in een totale prijs voor het domein van 2.440.250,00 euro.”
Er werd een ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst opgesteld en alvast ondertekend door de verkopers (bijlage).
Het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst gaat uit van volgende betrokken partijen:
Inhoudelijk bevat het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst de volgende principes voor de verkoop van het domein:
Bijkomend bevat het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst de volgende afspraak met de huidige exploitant (de vennootschap Recreatieoord Schoonhoven BV):
In het kader van een overdracht van het domein geldt een voorkooprecht. De begunstigden van dit voorkooprecht (De Vlaamse Waterweg – Natuur VEN – Speciale beschermingszone Natuur) werden reeds door notaris Kurt Geysels gevraagd naar hun intentie tot eventuele uitoefening van het voorkooprecht.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om over te gaan tot goedkeuring van het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst en machtiging te verlenen aan het college van burgemeester en schepenen om, mits het bekomen van een bevestiging van niet-uitoefening van het geldend voorkooprecht, het nodige te doen voor de verdere formalisering en uitvoering van de aankoop zoals voorzien in het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst.
Artikel 1
De gemeenteraad geeft goedkeuring aan het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst (bijlage bij dit besluit) betreffende de aankoop door de stad van het recreatiedomein ‘Schoonhoven’ gelegen te Diestsesteenweg 50 en 50+ te Aarschot aan de voorwaarden zoals beschreven in het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst.
Artikel 2
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de verdere dossiervorming en wordt gemachtigd om, mits het bekomen van een bevestiging van niet-uitoefening van het geldend voorkooprecht, alle nodige formaliteiten te vervullen met het oog op de verdere formalisering en uitvoering van de aankoop overeenkomstig de voorwaarden zoals voorzien in het ontwerp van onderhandse koop-verkoopovereenkomst.
Artikel 3
Bij het verlijden van de notariële akte, te verlijden door notaris Kurt Geysels, zal de stad Aarschot vertegenwoordigd worden door de algemeen directeur en de burgemeester (of hun afgevaardigden).
In toepassing van het decreet over het lokaal bestuur rapporteert de algemeen directeur jaarlijks aan de gemeenteraad over de organisatiebeheersing. De gemeenteraad neemt kennis van de bijgaande rapportering over de organisatiebeheersing met betrekking tot het jaar 2020.
Artikel 219 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur jaarlijks rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en het vast bureau over de organisatiebeheersing.
Artikel 217 van hetzelfde decreet definieert organisatiebeheersing als het geheel van maatregelen en procedures die ontworpen zijn om een redelijke zekerheid te verschaffen dat men:
1. de vastgelegde doelstellingen bereikt en de risico’s om deze te bereiken kent en beheerst;
2. wetgeving en procedures naleeft;
3. over betrouwbare financiële en beheersrapportering beschikt;
4. op een effectieve en efficiënte wijze werkt en de beschikbare middelen economisch inzet;
5. de activa beschermt en fraude voorkomt.
Het bijgaande rapport geeft uitvoering aan de voormelde verplichting. Het behandelt de organisatiebeheersing bij het lokaal bestuur in 2020 en de eerste helft van 2021.
Artikel 219 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur jaarlijks rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en het vast bureau over de organisatiebeheersing.
Artikel 217 van hetzelfde decreet definieert organisatiebeheersing als het geheel van maatregelen en procedures die ontworpen zijn om een redelijke zekerheid te verschaffen dat men:
1. de vastgelegde doelstellingen bereikt en de risico’s om deze te bereiken kent en beheerst;
2. wetgeving en procedures naleeft;
3. over betrouwbare financiële en beheersrapportering beschikt;
4. op een effectieve en efficiënte wijze werkt en de beschikbare middelen economisch inzet;
5. de activa beschermt en fraude voorkomt.
Het bijgaande rapport geeft uitvoering aan de voormelde verplichting. Het behandelt de organisatiebeheersing bij het lokaal bestuur in 2020 en de eerste helft van 2021.
Enig artikel
De gemeenteraad neemt kennis van de bijgaande rapportering over de organisatiebeheersing met betrekking tot het jaar 2020.
De gemeenteraad keurt de bijgaande leningsovereenkomst tussen de stad Aarschot en het autonoom gemeentebedrijf Aarschot goed. De overeenkomst behelst de toekenning van een renteloze lening door de stad aan het AGB Aarschot voor een termijn van 20 jaar tot 31 december 2041, ten bedrage van 1.514.342,32 euro.
Het transactiekrediet voor de financiering van het AGB Aarschot in 2021 wordt geraamd op 1.514.342,32 euro (afschrijvingen op 20 jaar). De liquiditeitspositie van het AGB Aarschot laat geen integrale en onmiddellijke externe financiering toe. Het is daarom aangewezen dat de stad ter financiering een renteloze lening toestaat aan AGB Aarschot.
Voorstel van besluit:
De gemeenteraad keurt de bijgaande leningsovereenkomst tussen de stad Aarschot en het autonoom gemeentebedrijf Aarschot goed. De overeenkomst behelst de toekenning van een renteloze lening voor een termijn van 20 jaar, ten bedrage van 1.514.342,32 euro.
Het transactiekrediet voor de financiering van het AGB Aarschot in 2020 wordt geraamd op 1.514.342,32 euro.
De liquiditeitspositie van het AGB Aarschot laat geen integrale en onmiddellijke externe financiering toe. Het is daarom aangewezen dat de stad ter financiering een renteloze lening toestaat aan AGB Aarschot. Hierbij moet opgemerkt worden dat het renteloze karakter van een lening die verstrekt wordt door een stad aan een AGB niet wordt aangemerkt als een verkregen abnormaal of goedgunstig voordeel in hoofde van het AGB.
Aan de raad wordt de bijgaande leningovereenkomst voorgelegd tussen de stad Aarschot en het autonoom gemeentebedrijf Aarschot voor de toekenning van een renteloze lening door de stad aan het AGB Aarschot, ten bedrage van 1.514.342,32 euro, voor een termijn van 20 jaar tot 31 december 2041.
De verwerking van deze toegestane renteloze lening op 20 jaar is te boeken op
- raming MJP104479, ARK 29030004 - Vorderingen wegens toegestane leningen - nominale waarde
- raming MJP104633, ARK 49430004 - Vorderingen wegens toegestane leningen die binnen het jaar vervallen
Artikel 1
De gemeenteraad keurt de bijgaande leningsovereenkomst tussen de stad Aarschot en het autonoom gemeentebedrijf Aarschot goed. De overeenkomst behelst de toekenning van een renteloze lening door de stad aan het AGB Aarschot voor een termijn van 20 jaar tot 31 december 2041, ten bedrage van 1.514.342,32 euro.
Artikel 2
De gemeenteraad machtigt de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur om de bijgaande overeenkomst te ondertekenen namens de stad Aarschot.
De gemeenteraad kent de nominatieve subsidies 2021 toe, zoals bepaald in het document in bijlage. Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de verdere uitvoering conform het gemeentelijk reglement 'Controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen'.
In toepassing van artikel 41, 23° van het decreet Lokaal Bestuur kan de gemeenteraad haar bevoegdheid voor het toekennen van nominatieve subsidies niet toevertrouwen aan het college van burgemeester en schepenen. De bevoegdheid voor de toekenning van nominatieve subsidies ligt dus volledig bij de gemeenteraad. Tot en met 2019 was de lijst met nominatieve subsidies een verplichte bijlage bij het budget, de goedkeuring van het budget impliceerde automatisch ook de goedkeuring van de nominatieve subsidies. Vanaf BBC 2020 bestaat het beleidsrapport 'budget' en haar verplichte bijlagen niet meer. De nominatieve subsidies nemen vanaf BBC 2020 de vorm aan van afzonderlijke besluiten van de gemeenteraad.
Gelet op
Artikel 1
De gemeenteraad kent de nominatieve subsidies 2021 toe, zoals bepaald in het document in bijlage.
Artikel 2
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de verdere uitvoering conform het gemeentelijk reglement 'Controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen' zoals vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29.02.1996.
Het raadslid vraagt of in de maanden juli en augustus de parking Dolfijn te Rillaar afgesloten kan worden, zodat de kinderen veilig kunnen spelen en of het mogelijk is om 2 picknickbanken te plaatsen aan de graskant van de parking. Voor de volledige bespreking verwijzen we naar het audioverslag van deze vergadering.
Bart Dehaes
Speel parking Rillaar aan Dol-Fijn.
Sinds kort hebben we hangjongeren op de parking van Dol-Fijn.
Maar schrik niet Hangjongeren zijn niet altijd slecht in tegendeel, we moeten die ook een plek geven.
Laat ons naar onze jeugd kijken wij hadden toch ook wel een pleintje steegje of bos waar we afspraken en rond hingen.
Het leuke hier is dat het kinderen zijn van de school die daar afspreken om te spelen babbelen skaten enz. maar meer nog er zijn nu ook al oud leerlingen die de groep hebben vervoegd wat een leuke mengeling maakt van leeftijden.
1. Mijn vraag is of we in de maand juli en augustus de parking kunnen afsluiten, zodat er geen auto's op staan dan is er genoeg plaats voor de school om te parkeren, en kunnen de kids spelen zonder dat de ouders schrik hebben om een auto te beschadigen met een pal of fiets of step enz…
Dit is een gelegenheid dat ons niets kost en zo is er in Rillaar weer een speelpleintje bij.
Dit kan misschien ook op andere plaatsen als iemand nog zo iets weet.
2. Is het mogelijk om er ook 2 picnicbanken te zetten in de graskant van de parking, zo kunnen ouders met kleine kindjes er ook gezellig keuvelen, dit is ook goed voor het sociaal leven in het dorp.
Het raadslid vraagt of in de maanden juli en augustus de parking Dolfijn te Rillaar afgesloten kan worden, zodat de kinderen veilig kunnen spelen en of het mogelijk is om 2 picknickbanken te plaatsen aan de graskant van de parking. Voor de volledige bespreking verwijzen we naar het audioverslag van deze vergadering.
Groen Aarschot vraagt om verzamelpunten te voorzien voor de aluminium houdertjes van theelichtjes van de Sint-Rochusverlichting.
Voor de volledige bespreking verwijzen we naar het audioverslag van deze vergadering.
Groen Aarschot
De Sint Rochusverlichting op 15 augustus is een hoogdag voor Aarschot. Duizenden kaarsjes worden aangestoken. De stad wordt ondergedompeld in het feeërieke licht van al die twinkelende theelichtjes. Een mooie traditie.
Werd er ooit al gedacht aan een inzamelpunt voor de aluminium houdertjes?
Waarom zouden we dit doen?
Aluminium is een waardevol en gegeerd materiaal dat gebruikt wordt voor bv ramen, auto’s, fietsen, ladders, … Aluminium is licht en sterk en laat zich goed recycleren, zonder kwaliteitsverlies. Je kan het keer op keer hergebruiken met behoud van kwaliteit. Bovendien kost het recyclen van aluminium minder energie dan de productie ervan. Super duurzaam.
Circulaire economie
Het gerecycleerd aluminium wordt dan gebruikt als grondstof voor de productie van nieuwe producten. Er is wel degelijk vraag naar gerecycleerd aluminium.
Het is dus zeker de moeite om de aluminium houdertjes van de theelichtjes van de Sint Rochusverlichting te verzamelen en aan te bieden voor recyclage. Een aantal bedrijven nemen de houdertjes graag aan.
Vraag
Kan de stad verzamelpunten voorzien na de Sint-Rochusverlichting? Dit kan per straat, per wijk georganiseerd worden, … hetgeen praktisch haalbaar is.
Groen Aarschot vraagt om verzamelpunten te voorzien voor de aluminium houdertjes van theelichtjes van de Sint-Rochusverlichting.
Voor de volledige bespreking verwijzen we naar het audioverslag van deze vergadering.
Groen Aarschot vraagt of de doelstellingen van het klimaatactieplan Aarschot 2016-2020 werden gehaald en of Aarschot het burgemeestersconvenant 2030 en het energie- en klimaatpact 2021-2030 zal ondertekenen?
Voor de volledige bespreking verwijzen we naar het audioverslag van deze vergadering.
Groen Aarschot
De klimaatverandering is nog steeds volop aan de gang en moeten we de volle aandacht geven. De klimaatdoelstellingen en de energietransitie plaatsen we daarom bovenaan onze agenda.
Ook burgers vragen dit, zoals ze nog maar pas hebben laten zien in de Klimaatzaak waar burgers naar de rechter stapten om de overheid op haar verantwoordelijkheid te wijzen. Ook Aarschot kan en moet ambitieus zijn en heeft dan ook al een aantal stappen gezet: overgang naar LED-verlichting, installatie zonnepanelen op politiebureau, windplan, …
Hulp is altijd welkom
Vlaanderen wil lokale besturen ondersteunen om de klimaatdoelstellingen en de energietransitie waar te maken. Door het lokale en het hogere niveau te combineren, creëer je een sterke basis voor een effectief klimaatbeleid.
Vlaanderen en lokale besturen slaan de handen in elkaar. Dit wordt beklonken in een Energie- en
Klimaatpact 2021-2030 dat beide partijen ondertekenen. De stad maakt door dit pact aanspraak op financiële ondersteuning.
Aarschot bevestigt haar ambities met een handtekening?
Het pact moet ondertekend worden voor 29 oktober 2021. Als een stad of gemeente dit pact wil ondertekenen, moet het hiervoor eerst de goedkeuring van de gemeenteraad krijgen. De Burgemeestersconvenant 2030 maakt deel uit van dit pact.
Aarschot ondertekende de Burgemeestersconvenant 2020, de voorganger van deze van 2030. Dit plan was gelinkt aan het klimaatactieplan Aarschot 2016-2020 dat vorig jaar op zijn eind is gelopen. Aarschot engageerde zich met dit plan om de uitstoot van broeikasgassen tegen 2020
met minstens 20% terug te dringen.
Ondertussen ondertekenden in Vlaanderen meer dan 250 van de 300 gemeenten de Burgemeestersconvenant 2030. Aarschot heeft deze (nog) niet ondertekend.
Door zich te engageren voor het Energie- en Klimaatpact 2021-2030 geeft de stad de bevolking het signaal dat het menens is, dat de stad een voortrekkersrol wil opnemen, het voorbeeld geven en tot actie overgaan.
Info is te vinden op de vvsg-website: Lokaal Energie- en Klimaatpact, voorbeeldbeslissing gemeenteraad, overzicht financiële ondersteuning, Burgemeestersconvenant 2030
Vragen
Werden de doelstellingen van het klimaatactieplan Aarschot 2016-2020 gehaald?
Zal Aarschot de Burgemeestersconvenant 2030 ondertekenen?
Zal Aarschot het Energie- en Klimaatpact 2021-2030 ondertekenen?
Groen Aarschot vraagt of de doelstellingen van het klimaatactieplan Aarschot 2016-2020 werden gehaald en of Aarschot het burgemeestersconvenant 2030 en het energie- en klimaatpact 2021-2030 zal ondertekenen?
Voor de volledige bespreking verwijzen we naar het audioverslag van deze vergadering.
Het raadslid vindt dat zoveel mogelijk mensen een reanimatiecursus moeten kunnen volgen. Het raadslid stelt voor een cursus te organiseren voor het stadspersoneel en de Aarschotse scholen.
Voor de volledige bespreking verwijzen we naar het audioverslag van deze vergadering.
Cindy Symons
Iedereen is een kind van iemand.
Iedereen is waardevol.
Een paar seconden, minuten kan soms genoeg zijn om een mensenleven te redden, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Daarom vind ik, samen met de meerderheidsfractie het van levensbelang dat zoveel mogelijk mensen een reanimatie cursus kunnen volgen.
Ik zou heel graag het stadspersoneel die kans tot opleiding willen gunnen en de jeugd, met name de scholen, Aarschotse schoolkinderen die de volwassenen wereld ingaan met de kennis van wat te doen in nood.
Denk even hieraan:
Het raadslid vindt dat zoveel mogelijk mensen een reanimatiecursus moeten kunnen volgen. Het raadslid stelt voor een cursus te organiseren voor het stadspersoneel en de Aarschotse scholen.
Voor de volledige bespreking verwijzen we naar het audioverslag van deze vergadering.
Notulen en zittingsverslag vergadering 10 juni 2021
Notulen
Gelet op het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad en de gemeenteraadscommissies, goedgekeurd door de gemeenteraad in vergadering van 14 februari 2019, inzonderheid artikel 29 §3;
Aangezien verder tijdens de vergadering geen bezwaren tegen de notulen van de vergadering van 10 juni 2021 werden ingebracht;
zijn de notulen van de vergadering van 10 juni 2021 goedgekeurd.
Zittingsverslag
In toepassing van artikel 278 §1 van het decreet over het lokaal bestuur en artikel 28 §2 van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad en de gemeenteraadscommissies is het zittingsverslag vervangen door de integrale audio-opname van de openbare zitting van de gemeenteraad.