De raad voor maatschappelijk welzijn stelt haar deel van de in bijlage toegevoegde eerste aanpassing 2021 van het meerjarenplan 2020-2025 vast. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn hebben op 12 december 2019 hun beleids- en financiële planning vastgelegd in een meerjarenplan voor de periode 2020 tot 2025. De gemeenteraad heeft in zitting van 17 september 2020 en 10 december 2020 de aanpassingen van het meerjarenplan goedgekeurd. Het meerjarenplan vormt de basis voor het beleid van het bestuur. Het budget is geen afzonderlijk beleidsrapport meer, maar wordt geïntegreerd in het meerjarenplan. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor dat jaar.
Gelet op de noodzaak tot wijziging van het meerjarenplan wordt het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, voorgelegd aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. Zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn moet eerst het eigen deel van de aanpassing van het meerjarenplan vaststellen. Daarna kan de gemeenteraad het deel van de aanpassing van het meerjarenplan, dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld, goedkeuren, waardoor de aanpassing van het meerjarenplan definitief is vastgesteld. Door die goedkeuring wordt het beleidsrapport in zijn geheel definitief vastgesteld.
Vermits elke rechtspersoon (stad en OCMW) voor de eigen verplichtingen en verbintenissen blijft instaan, blijft in het meerjarenplan wel een duidelijk onderscheid tussen de kredieten van de stad en die van het OCMW. Dat komt tot uiting in het schema met het overzicht van de kredieten (M3), waarin de kredieten voor de stad en het OCMW apart worden opgenomen.
Omdat de stad en het OCMW een geïntegreerd meerjarenplan maken, wordt het financieel evenwicht voor de twee besturen als één geheel gepresenteerd en beoordeeld. Het meerjarenplan is financieel in evenwicht als het voldoet aan de volgende voorwaarden:
De twee bovenvermelde normen worden aangevuld met indicatoren over het geconsolideerd financieel evenwicht en de gecorrigeerde autofinancieringsmarge. Dit zijn evenwel geen afdwingbare normen.
In toepassing van de bepalingen van het decreet lokaal bestuur werd het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan op 9 juni 2021 aan de raadsleden bezorgd.
Voorstel van besluit:
De raad voor maatschappelijk welzijn stelt haar deel van de in bijlage toegevoegde aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 vast.
Gelet op
Het meerjarenplan vormt de basis voor het beleid van het bestuur. Gelet op de noodzaak tot wijziging van het meerjarenplan wordt het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, voorgelegd aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. Het budget is geen afzonderlijk beleidsrapport meer, maar wordt geïntegreerd in het meerjarenplan. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De aanpassing van het meerjarenplan bestaat uit de volgende onderdelen:
De kerncijfers van het meerjarenplan, zoals terug te vinden in het document M2 (staat van het financieel evenwicht):
Budgettair resultaat
|
2020 |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
Exploitatiesaldo |
6.122.851,03 | -212.453,78 | 1.189.027,87 | 2.478.552,07 | 2.748.210,00 | 3.492.953,88 |
Investeringssaldo |
-3.619.895,43 | -14.640.153,95 | -6.044.488,47 | -11.693.355,83 | -11.746.890,89 | 8.559.177,54 |
Financieringssaldo |
2.386.731,16 | 4.166.086,61 | 10.573.790,42 | 1.466.615,23 | 8.998.680,89 | -4.622.205,08 |
Budgettair resultaat van het boekjaar |
4.889.686,76 | -10.686.521,12 | 5.718.329,82 | -7.748.188,53 | 0,00 |
7.429.926,34 |
|
|
|
|
|
|
|
Beschikbaar budgettair resultaat |
12.716.879,83 | 2.030.358,71 | 7.748.688,53 | 500,00 | 500,00 | 7.430.426,34 |
|
|
|
|
|
|
|
Autofinancieringsmarge |
4.538.616,53 | -1.624.633,64 | -716.504,11 | 544.438,63 | 514.482,37 | 453.798,92 |
|
|
|
|
|
|
|
Gecorrigeerde autofinancieringsmarge |
4.327.902,27 | -2.141.145,34 | -1.780.273,16 | -908.678,60 | -345.183,37 | 366.695,46 |
Het meerjarenplan is financieel in evenwicht als het voldoet aan de volgende voorwaarden:
Geconsolideerd financieel evenwicht
|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
Totaal beschikbaar budgettair resultaat |
12.898.338,00 | 2.030.859,21 | 7.749.189,64 | 1.001,11 | 1.001,11 | 7.430.927,45 |
Totale autofinancieringsmarge | 4.110.942,03 | -1.986.549,83 | -1.019.102,99 | 354.058,94 | 313.378,91 | 185.317,38 |
Totale gecorrigeerde autofinancieringsmarge | 3.537.551,66 | -2.944.501,95 | -2.749.632,17 | -1.817.320,05 | -1.292.390,83 | -927.089,48 |
Enig artikel
De raad voor maatschappelijk welzijn stelt haar deel van de in bijlage toegevoegde eerste aanpassing 2021 van het meerjarenplan 2020-2025 vast. De ramingen, die voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan zijn ingeschreven voor de exploitatie, investeringen en financiering, zijn ook de kredieten voor 2021.
De aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot, zoals gevoegd in bijlage bij dit besluit, worden goedgekeurd.
In zitting van 10 december 2020 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot goed. De personeelsformatie is een veranderlijk beheersinstrument dat de personele middelen vaststelt voor de uitvoering van het beleid. Hoewel het decreet lokaal bestuur de personeelsformatie niet meer oplegt als verplicht instrument, blijft het vaststellen van de (aanpassingen aan) de personeelsformatie aangewezen en noodzakelijk zolang de raad - of, na delegatie, het bevoegde orgaan - de personeelsformatie niet opheft of door een ander systeem vervangt. Het organogram geeft op schematische wijze een overzicht van de indelingsstructuur en verhoudingen binnen en tussen de diverse departementen en diensten, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden. De betrekkingen voor het kabinetspersoneel zijn ook door de raad vastgesteld in de personeelsformatie.
De personeelsformatie en het organogram worden dan ook op regelmatige basis getoetst aan de noden en behoeften van onze organisatie met het oog op het realiseren van de beleidsdoelstellingen in het meerjarenplan en in het belang van de verdere uitbouw van de organisatiebeheersing. In dit verband worden, met oog voor talentontwikkeling en -benutting van onze medewerkers, bijgevoegde aanpassingen aan het organogram en de personeelsformatie van stad/OCMW Aarschot voorgesteld.
Voorliggende voorstellen werden, rekening houdend met de aanbevelingen van de federale overheid omtrent het coronavirus (Covid-19) voorgelegd aan en goedgekeurd door het managementteam bij toepassing van de schriftelijke procedure, behandeld en goedgekeurd door het vast bureau op 21 mei 2021 en goedgekeurd door het syndicaal overleg en onderhandelingscomité tijdens een online-vergadering op 8 juni 2021.
Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt dan ook voorgesteld om hiermee in te stemmen.
Gelet op
In zitting van 10 december 2020 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot goed. De personeelsformatie is een veranderlijk beheersinstrument dat de personele middelen vaststelt voor de uitvoering van het beleid. Hoewel het decreet lokaal bestuur de personeelsformatie niet meer oplegt als verplicht instrument, blijft het vaststellen van de (aanpassingen aan) de personeelsformatie aangewezen en noodzakelijk zolang de raad - of, na delegatie, het bevoegde orgaan - de personeelsformatie niet opheft of door een ander systeem vervangt. Het organogram geeft op schematische wijze een overzicht van de indelingsstructuur en verhoudingen binnen en tussen de diverse departementen en diensten, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden. De betrekkingen voor het kabinetspersoneel zijn ook door de raad vastgesteld in de personeelsformatie.
De personeelsformatie en het organogram worden dan ook op regelmatige basis getoetst aan de noden en behoeften van onze organisatie met het oog op het realiseren van de beleidsdoelstellingen in het meerjarenplan en in het belang van de verdere uitbouw van de organisatiebeheersing. In dit verband worden, met oog voor talentontwikkeling en -benutting van onze medewerkers, bijgevoegde aanpassingen aan het organogram en de personeelsformatie van stad/OCMW Aarschot voorgesteld.
Voorliggende voorstellen werden, rekening houdend met de aanbevelingen van de federale overheid omtrent het coronavirus (Covid-19) voorgelegd aan en goedgekeurd door het managementteam bij toepassing van de schriftelijke procedure, behandeld en goedgekeurd door het vast bureau op 21 mei 2021 en goedgekeurd door het syndicaal overleg en onderhandelingscomité tijdens een online-vergadering op 8 juni 2021.
De financiële implicaties van voorliggend voorstel werden, zoals bevestigd door het departement financiën, opgenomen in het voorstel van aanpassing budget 2021 en meerjarenplan, dat ter zitting van 24 juni 2021 ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de raad voor maatschappelijk welzijn.
Artikel 1
De aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot, zoals gevoegd in bijlage 1 bij dit besluit, worden goedgekeurd.
Artikel 2
§1. De aangepaste[1] personeelsformatie van de stad Aarschot wordt vastgesteld als volgt:
functionele loopbaan |
graadbenaming |
statutaire formatie |
contractuele formatie |
TOTAAL |
|
|
aantal VTE |
aantal VTE |
aantal VTE |
decretale graad |
algemeen directeur |
1 |
0 |
1 |
decretale graad |
financieel directeur |
1 |
0 |
1 |
A5a-A5b |
departementshoofd |
3 |
0 |
3 |
A4a-A4b |
departementshoofd |
1 | 0 | 1 |
A1a-A3a |
departementshoofd |
4 | 3 |
7 |
|
diensthoofd |
1 | 1 | 2 |
omgevingsambtenaar |
0 | 1 | 1 | |
archivaris |
0 | 0,5 | 0,5 | |
|
diensthoofd/omgevingsambtenaar |
1 | 0 | 1 |
|
diensthoofd/milieuambtenaar |
1 | 0 | 1 |
|
conservator/bibliothecaris |
1 | 0 | 1 |
|
coördinator ouderenbeleid |
1 | 0 | 1 |
|
projectcoördinator |
1 | 0 | 1 |
|
ICT-expert |
0 |
2 |
2 |
coördinator | 1 | 0 | 1 | |
expert | 0 | 1 | 1 | |
B4-B5 |
hoofddeskundige |
3 | 3 | 6 |
B1-B3 |
deskundige |
15 | 19 | 34 |
beheerder sportinfrastructuur | 1 | 0 | 1 | |
deskundige / zwembadbeheerder | 1 | 0 | 1 | |
GIS-deskundige |
0 | 1 | 1 | |
diensthoofd |
0 | 1 | 1 | |
|
sportpromotor |
0 | 1 | 1 |
|
jeugdconsulent |
0 | 2 | 2 |
|
assistent-dienstleider |
0 | 2 | 2 |
mobiliteitsdeskundige |
0 | 1 | 1 | |
expert trage wegen | 0 | 1 | 1 | |
|
werkleider |
0 | 1 | 1 |
|
cultuurfunctionaris |
0 | 2 | 2 |
|
hoofd techniek en theaterprogrammatie | 1 | 0 | 1 |
|
preventieadviseur |
1 | 0 | 1 |
|
opbouwwerker |
0 | 1 | 1 |
diversiteitsambtenaar |
0 | 1 | 1 | |
evenementencoördinator |
1 | 0 | 1 | |
C4-C5 |
administratief hoofdmedewerker |
2 | 0 | 2 |
administratief hoofdmedewerker (ondersteuning beleidsorganen) |
1 | 0 | 1 | |
noodplancoördinator |
1 | 0 | 1 | |
C1-C3 |
administratief medewerker |
13,6 | 22 | 35,6 |
theatertechnicus/coördinator | 0 | 1 | 1 | |
|
technisch medewerker |
1 | 0 | 1 |
|
bibliotheekassistent |
0 | 2 | 2 |
evenementenmedewerker |
0 | 0 | 0 | |
evenementencoach | 0 | 2 |
2 | |
toezichter/redder | 0 | 13 | 13 | |
D4-D5 |
ploegbaas |
4 | 1 | 5 |
D4 |
technisch medewerker |
1 | 0 | 1 |
D1-D3 |
administratief assistent |
1 | 0 | 1 |
|
collectieverzorger |
0 | 1 | 1 |
|
magazijnier |
2 | 0 | 2 |
|
mecanicien |
1 | 0 | 1 |
|
geschoold arbeider |
3 | 33,5 |
36,5 |
|
geschoold arbeider-chauffeur |
0 | 11 | 11 |
|
polyvalent medewerkers |
0 | 6 | 6 |
logistiek assistent |
0 | 0 |
0 | |
buurtmedewerker |
0 | 0,5 |
0,5 | |
theatertechnicus |
0 | 3 |
3 | |
|
conciërge |
0 | 1 |
1 |
E1-E3 |
technisch beambte |
0 |
18,78 | 18,78 |
|
|
|
|
|
|
TOTAAL |
69,6 |
160,28 |
229,88 |
§2. De aangepaste [1] personeelsformatie van het OCMW van Aarschot wordt vastgesteld als volgt:
functionele loopbaan |
graadbenaming |
statutaire formatie |
contractuele formatie |
TOTAAL |
|
|
aantal VTE |
aantal VTE |
aantal VTE |
A5a-A5b |
departementshoofd-directeur WZC |
0 |
1 |
1 |
A1a-A3a |
departementshoofd |
1 |
0 |
1 |
A1a-A3a |
stafmedewerker |
1 |
0 |
1 |
A1a-A3a |
psycholoog |
0 |
1 |
1 |
BV5 |
hoofdverpleegkundige |
5 |
0 |
5 |
B4-B5 |
diensthoofd |
2 |
0 |
2 |
B4-B5 |
centrumleider |
1 |
0 |
1 |
B4-B5 |
hoofddeskundige |
2 |
1 |
3 |
BV1-BV3 of A1a-A3a (*) |
kinesist |
0 |
3 |
3 |
BV1-BV3 |
ergotherapeut |
0 |
3 |
3 |
BV1-BV3 |
logopedist |
0 |
0,50 |
0,50 |
BV1-BV3 |
coördinator dagverzorgingscentrum |
0 |
1 |
1 |
BV1-BV3 |
bachelor verpleegkundige |
0 |
5 |
5 |
BV1-BV3 |
diëtist |
0 |
0,5 |
0,5 |
B1-B3 |
deskundige |
1 |
5 |
6 |
B1-B3 |
diversiteitsambtenaar | 0 |
0 |
0 |
B1-B3 | diensthoofd | 0 | 1 | 1 |
B1-B3 |
maatschappelijk werker |
11 (incl. 1 fiscale maribel) |
1 |
12 |
B1-B3 of C1-C2 (*) |
animator |
0 |
2,50 |
2,50 |
B1-B3 |
woonassistent-centrummedewerker |
0 |
0,80 |
0,80 |
C4-C5 |
administratief hoofdmedewerker (verzekeringen en ICT) |
0 |
1 |
1 |
C3-C4 |
gegradueerd verpleegkundige |
0 |
17 |
17 |
C1-C3 |
administratief medewerker |
0 |
10,50 |
10,50 |
C1-C3 |
kok |
0 |
1 |
1 |
C1-C3 |
diensthoofd schoonmaak |
0 |
1 |
1 |
C1-C3 |
animatieassistent |
0 |
1 sociale maribel |
1 |
C1-C2 |
zorgkundige |
0 |
38,10 (incl. 2 sociale maribel) |
38,10 |
C1-C2 |
verzorgende (aan huis) |
0 |
33 |
33 |
D1-D3 |
hulpkok |
0 |
4 |
4 |
D1-D3 |
logistiek assistent |
0 |
6 |
6 |
D1-D3 |
kapper |
0 |
0,80 |
0,80 |
E1-E3 |
schoonmaker |
0 |
20 (incl. 3 sociale maribel) |
20 |
E1-E3 |
onderhoudsmedewerker |
0 |
1,30 |
1,30 |
E1-E3 |
logistiek medewerker |
0 |
1,50 gesubs aanvullende thuiszorg |
1,50 |
E1-E3 |
poetshulp (aan huis) |
0 |
21,50 |
21,50 |
E1-E3 |
keukenhulp |
0 |
10 (incl. 1 sociale maribel) |
10 |
|
TOTAAL |
24 |
194 |
218 |
(*) Bij de betrekkingen van kinesist en animator waarbij een dubbel toegangspad is voorzien, zal het diploma van de laureaat bepalen op welk niveau de invulling van de betrekking zal gebeuren.
[1] De aanpassingen zijn in vet gemarkeerd
Artikel 3
§1. Het uitdovend kader (overgangsregeling) van de stad Aarschot wordt vastgesteld als volgt:
overgangsregeling |
|||||||
uitdovende graad
|
geblokkeerde graad |
||||||
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
1 |
adjunct-algemeen directeur |
decretale graad |
S |
||||
2 |
adjunct-financieel directeur |
decretale graad |
S |
||||
1 | administratief medewerker personeel | C1-C3 | S | ||||
1 | administratief medewerker secretariaat | C1-C3 | S | ||||
1 3 | administratief medewerker secretariaat | C1-C3 | S | 1 3 | administratief medewerker secretariaat | C1-C3 | C |
2 | administratief medewerker leefmilieu | C1-C3 | S | ||||
1 |
noodplanambtenaar |
C1-C3 |
S |
||||
1 | administratief assistent communicatie | D1-D3 | S | ||||
1 | departementshoofd burgerzaken | A1a-A3a | S | 1 | departementshoofd burgerzaken | A1a-A3a | C |
0,5 | administratief medewerker burgerzaken | C1-C3 | S | 0,5 | administratief medewerker burgerzaken | C1-C3 | C |
einde detacheringsopdracht administratief medewerker EID | 1 | administratief medewerker burgerzaken | C1-C3 | C | |||
1 | administratief hoofdmedewerker industrie | C4-C5 | S | 1 | deskundige industrie | B1-B3 | C |
1 | cultuurfunctionaris-directeur | A1a-A3a | S | ||||
1 | cultuurfunctionaris | A1a-A3a | S | 1 | cultuurfunctionaris | B1-B3 | C |
1 | cultuurfunctionaris | B1-B3 | S | 1 | cultuurfunctionaris | B1-B3 | C |
1 | administratief medewerker cultuurcentrum | C1-C3 | S | ||||
1 | assistent-dienstleider | B1-B3 | S | ||||
2 | assistent-dienstleider | B1-B3 | S | 2 | assistent-dienstleider | B1-B3 | C |
1 | administratief medewerker bibliotheek | C1-C3 | S | 1 | administratief medewerker bibliotheek |
C1-C3 | C |
1,74 | bibliotheekassistent | C1-C3 | S | ||||
1,34 | bibliotheekassistent | C1-C3 | S | 1,34 | bibliotheekassistent | C1-C3 | C |
1 | collectieverzorger | D1-D3 | S | 1 | collectieverzorger | D1-D3 | C |
1 | administratief medewerker jeugd | C1-C3 | S | 1 | administratief medewerker jeugd | C1-C3 | C |
1 | departementshoofd sport | A1a-A3a | S | ||||
1 | sportfunctionaris | B1-B3 | S | ||||
1 | administratief medewerker sport | C1-C3 | S | ||||
2 | toezichter | D1-D3 | S | 2 | toezichter/redder | C1-C3 | C |
2 | administratief medewerker ruimtelijke ordening en stedenbouw |
C1-C3 | S | 2 | administratief medewerker ruimtelijke ordening en omgeving | C1-C3 | C |
1 | administratief medewerker onderwijs | C1-C3 | S | ||||
1 | deskundige DKO | B1-B3 | S | ||||
1 | administratief medewerker DKO | C1-C3 | S | ||||
1 | gezins- en bejaardenconsulent | C1-C3 | S | ||||
1 | deskundige sociaal huis | B1-B3 | S | 1 | deskundige samenleven | B1-B3 | C |
0,26 | dierenarts | A6a | S | ||||
1 | deskundige/groenambtenaar | B1-B3 | S | 1 | deskundige | B1-B3 | C |
1 | administratief medewerker toerisme | C1-C3 | S | ||||
1 |
mobiliteitsambtenaar |
C1-C3 |
S | ||||
1 | geschoold arbeider-chauffeur rein-en ruimdienst | D1-D3 | S | 1 |
geschoold arbeider-chauffeur rein- en ruimdienst |
D1-D3 |
C |
3 | arbeiders rein-en ruimdienst | E1-E3 | S | ||||
2 | geschoold arbeider-chauffeur groen-en begraafplaatsten | D1-D3 | S | 2 |
geschoold arbeider-chauffeur groen-en begraafplaatsen |
D1-D3 |
C |
1 | geschoold arbeider groen-en begraafplaatsen | D1-D3 | S | 1 | geschoold arbeider groen-en begraafplaatsen | D1-D3 | C |
3 | geschoold arbeider gebouwen | D1-D3 | S | 3 | geschoold arbeider gebouwen |
D1-D3 | C |
3 | geschoold arbeider-chauffeur verkeer en logistiek | D1-D3
|
S | 3 | geschoold arbeider-chauffeur verkeer en logistiek | D1-D3 | C |
§2. De afgeschafte betrekkingen bij de stad Aarschot zijn vastgesteld als volgt:
afgeschafte betrekkingen | |||
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
1 |
departementshoofd verzelfstandiging (financiën) |
A1a-A3a |
S |
1 | deskundige verzelfstandiging (financiën) | B1-B3 | S |
§3. Het uitdovend kader (overgangsregeling) van het OCMW van Aarschot wordt vastgesteld als volgt:
overgangsregeling |
|||||||
uitdovende graad
|
geblokkeerde graad |
||||||
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
1 |
diensthoofd |
B4-B5 |
S |
1 |
hoofddeskundige |
B4-B5 |
C |
1 |
diensthoofd financiën |
B4-B5 |
S | ||||
1 |
deskundige financiën |
B1-B3 |
S |
||||
1 |
kinesist |
BV1-BV3 of A1a-A3a |
S |
1 |
kinesist |
BV1-BV3 of A1a-A3a |
C |
1 |
ergotherapeut |
BV1-BV3 |
S |
1 |
ergotherapeut |
BV1-BV3 |
C |
1 |
bachelor verpleegkundige |
BV1-BV3 |
S |
1 |
bachelor verpleegkundige |
BV1-BV3 |
C |
1 |
deskundige zorgloket |
B1-B3 |
S |
1 |
deskundige zorgloket |
B1-B3 |
C |
1 |
animator |
B1-B3 of C1-C2 |
S |
1 |
animator |
B1-B3 of C1-C2 |
C |
3 |
gegradueerd verpleegkundige |
C3-C4 |
S |
3 |
gegradueerd verpleegkundige |
C3-C4 |
C |
6 |
administratief medewerker |
C1-C3 |
S |
4,70 |
administratief medewerker |
C1-C3 |
C |
4 3 |
zorgkundige |
C1-C2 |
S |
4 3 |
zorgkundige |
C1-C2 |
C |
1 |
verzorgende |
C1-C2 |
S |
1 |
verzorgende |
C1-C2 |
C |
1 |
geschoold arbeider |
D1-D3 |
S |
1 |
logistiek assistent |
D1-D3 |
C |
1 |
schoonmaker |
D1-D3 |
S |
1 |
schoonmaker |
E1-E3 |
C |
1 |
keukenhulp |
D1-D3 |
S |
1 |
keukenhulp |
E1-E3 |
C |
1 |
keukenhulp |
E1-E3 |
S |
1 |
keukenhulp |
E1-E3 |
C |
2 |
schoonmaker |
E1-E3 |
S |
2 |
schoonmaker |
E1-E3 |
C |
Artikel 4
De naamswijzigingen van de functies met gelijkblijvende rang, graad, voorwaarden en gerelateerde inhoud in functie van de nieuwe structuur worden voor de stad Aarschot vastgesteld als volgt:
naamswijzigingen |
|||||||
oude functiebenaming
|
nieuwe functiebenaming | ||||||
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
aantal VTE |
graadbenaming |
functionele loopbaan |
S/C |
1 | evenementenmedewerker | C1-C3 | C | 1 | evenementencoach | C1-C3 |
C |
0,5 |
stadswacht |
D1-D3 |
C |
0,5 | buurtmedewerker | D1-D3 | C |
1 | ploegbaas klusjesdienst en verkeer | D4-D5 | S | 1 | ploegbaas verkeer en logistiek | D4-D5 | S |
3 | geschoold arbeider-chauffeur klusjesdienst en verkeer [verkeer] | D1-D3 | S | 3 | geschoold arbeider-chauffeur verkeer en logistiek | D1-D3 | S |
1 | geschoold arbeider klusjesdienst en verkeer [verkeer] | D1-D3 | S | 1 | geschoold arbeider gebouwen |
D1-D3 | S |
1 | geschoold arbeider klusjesdienst en verkeer [verkeer] | D1-D3 | C | 1 | geschoold arbeider gebouwen | D1-D3 | C |
4 | geschoold arbeider klusjesdienst en verkeer [verkeer] | D1-D3 | C | 4 | geschoold arbeider verkeer en logistiek | D1-D3 | C |
2 | geschoold arbeider klusjesdienst en verkeer [klusjesdienst] |
D1-D3 | S | 2 | geschoold arbeider gebouwen | D1-D3 | S |
1,5 | geschoold arbeider klusjesdienst en verkeer [klusjesdienst] |
D1-D3 | C | 1,5 | geschoold arbeider gebouwen | D1-D3 | C |
Artikel 5
De personeelsformatie van het kabinetspersoneel ter ondersteuning van het college van burgemeester en schepenen is vastgesteld als volgt:
functionele loopbaan |
graadbenaming |
statutaire formatie |
contractuele formatie |
TOTAAL |
|
|
aantal VTE |
aantal VTE |
aantal VTE |
A1a-A3a |
kabinetsmedewerker (beleidsmedewerker) | 0 |
1 |
1 |
TOTAAL | 0 |
1 |
1 |
Artikel 6
Het aangepaste organogram van stad/OCMW Aarschot met bijhorende detailoverzicht, zoals gevoegd in bijlage 2 (schematische voorstelling) en bijlage 3 (detailoverzicht) bij dit besluit, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden, wordt goedgekeurd.
In toepassing van het decreet over het lokaal bestuur rapporteert de algemeen directeur jaarlijks rapporteert aan de raad voor maatschappelijk welzijn over de organisatiebeheersing. De raad neemt kennis van de bijgaande rapportering over de organisatiebeheersing met betrekking tot het jaar 2020.
Artikel 219 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur jaarlijks rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en het vast bureau over de organisatiebeheersing.
Artikel 217 van hetzelfde decreet definieert organisatiebeheersing als het geheel van maatregelen en procedures die ontworpen zijn om een redelijke zekerheid te verschaffen dat men:
1. de vastgelegde doelstellingen bereikt en de risico’s om deze te bereiken kent en beheerst;
2. wetgeving en procedures naleeft;
3. over betrouwbare financiële en beheersrapportering beschikt;
4. op een effectieve en efficiënte wijze werkt en de beschikbare middelen economisch inzet;
5. de activa beschermt en fraude voorkomt.
Het bijgaande rapport geeft uitvoering aan de voormelde verplichting. Het behandelt de organisatiebeheersing bij het lokaal bestuur in 2020 en de eerste helft van 2021.
Artikel 219 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur jaarlijks rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en het vast bureau over de organisatiebeheersing.
Artikel 217 van hetzelfde decreet definieert organisatiebeheersing als het geheel van maatregelen en procedures die ontworpen zijn om een redelijke zekerheid te verschaffen dat men:
1. de vastgelegde doelstellingen bereikt en de risico’s om deze te bereiken kent en beheerst;
2. wetgeving en procedures naleeft;
3. over betrouwbare financiële en beheersrapportering beschikt;
4. op een effectieve en efficiënte wijze werkt en de beschikbare middelen economisch inzet;
5. de activa beschermt en fraude voorkomt.
Het bijgaande rapport geeft uitvoering aan de voormelde verplichting. Het behandelt de organisatiebeheersing bij het lokaal bestuur in 2020 en de eerste helft van 2021.
Enig artikel
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de bijgaande rapportering over de organisatiebeheersing met betrekking tot het jaar 2020.
Notulen en zittingsverslag vergadering 10 juni 2021
Notulen
Gelet op het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn, goedgekeurd door de raad van maatschappelijk welzijn in vergadering van 14 februari 2019, inzonderheid artikel 29 §3;
Aangezien verder tijdens de vergadering geen bezwaren tegen de notulen van de vergadering van 10 juni 2021 werden ingebracht;
zijn de notulen van de vergadering van 10 juni 2021 goedgekeurd.
Zittingsverslag
In toepassing van artikel 278 §1 van het decreet over het lokaal bestuur en artikel 28 §2 van het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn is het zittingsverslag vervangen door de integrale audio-opname van de openbare zitting van de raad voor openbaar welzijn.