Terug
Gepubliceerd op 11/03/2022

Notulen  OCMW-raad

do 10/02/2022 - 20:00 Digitaal via zoom met livestream via Facebook
Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Geert Schellens, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, André Peeters, Nicole Van Emelen, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Nele Pelgrims, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Thomas Salaets, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Wendy De Rijck, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Bart Den Hondt, Martine Verlinden, Dries Van Horebeek, Christi Van Calster
  • Openbaar

    • Agendapunten meegedeeld door het vast bureau

      • Kennisgeving van het ontslag van de voorzitter en van de verkiezing van een nieuwe voorzitter

        Per mail van 2 februari 2022 deelde mevrouw Gwendolyn Rutten mee dat zij haar ontslag indient als voorzitter van de gemeenteraad. Dit ontslag houdt van rechtswege ook haar ontslag in als voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn. De raad neemt kennis van dit ontslag.

        Op 10 februari 2022 nam de gemeenteraad akte van de tijdige en ontvankelijke akte van voordracht van een nieuwe kandidaat-voorzitter. De voorgedragen kandidaat-voorzitter, mevrouw Isabelle Dehond, werd verkozen verklaard als voorzitter van de gemeenteraad met ingang van 10 februari 2022. Zij is van rechtswege ook voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn.

        Toelichting

        Per mail van 2 februari 2022 deelde mevrouw Gwendolyn Rutten mee dat zij haar ontslag indient als voorzitter van de gemeenteraad. Dit ontslag houdt van rechtswege ook haar ontslag in als voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn (artikel 69 decreet over het lokaal bestuur). De raad neemt kennis van dit ontslag.

        Op 10 februari 2022 nam de gemeenteraad akte van de tijdige en ontvankelijke akte van voordracht van een nieuwe kandidaat-voorzitter. De voorgedragen kandidaat-voorzitter, mevrouw Isabelle Dehond, werd verkozen verklaard als voorzitter van de gemeenteraad met ingang van 10 februari 2022. Zij is van rechtswege ook voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn.

        Regelgeving
        • het decreet over het lokaal bestuur van 22.12.2017, zoals gewijzigd en de bijhorende besluiten en omzendbrieven van de Vlaamse regering;
        • de wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen;
        • het bestuursdecreet van 07.12.2018;
        • het besluit van de Vlaamse Regering van 30.03.2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen.
        Feiten, context en motivering

        Per mail van 2 februari 2022 deelde mevrouw Gwendolyn Rutten mee dat zij haar ontslag indient als voorzitter van de gemeenteraad. De gemeenteraad nam hiervan kennis op 10 februari 2022.

        Dit ontslag houdt van rechtswege ook het ontslag van mevrouw Gwendolyn Rutten in als voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn. Artikel 69 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt immers dat de voorzitter van de gemeenteraad van rechtswege ook de voorzitter is van de raad voor maatschappelijk welzijn.

        Op 10 februari 2022 nam de gemeenteraad akte van de tijdige en ontvankelijke akte van voordracht van een nieuwe kandidaat-voorzitter. De voorgedragen kandidaat-voorzitter, mevrouw Isabelle Dehond, werd verkozen verklaard als voorzitter van de gemeenteraad met ingang van 10 februari 2022. Zij is van rechtswege ook voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn.

        Besluit

        Artikel 1
        De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het van rechtswege ontslag van mevrouw Gwendolyn Rutten als voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn.

        Artikel 2
        De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de van rechtswege installatie van mevrouw Isabelle Dehond als voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn.

      • O.6 Personeel en organisatie

        • Vaststelling van de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot

          De aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot, zoals gevoegd in bijlage bij dit besluit, worden goedgekeurd. 

          Toelichting

          In zitting van 24 juni 2021 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot goed. De personeelsformatie is een veranderlijk beheersinstrument dat de personele middelen vaststelt voor de uitvoering van het beleid. Hoewel het decreet lokaal bestuur de personeelsformatie niet meer oplegt als verplicht instrument, blijft het vaststellen van de (aanpassingen aan) de personeelsformatie aangewezen en noodzakelijk zolang de raad - of, na delegatie, het bevoegde orgaan - de personeelsformatie niet opheft of door een ander systeem vervangt. Het organogram geeft op schematische wijze een overzicht van de indelingsstructuur en verhoudingen binnen en tussen de diverse departementen en diensten, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden. De betrekkingen voor het kabinetspersoneel zijn ook door de raad vastgesteld in de personeelsformatie.

           

          De personeelsformatie en het organogram worden dan ook op regelmatige basis getoetst aan de noden en behoeften van onze organisatie met het oog op het realiseren van de beleidsdoelstellingen in het meerjarenplan en in het belang van de verdere uitbouw van de organisatiebeheersing. In dit verband worden, met oog voor talentontwikkeling en -benutting van onze medewerkers, bijgevoegde aanpassingen aan het organogram en de personeelsformatie van stad/OCMW Aarschot voorgesteld. 

           

          Voorliggende voorstellen werden, rekening houdend met de aanbevelingen van de federale overheid omtrent het coronavirus (Covid-19) voorgelegd aan en goedgekeurd door het managementteam op 18 januari 2002, behandeld en goedgekeurd door het vast bureau op 14 januari 2022 en goedgekeurd door het syndicaal overleg en onderhandelingscomité tijdens een online-vergadering op 2 februari 2022.

           

          Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt dan ook voorgesteld om hiermee in te stemmen. 

          Regelgeving
          • het decreet over het lokaal bestuur van 22.12.2017, zoals gewijzigd en de bijhorende besluiten en omzendbrieven van de Vlaamse regering;
          • de wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen;
          • het bestuursdecreet van 07.12.2018;
          • het besluit van de Vlaamse Regering van 30.03.2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen;
          • het besluit van de Vlaamse Regering van 23.11.2012 tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 07.12.2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het  provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 12.11.2010 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie en het mandaatstelsel van het personeel van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en houdende de minimale voorwaarden voor sommige aspecten van de rechtspositieregeling van bepaalde personeelsgroepen van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en latere wijzigingen;
          • het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 12.12.2019 houdende de vaststelling van de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot, gewijzigd bij raadsbesluiten van 11.06.2020, 10.12.2020 en 24.06.2021;
          • het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 24.07.2014 houdende de vaststelling van de rechtspositieregeling van de gemeenschappelijke graden, specifieke functies en decretale graden, zoals gewijzigd, met laatste wijziging op 11.02.2021;
          • het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 24.07.2014 houdende de vaststelling van de rechtspositieregeling van de diensten en instellingen, zoals gewijzigd, met laatste wijziging op 11.02.2021;
          • artikel 21bis van het KB nr. 78 van 10.11.1967, zoals gewijzigd;
          • artikel 54 quater van het KB nr. 78 van 10.11.1967, zoals gewijzigd;
          • artikel 1 van het MB van 09.12.2009, art. 77 §1, 3°, c) van het BVR RPR OCMW personeel van 12.11.2010 en art. 38,4° en art. 43 van bijlage XII van het BVR van 04.07.2009 betreffende de programmatie, erkenningsvoorwaarden en subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen van gebruikers en mantelzorgers.
          Feiten, context en motivering

          Gelet op

          • de beslissing van het vast bureau van 14.01.2022 houdende de voorstellen voor de vergadering van het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité stad/OCMW Aarschot, online georganiseerd op 02.02.2022;
          • het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité stad/OCMW Aarschot, online georganiseerd op 02.02.2022;

           

          In zitting van 24 juni 2022 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot goed. De personeelsformatie is een veranderlijk beheersinstrument dat de personele middelen vaststelt voor de uitvoering van het beleid. Hoewel het decreet lokaal bestuur de personeelsformatie niet meer oplegt als verplicht instrument, blijft het vaststellen van de (aanpassingen aan) de personeelsformatie aangewezen en noodzakelijk zolang de raad - of, na delegatie, het bevoegde orgaan - de personeelsformatie niet opheft of door een ander systeem vervangt. Het organogram geeft op schematische wijze een overzicht van de indelingsstructuur en verhoudingen binnen en tussen de diverse departementen en diensten, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden. De betrekkingen voor het kabinetspersoneel zijn ook door de raad vastgesteld in de personeelsformatie.

           

          De personeelsformatie en het organogram worden dan ook op regelmatige basis getoetst aan de noden en behoeften van onze organisatie met het oog op het realiseren van de beleidsdoelstellingen in het meerjarenplan en in het belang van de verdere uitbouw van de organisatiebeheersing. In dit verband worden, met oog voor talentontwikkeling en -benutting van onze medewerkers, bijgevoegde aanpassingen aan het organogram en de personeelsformatie van stad/OCMW Aarschot voorgesteld. 

           

          Voorliggende voorstellen werden, rekening houdend met de aanbevelingen van de federale overheid omtrent het coronavirus (Covid-19) voorgelegd aan en goedgekeurd door het managementteam op 18 januari 2002, behandeld en goedgekeurd door het vast bureau op 14 januari 2022 en goedgekeurd door het syndicaal overleg en onderhandelingscomité tijdens een online-vergadering op 2 februari 2022.

          Financiële impact/budget

          De financiële implicaties van voorliggende voorstellen werden,  zoals vermeld in bijlage 1 bij dit besluit en bevestigd door het departement financiën, opgenomen bij de vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan stad/OCMW 2020-2025 en krediet 2022, deel OCMW, goedgekeurd door de raad voor maatschappelijk welzijn in zitting van 16.12.2021.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Geert Schellens, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, André Peeters, Nicole Van Emelen, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Nele Pelgrims, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Wendy De Rijck, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Bart Den Hondt, Martine Verlinden, Dries Van Horebeek, Christi Van Calster
          Voorstanders: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Geert Schellens, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, André Peeters, Nicole Van Emelen, Nico Creces, Bart Dehaes, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Wendy De Rijck, Hannelore Castelein, Martine Verlinden
          Onthouders: Betty Kiesekoms, Mattias Paglialunga, Nele Pelgrims, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Bart Den Hondt, Dries Van Horebeek
          Resultaat: Met 19 stemmen voor, 9 onthoudingen
          Besluit

           

          Artikel 1

           De aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot, zoals gevoegd in bijlage 1 bij dit besluit, worden goedgekeurd.  

           

          Artikel 2

           §1. De aangepaste[1]  personeelsformatie van de stad Aarschot wordt vastgesteld als volgt:

          functionele loopbaan

          graadbenaming

          statutaire formatie

          contractuele formatie

          TOTAAL

           

           

          aantal VTE

          aantal VTE

          aantal VTE

          decretale graad

          algemeen directeur

          1

          0

          1

          decretale graad

          financieel directeur

          1

          0

          1

          A5a-A5b

          departementshoofd

          3

          0

          3

          A4a-A4b

          departementshoofd

           1  0  1

          A1a-A3a

          departementshoofd

           4  3  7

           

          diensthoofd

           1  2 3
           

          omgevingsambtenaar

          0  1 1
           

          ruimtelijk planner-expert

          0 1 1
           

          archivaris

           0  0,5  0,5

           

          diensthoofd/omgevingsambtenaar

           1 0  1

           

          diensthoofd/milieuambtenaar

           1 0  1

           

          conservator/bibliothecaris

          1  0  1

           

          coördinator ouderenbeleid

           1  0  1

           

          projectcoördinator

          1  0

          1

           

          ICT-expert

           0

           2

           2

            coördinator 1  0  1
            expert 0 1 1

          B4-B5

          hoofddeskundige

           3  3  6
           

          preventieadviseur

          1 0 1

          B1-B3

          deskundige

           14  21 35
            beheerder sportinfrastructuur  1  0 1
            deskundige / zwembadbeheerder 1 0 1
           

          GIS-deskundige

           0  1  1
           

          diensthoofd

          0 1 1

           

          sportpromotor

           0  1  1

           

          jeugdconsulent

           0  2  2
           

          diensthoofd-bibliothecaris

          0 1 1

           

          assistent-dienstleider

           0  1 1
           

          mobiliteitsdeskundige

           0  1  1
            expert trage wegen  0  1  1

           

          werkleider

           0  1  1

           

          cultuurfunctionaris

           0  2

          2

           

          hoofd techniek en theaterprogrammatie 1  0  1

           

          preventieadviseur

           1  0  1

           

          opbouwwerker

           0 1  1
           

          diversiteitsambtenaar

          0 1 1
           

          evenementencoördinator

          1  0  1

          C4-C5

          administratief hoofdmedewerker

          3  0 3
           

          administratief hoofdmedewerker (ondersteuning beleidsorganen)

          1 0 1
           

          noodplancoördinator

          1 0 1

          C1-C3

          administratief medewerker

           12,6 21  33,6
            procesmedewerker 0 1 1
            theatertechnicus/coördinator  0  1 1

           

          technisch medewerker

           1  0  1

           

          bibliotheekassistent

           0  2  2
            evenementencoach  0  2  2
            toezichter/redder 0 14 14

          C1-C3

          ploegbaas

           4  1 5

          D4

          technisch medewerker

          1  0  1

          D1-D3

          administratief assistent

           1  0  1

           

          collectieverzorger

           0  1  1

           

          magazijnier

           1  1  2

           

          mecanicien

           1  0 1

           

          geschoold arbeider

           3 33,5  36,5

           

          geschoold arbeider-chauffeur

           0 11  11

           

          polyvalent medewerker

          0 6  6
           

          buurtmedewerker

          0

          0,5

          0,5
           

          theatertechnicus

           0

          4

             4

           

          conciërge

           0

          1

           1

          E1-E3

          technisch beambte

           0

               18,78    18,78

           

           

           

           

           

           

          TOTAAL

          67,6

          164,28

          231,88

           

          §2. De aangepaste [1]  personeelsformatie van het OCMW van Aarschot wordt vastgesteld als volgt:

           

          functionele loopbaan

          graadbenaming

          statutaire formatie

          contractuele formatie

          TOTAAL

           

           

          aantal VTE

          aantal VTE

          aantal VTE

          A5a-A5b

          departementshoofd-directeur WZC

          0

          1

          1

          A1a-A3a

          departementshoofd

          1  0

          1

          1

          A1a-A3a

          stafmedewerker

          1

          0

          1

          A1a-A3a

          psycholoog

          0

          1

          1

          A1a-A3a

          projectcoördinator

          0,5

          0

          0,5

          BV5 (**)

          hoofdverpleegkundige

          5

          1

          6

          B4-B5

          diensthoofd

          2

          0

          2

          B4-B5

          centrumleider

          1

          0

          1

          B4-B5

          hoofddeskundige

          2

          1

          3

          BV1-BV3 of A1a-A3a (*)

          kinesist

          0

          3

           3

          A1a-A3a/BV1-BV3/B1-B3/C3-C4 (*)

          referentiepersoon dementie

          0

          0,5

          0,5

          BV1-BV3

          ergotherapeut

          0

          3

          3

          BV1-BV3

          logopedist

          0

          0,50

          0,50

          BV1-BV3

          coördinator dagverzorgingscentrum

          0

          1

          1

          BV1-BV3

          bachelor verpleegkundige

          0

          5

          5

          BV1-BV3

          diëtist

          0

          0,5

          0,5

          B1-B3

          deskundige

          0

          6

          6

          B1-B3

          diversiteitsambtenaar

          0

          1

          1

          B1-B3 diensthoofd 0 1 1

          B1-B3

          maatschappelijk werker

          10 (incl. 1 fiscale maribel)

          3

          13

          B1-B3

          arbeidstrajectbegeleider

          0

          0,5

          0,5

          B1-B3 of C1-C2 (*)

          animator

          0

          2,50

          2,50

          B1-B3

          woonassistent-centrummedewerker

          0

          0,80

          0,80

          C4-C5

          administratief hoofdmedewerker (verzekeringen en ICT)

          0

          1

          1

          BV1-BV3/C3-C4 (*)

          verpleegkundige

          0

          22

          22

          C1-C3

          administratief medewerker

          0

          10,50

          10,50

          C1-C3

          kok

          0

          1

          1

          C1-C3

          diensthoofd schoonmaak

          0

          1

          1

          C1-C3

          animatieassistent

          0

          1 sociale maribel

          1

          C1-C2

          zorgkundige

          0

          49,4 (incl. 2 sociale maribel)

          49,4

          C1-C2

          verzorgende (aan huis)

          0

                         36

          36

          D1-D3

          hulpkok

          0

          4

          4

          D1-D3

          logistiek assistent

          0

          6

          6

          D1-D3

          kapper

          0

          0,80

          0,80

          E1-E3

          schoonmaker

          0

          17,2 (incl. 1,6 sociale maribel)

          17,2

          E1-E3

          onderhoudsmedewerker

          0

          1,30

          1,30

          E1-E3

          logistiek medewerker

          0

          1,50 gesubs aanvullende thuiszorg

          1,50

          E1-E3

          poetshulp (aan huis)

          0

          17

          17

          E1-E3

          poetshulp

          0

          0,5

          0,5

          E1-E3

          keukenhulp

          0

          14,8 (incl. 2,4 sociale maribel)

          14,8

           

          TOTAAL

          21,5

                        213,3

          234,8

           

           (*) Bij de betrekkingen van kinesist, referentiepersoon dementie, verpleegkundige en animator waarbij een dubbel/flexibel toegangspad is voorzien, zal het diploma van de laureaat bepalen op welk niveau de invulling van de betrekking zal gebeuren.  

           (**) Vermoedelijk IFIC barema categorie 17

            [1] De aanpassingen zijn in vet gemarkeerd

           

          Artikel 3

          §1. Het uitdovend kader (overgangsregeling) van de stad Aarschot wordt vastgesteld als volgt:

          overgangsregeling

          uitdovende graad

           

          geblokkeerde graad

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

           1

          adjunct-algemeen directeur

          decretale graad

          S

                 

          1

          adjunct-financieel directeur

          decretale graad

          S

                 
          1 deskundige personeel B1-B3 S   1  deskundige personeel   B1-B3  C
           1   administratief medewerker personeel   C1-C3  S        
           1 administratief medewerker secretariaat  C1-C3  S        
          2 administratief medewerker secretariaat  C1-C3  S        
          1 administratief medewerker milieu en landbouw
          C1-C3 S        

          1

          noodplanambtenaar

          C1-C3

          S

                 
          1 preventieadviseur B1-B3 S        
           1  administratief assistent communicatie  D1-D3  S        
           1  departementshoofd burgerzaken  A1a-A3a  S  1  departementshoofd burgerzaken  A1a-A3a  C
           0,5  administratief medewerker burgerzaken  C1-C3  S  0,5  administratief medewerker burgerzaken  C1-C3  C
            einde detacheringsopdracht administratief medewerker EID     1 administratief medewerker burgerzaken C1-C3  C
           1  administratief hoofdmedewerker economie  C4-C5  S  1  deskundige economie  B1-B3  C
           1  cultuurfunctionaris-directeur  A1a-A3a  S        
           1  cultuurfunctionaris  A1a-A3a  S  1  cultuurfunctionaris  B1-B3  C
           1  cultuurfunctionaris  B1-B3  S  1  cultuurfunctionaris  B1-B3  C
           1  administratief medewerker cultuurcentrum  C1-C3  S        
           1  assistent-dienstleider  B1-B3  S        
           2  assistent-dienstleider  B1-B3  S  1  assistent-dienstleider  B1-B3  C
           1  administratief medewerker bibliotheek  C1-C3  S  1  administratief medewerker bibliotheek
           C1-C3  C
           1,74  bibliotheekassistent  C1-C3  S        
           1,34 bibliotheekassistent  C1-C3 S  1,34 bibliotheekassistent C1-C3 C
           1  collectieverzorger  D1-D3  S  1  collectieverzorger  D1-D3  C
           1  administratief medewerker jeugd  C1-C3  S  1  administratief medewerker jeugd  C1-C3  C
           1  departementshoofd sport  A1a-A3a  S        
           1  sportfunctionaris  B1-B3  S        
           1  administratief medewerker sport  C1-C3  S        
           2  toezichter  D1-D3  S  2  toezichter/redder C1-C3  C
          2 administratief medewerker ruimtelijke ordening en stedenbouw
          C1-C3 S 2 administratief medewerker ruimtelijke ordening en omgeving C1-C3 C
           1  deskundige DKO  B1-B3  S        
           1  administratief medewerker DKO  C1-C3  S        
           1  gezins- en bejaardenconsulent  C1-C3  S        
           1  deskundige sociaal huis  B1-B3  S  1  deskundige samenleven  B1-B3  C
           0,26  dierenarts  A6a  S        
           1  deskundige/groenambtenaar  B1-B3  S  1  deskundige  B1-B3  C
           1  administratief medewerker toerisme  C1-C3  S        

           1

          mobiliteitsambtenaar

          C1-C3

           S        
          4 ploegbaas D4-D5 S        
           1  geschoold arbeider-chauffeur rein-en ruimdienst  D1-D3  S

          1

          geschoold arbeider-chauffeur rein- en ruimdienst

           D1-D3

           C
           1  arbeider rein-en ruimdienst  E1-E3  S        
          2 geschoold arbeider-chauffeur groen-en begraafplaatsten D1-D3 S

          2

          geschoold arbeider-chauffeur groen-en begraafplaatsen

           D1-D3

           C
           1  geschoold arbeider groen-en begraafplaatsen  D1-D3  S  1  geschoold arbeider groen-en begraafplaatsen  D1-D3  C
           3  geschoold arbeider gebouwen  D1-D3  S  3

           geschoold arbeider gebouwen

           D1-D3  C
           3  geschoold arbeider-chauffeur verkeer en logistiek

           D1-D3

           

           S  3  geschoold arbeider-chauffeur verkeer en logistiek  D1-D3  C

           

          §2. De afgeschafte betrekkingen bij de stad Aarschot zijn vastgesteld als volgt:

          afgeschafte betrekkingen

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

           1

          departementshoofd verzelfstandiging (financiën)

          A1a-A3a

          S

          1 deskundige verzelfstandiging (financiën)  B1-B3

          S

           

          §3. Het uitdovend kader (overgangsregeling) van het OCMW van Aarschot wordt vastgesteld als volgt:

           

           overgangsregeling

          uitdovende graad

           

          geblokkeerde graad

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

          1

          departemenshoofd

          A1a-A3a

          S

          1

          departementshoofd

          A1a-A3a

          C

          1

          diensthoofd

             B4-B5

          S

          1

          hoofddeskundige

           B4-B5

          C

          1

          diensthoofd financiën

             B4-B5

            S        

          1

          deskundige financiën

          B1-B3

          S

                 

          1

          deskundige personeel

          B1-B3

          S

          1 deskundige personeel B1-B3  C

          1

          kinesist

          BV1-BV3 of A1a-A3a

          S

          1

          kinesist

          BV1-BV3 of A1a-A3a

          C

          1

          ergotherapeut

          BV1-BV3

          S

          1

          ergotherapeut

          BV1-BV3

          C

          1

          bachelor verpleegkundige

          BV1-BV3

          S

          1

          verpleegkundige

          BV1-BV3/C3-C4

          C

           1

          deskundige zorgloket

          B1-B3

          S

          1

          deskundige zorgloket

          B1-B3

          C

          1

          animator

          B1-B3 of C1-C2

          S

          1

          animator

          B1-B3 of C1-C2

          C

          3

          gegradueerd verpleegkundige

          C3-C4

          S

          3

          verpleegkundige

          BV1-BV3/C3-C4

          C

          6

          administratief medewerker

          C1-C3

          S

          4,70

          administratief medewerker

          C1-C3

          C

          3

          zorgkundige

          C1-C2

          S

          3

          zorgkundige

          C1-C2

          C

          1

          verzorgende

          C1-C2

          S

          1

          verzorgende

          C1-C2

          C

          1

          geschoold arbeider

          D1-D3

          S

          1

          logistiek assistent

          D1-D3

          C

          1

          schoonmaker

          D1-D3

          S

          1

          schoonmaker

          E1-E3

          C

          1

          keukenhulp

          D1-D3

          S

          1

          keukenhulp

          E1-E3

          C

          1

          keukenhulp

          E1-E3

          S

          1

          keukenhulp

          E1-E3

          C

          2

          schoonmaker

          E1-E3

          S

          2

          schoonmaker

          E1-E3

          C

           

          Artikel 4

          §1. De dienst- en functiewijzigingen voor de stad Aarschot met betrekking tot het departement PR en het departement economie worden vastgesteld in functie van de nieuwe structuur en de hiërarchische verhoudingen. 

          §2. De naamswijzigingen van de functies met gelijkblijvende rang, graad, voorwaarden en gerelateerde inhoud in functie van de nieuwe structuur worden voor de stad Aarschot vastgesteld als volgt: 

          naamswijzigingen

          oude functiebenaming

           

           nieuwe functiebenaming

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

           1 departementshoofd economie, werk en toerisme  A1a-A3a  C  1  departementshoofd economie

           A1a-A3a

           C

           1

          administratief hoofdmedewerker industrie

          C4-C5

          S

          1 administratief hoofdmedewerker economie  C4-C5  S
           1 deskundige lokale en sociale economie  B1-B3 C 1 deskundige economie  B1-B3 C

           

          §3. De dienst- en functiewijzigingen voor het OCMW Aarschot met betrekking tot het departement zorg en welzijn/welzijn worden vastgesteld in functie van de nieuwe structuur en de hiërarchische verhoudingen.  De wijzigingen voor het OCMW Aarschot houdende de betrekkingen van verpleegkundige worden vastgesteld in functie van het dubbel toegangspad. 

           

          Artikel 5

          De personeelsformatie van het kabinetspersoneel ter ondersteuning van het college van burgemeester en schepenen is vastgesteld als volgt:

          functionele loopbaan

          graadbenaming

          statutaire formatie

          contractuele formatie

          TOTAAL

           

           

          aantal VTE

          aantal VTE

          aantal VTE

          A1a-A3a

          kabinetsmedewerker (beleidsmedewerker)

          0

          1

          1

                   
            TOTAAL

          0

          1

          1

           

          Artikel 6

          Het aangepaste organogram van stad/OCMW Aarschot met bijhorende detailoverzicht, zoals gevoegd in bijlage 2 (schematische voorstelling) en bijlage 3 (detailoverzicht) bij dit besluit, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden, wordt goedgekeurd.

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

Notulen en zittingsverslag vergadering 20.01.2022

Notulen

Gelet op het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn, goedgekeurd door de raad van maatschappelijk welzijn in vergadering van 14 februari 2019, inzonderheid artikel 29 §3;

Aangezien verder tijdens de vergadering geen bezwaren tegen de notulen van de vergadering van 20.01.2022 werden ingebracht;

zijn de notulen van de vergadering van 20.01.2022 goedgekeurd.

 

Zittingsverslag

In toepassing van artikel 278 §1 van het decreet over het lokaal bestuur en artikel 28 §2 van het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn is het zittingsverslag vervangen door de integrale audio-opname van de openbare zitting van de raad voor openbaar welzijn.