Terug
Gepubliceerd op 09/10/2023

Besluitenlijst  Vast bureau

vr 06/10/2023 - 12:00 Vergaderlokaal 1ste verdieping stadhuis
  • Verslag vorige vergadering

    • Verslag vergadering vast bureau van 28.09.2023

      Goedgekeurd

      Het verslag van de vergadering van het vast bureau wordt goedgekeurd.

    • Verslag vergadering vast bureau van 29.09.2023

      Goedgekeurd

      Het verslag van de vergadering van het vast bureau wordt goedgekeurd.

  • Financiën

    • Aanvaarding factuur nr. INV210808, d.d. 21/09/2023, van Assa Abloy, ten belope van 430,02 euro m.b.t. de opdracht 'vervanging slot inkomsas buitendeur Woonzorgcentrum'

      Goedgekeurd

      De budgethouder sluit zich aan bij de motivatie van de dossierbeheerder, aanvaardt factuurnr. INV210808, dd 21/09/2023, van Assa Abloy, ten belope van 430,02 euro en sluit de desbetreffende opdracht 'vervanging slot inkomsas buitendeur Woonzorgcentrum'

    • Uitgaande facturen/opbrengsten en creditnota's

      Goedgekeurd

      Het Vast Bureau keurt de uitgaande facturen/opbrengsten goed.

  • ICT

    • Masterplan IT - netwerkvernieuwing - Raamovereenkomst - afname van de Raamovereenkomst voor de verwerving van diensten inzake cloud, cybersecurity, infrastructuur, netwerken, procesautomatisering en aankoop van bijbehorende hardware/software.

      Goedgekeurd

      Het bestuur gaat akkoord met het Masterplan IT - netwerkvernieuwing, gaat akkoord met de afname van de raamovereenkomst en keurt de offertes en aankoop goed.

  • Personeel

    • Aanstelling van een verzorgende, niveau C (in voorafname IFIC), in contractueel verband voor onbepaalde duur vanaf 01.01.2024

      Goedgekeurd

      Het vast bureau stelt een deeltijds verzorgende, niveau C (in voorafname IFIC) in contractueel verband voor onbepaalde duur vanaf 01.01.2024 aan.

    • Aanstelling van een verzorgende, niveau C (in voorafname IFIC), in contractueel verband voor onbepaalde duur vanaf 12.10.2023

      Goedgekeurd

      Het vast bureau stelt een deeltijds verzorgende, niveau C (in voorafname IFIC) in contractueel verband voor onbepaalde duur vanaf 12.10.2023 aan.

    • Aanvraag rustpensioen door een deeltijds contractueel verpleegkundige A2 vanaf 01.06.2024

      Goedgekeurd

      Het vast bureau aanvaardt het ontslag wegens oppensioenstelling van een deeltijds contractueel verpleegkundige A2 vanaf 01.06.2024.

    • Aanvraag schadeloosstelling wegens een beroepsziekte, ingediend op 14.03.2023, op naam van een contractueel zorgkundige - ontwerpbeslissing

      Goedgekeurd

      Het vast bureau verklaart een aanvraag tot schadeloosstelling wegens een beroepsziekte ontvankelijk maar niet gegrond.

    • Aanwezigheidsbeleid: ontwerp

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van het bijgaande ontwerp van aanwezigheidsbeleid voor stad en OCMW Aarschot en formuleert er geen opmerkingen bij.

    • Tijdelijke ondersteuning: gebruik raamovereenkomsten voor flexibele arbeid (uitzendarbeid) via Flexpunt, andere uitzendkantoren gespecialiseerd in zorgpersoneel en extra inzet van zelfstandig zorgpersoneel in het kader van aanneming van diensten: personeelsinzet

      Goedgekeurd

      Het vast bureau besluit gebruik te maken van de raamovereenkomst voor flexibele arbeid (uitzendarbeid) via Flexpunt (Poolstok), Care Talents, Run4Medical en Express Medical voor tijdelijke ondersteuning van het personeel van het WZC Sint-Rochus, centrum voor dagverzorging de Poort en de sociale dienst, ter vervanging van afwezige medewerkers. Indien nodig wordt ook uitzonderlijk beroep gedaan op zelfstandig zorgpersoneel via Randstad Professional, Talents2Care en Runtime Projects Bvba (Umani Projects).

    • Ter kennisgeving: bijlage aan de arbeidsovereenkomst dd. 13.05.2008 van een voltijds helpster poetsdienst nav de tijdelijke functiewijziging

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van en keurt de bijlage aan de arbeidsovereenkomst -tijdelijke functiewijziging- van een helpster poetsdienst goed.

    • Bijlage aan de vervangingsovereenkomst dd. 06.03.2023 van een deeltijds zorgkundige betreffende de wijziging van de tewerkstellingsplaats vanaf 01.10.2023

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt de bijlage aan de arbeidsovereenkomst van een zorgkundige goed.

  • Interne zaken - secretariaat

    • PROTOCOL VOOR DE ELEKTRONISCHE MEDEDELING VAN PERSOONSGEGEVENS TUSSEN HET AGENTSCHAP BINNENLANDS BESTUUR, HET AGENTSCHAP WONEN IN VLAANDEREN, STAD AARSCHOT EN OCMW AARSCHOT in het kader van de Vlaamse Huisvestingstool en de huisvesting van tijdelijk ontheemden uit Oekraïne, om het Vlaamse aanbod van opvangplaatsen in kaart te brengen

      Goedgekeurd

      Het college neemt kennis van het advies van de DPO en keurt het protocol Vlaamse huisvestingstool (VHT) Oekraïne goed.

    • Verlenging digibanken

      Goedgekeurd

      Het vast bureau gaat akkoord om een intentieverklaring ter verlenging van het project te ondertekenen en de samenwerking via DIGIDO(e) verder te zetten en om een verlengingsdossier in te dienen via IGO div als promotor bij de Vlaamse overheid, Departement Werk en Sociale Economie.

  • Bijkomend punt met toepassing van art. 171 §3 van het decreet over het lokaal bestuur

    • Voorstellen voor het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité stad/OCMW Aarschot

      Goedgekeurd

      Het vast bureau stelt de agendapunten vast die ter overleg, onderhandeling en bespreking worden voorgelegd aan het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité stad/OCMW Aarschot van 23.10.2023.

    • Lijst bestelbons OCMW Aarschot

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt de bestellijst van het OCMW goed.

    • Betaalopdrachten OCMW

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt de betaalopdrachten goed.

  • Bijkomend punt zonder toepassing van art. 171 §3 van het decreet over het lokaal bestuur

    • Betaalopdrachten met betrekking tot lonen, wedden en aanverwante betalingen: na termijn regul september 2023, na termijn te vorderen september 2023, studenten september 2023 en juryleden augustus 2023

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt de betaalopdrachten met betrekking tot lonen, wedden en aanverwante betalingen goed.

    • Aanvaarding factuur nr. 96/2019/19000727, d.d. 31.12.2019, van Interleuven Ondersteunende Activiteiten - Brouwersstraat 6 - 3000 Leuven, ten belope van 2459.99 euro m.b.t. de opdracht 'informatieveiligheid'

      Goedgekeurd

      De budgethouder sluit zich aan bij de motivatie van de dossierbeheerder, aanvaardt factuurnr. 96/2019/19000727, dd 31.12.2019, van Interleuven Ondersteunende Activiteiten - Brouwersstraat 6 - 3000 Leuven, ten belope van 2459.99 euro en sluit de desbetreffende opdracht 'informatieveiligheid'.