De gemeenteraad neemt kennis van het besluit van de waarnemend provinciegouverneur.
De gemeenteraad stelde op 19 december 2024 de personeelsformatie van de politiezone Aarschot vastgesteld.
Bij besluit van 3 januari 2025 van de waarnemend provinciegouverneur werd de voormelde formatie van het operationeel, het administratief en logistiek personeel van de politiezone Aarschot goedgekeurd.
Het goedkeuringsbesluit van de waarnemend provinciegouverneur wordt ter kennisgeving geagendeerd voor de gemeenteraad.
Gelet op het besluit van 13 januari 2025 van de waarnemend provinciegouverneur houdende goedkeuring van de voormelde formatie van het operationeel, het administratief en logistiek personeel van de politiezone Aarschot wordt ter kennisgeving voorgelegd aan de gemeenteraad
De gemeenteraad neemt kennis van het besluit van de waarnemend provinciegouverneur
De gemeenteraad gaat akkoord met de vacantverklaring van vijf betrekkingen van inspecteur van politie (melding en interventie) in statutair verband vanaf de mobiliteitscyclus 2025-02, te begeven via de klassieke mobiliteit. Indien deze plaatsen niet ingevuld worden via de klassieke mobiliteit, worden de betrekkingen gepubliceerd voor de laureaten in de wervingsreserve.
Twee plaatsen worden vacant verklaard onder voorbehoud van slagen in de ingangstesten voor hoofdinspecteur.
De gemeenteraad stelde op 12 november 2020 de formatie vast voor het operationeel personeel en van het administratief en logistiek personeel van de lokale politiezone Aarschot. Deze formatie werd door de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant goedgekeurd op 15 december 2020.
Gelet op het feit dat het merendeel van kandidaten sinds het nieuwe rekruteringsmodel van de geïntegreerde politie dat van start ging eind 2022, aspirant-inspecteurs zijn die eerst nog een jaar naar de politieschool moeten vooraleer te starten in de politiezone, moeten we vanaf 2023 proactief rekruteren i.p.v. pas na het vertrek van de gepensioneerden de vacature open te stellen. In praktijk laat het proactief rekruteren toe dat de laureaten hun opleiding in de politieschool beëindigen rond de pensioneringsdatum van de vertrekkende collega's.
Om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen, wordt aan de gemeenteraad voorgesteld vijf voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie (melding en interventie) vacant te verklaren in statutair verband en de betrekkingen te begeven via de klassieke mobiliteit. Indien deze plaatsen niet ingevuld worden via de klassieke mobiliteit, publiceren we de betrekkingen voor de laureaten in de nationale wervingsreserve (pool met geslaagden in de selectieproeven om te mogen starten aan de politie-opleiding).
Verder vermeldt de ontwerpbeslissing de inhoud van de mededeling van de vacature die aan de algemene directie van het middelenbeheer en de informatie, directie van het personeel (DGR/DRP-P) van de federale politie dient overgemaakt te worden (wie mag zich inschrijven, functiebeschrijving, samenstelling selectiecommissie).
Er wordt geen lokale wervingsreserve aangelegd.
Gelet op
De personeelskosten zijn ingeschreven in de politiebegroting 2025 ev.
Artikel 1
Vijf betrekkingen van inspecteur van politie (melding en interventie) worden vacant verklaard in statutair verband vanaf de mobiliteitscyclus 2025-02. Deze betrekkingen zijn te begeven via de klassieke mobiliteit. Indien deze plaatsen niet ingevuld worden via de klassieke mobiliteit, publiceren we de betrekkingen voor de laureaten in de wervingsreserve.
Artikel 2
De inhoud van de mededeling van de vacatures aan de algemene directie van het middelenbeheer en de informatie, directie van het personeel (DGR/DRP-P) van de federale politie bestaat minimum uit de volgende gegevens:
1° De categorieën van het personeel die zich voor de vacature mogen inschrijven:
2° Functiebeschrijving:
Als lid van de lokale politie is hij/zij een polyvalent medewerker welke ingezet wordt voor de verschillende functionaliteiten: interventie, melding, openbare orde, hycap, hulpverlening, toezicht en controle, verkeerstaken, slachtofferbejegening.
Naast deze algemene taken kan hij/zij zich specialiseren in andere taakaccenten van de politiezorg. Deze taakaccenten kunnen zowel operationeel, bestuurlijk of administratief van aard zijn.
Hierna volgt een niet limitatieve lijst: actieplannen, verkeersveiligheid, drugs, diefstalpreventie, projectwerking, functioneel systeembeheer, jeugd en gezin, slachtofferbejegening, vertrouwenspersoon, onderzoek, kantschriften,….
Polyvalente inzet met inbegrip van weekprestaties, weekendprestaties en nachtprestaties.
3° Gewenst profiel:
Kennis:
Attitude:
Beschikt over goede sociale vaardigheden waaronder assertiviteit, conflicthantering, goede contactuele en communicatieve vaardigheden.
Bevordert de goede verstandhouding en de samenwerking binnen de dienst.
Kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
4° Gewone plaats van het werk: Politiezone Aarschot, Demervallei 6, 3200 Aarschot.
5° Bijkomende inlichtingen betreffende de vacature: Teamchef melding en interventie: Stefan Vanderbruggen (jobinhoud) – tel. 016/550.202- Demervallei 6, 3200 Aarschot - mail: pz.aarschot@police.belgium.eu;
6° Vereiste bijzondere bekwaamheden: nihil.
7° Vacant ambt.
8° Samenstelling van de selectiecommissie:
9° Kennistest: nihil.
Artikel 3
Er zal één exemplaar van dit besluit aan de algemene directie van het middelenbeheer en de informatie, directie van het personeel (DGR/DRP-P) van de federale politie bezorgd worden.
De gemeenteraad gaat akkoord met de vacantverklaring van een betrekking van hoofdinspecteur van politie (recherche) in statutair verband vanaf de mobiliteitscyclus 2025-01 ERR, te begeven via de klassieke mobiliteit.
De gemeenteraad stelde op 12 november 2020 de formatie vast voor het operationeel personeel en van het administratief en logistiek personeel van de lokale politiezone Aarschot. Deze formatie werd door de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant goedgekeurd op 15 december 2020.
Gelet op de aanstelling van een hoofdinspecteur van de recherche als vaste afgevaardigde voor het ACV-openbare diensten en om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen, wordt aan de gemeenteraad voorgesteld een voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie (recherche) vacant te verklaren in statutair verband en de betrekking te begeven via de klassieke mobiliteit.
Verder vermeldt de ontwerpbeslissing de inhoud van de mededeling van de vacature die aan de algemene directie van het middelenbeheer en de informatie, directie van het personeel (DGR/DRP-P) van de federale politie dient overgemaakt te worden (wie mag zich inschrijven, functiebeschrijving, samenstelling selectiecommissie).
Er wordt geen lokale wervingsreserve aangelegd.
Gelet op
De personeelskosten zijn ingeschreven in de politiebegroting 2025 ev.
Artikel 1
Een betrekking van hoofdinspecteur van politie (adjunct teamchef recherche) wordt vacant verklaard in statutair verband vanaf de mobiliteitscyclus 2025-01 ERR. Deze betrekking is te begeven via de klassieke mobiliteit.
Artikel 2
De inhoud van de mededeling van de vacatures aan de algemene directie van het middelenbeheer en de informatie, directie van het personeel (DGR/DRP-P) van de federale politie bestaat minimum uit de volgende gegevens:
1° De categorieën van het personeel die zich voor de vacature mogen inschrijven:
2° Functiebeschrijving
De adjunct teamchef staat – onder supervisie van de teamchef – in voor de dagelijkse operationele organisatie van de recherchedienst.
Hij/zij kan, op initiatief of op vraag, taken uitvoeren die aan de rechercheurs toevertrouwd worden:
Hij/zij vervangt – volgens geldende richtlijnen – de teamchef tijdens diens afwezigheid:
3° Gewenst profiel:
Kennis:
Vaardigheden:
Leidinggevende vaardigheden:
Is creatief, neemt initiatief en kan zelfstandig keuzes maken naargelang de omstandigheden waarin hij/zij verkeert.
Kan dus zelfstandig werken binnen de beleidslijnen van het korps, de directie en de dienst. Kan binnen zijn bevoegdheid tot beslissingen komen en daarvoor de verantwoordelijkheid dragen. Communiceert actief en duidelijk betreffende de beslissingen.
Kenmerkt zich door:
- Zin voor administratief werk.
- Punctualiteit, orde en netheid.
- Nauwgezetheid bij de uitvoering van opgedragen taken.
- Discretie, integriteit, onpartijdigheid, betrouwbaarheid en loyaliteit.
Kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
4° Gewone plaats van het werk: Politiezone Aarschot, Demervallei 6, 3200 Aarschot.
5° Bijkomende inlichtingen betreffende de vacature: Diensthoofd sectorwerking: Evie Claes (jobinhoud) – tel. 016/550.202- Demervallei 6, 3200 Aarschot - mail: evie.claes@police.belgium.eu;
6° Vereiste bijzondere bekwaamheden: nihil.
7° Vacante plaats: 1
8° Samenstelling van de selectiecommissie:
9° Kennistest: nihil.
Artikel 3
Er zal één exemplaar van dit besluit aan de algemene directie van het middelenbeheer en de informatie, directie van het personeel (DGR/DRP-P) van de federale politie bezorgd worden.
De gemeenteraad neemt kennis van de bezwaarschriften zoals opgenomen in bijlage bij dit besluit.
De gemeenteraad gaat definitief akkoord met het rooilijnplan 'ARS3042 - Zaak der wegen' van Group Infrabo gevestigd te Langstraat 65 - 2260 Westerlo en neemt ook kennis van de desgevallende waardevermeerdering en/of waardevermindering voor de getroffen percelen.
Op 20.08.2024 diende Aquafin gevestigd te Dijkstraat 8 - 2630 Aartselaar, een omgevingsvergunningsaanvraag in met als onderwerp:
Het opbreken van de reeds aanwezige ondergrondse afwateringssysteem en het aanleggen van een gescheiden rioleringsstelsel in de Bloemsehoeve, Mechelbaan en Bosweg, het afvoeren van afvalwater naar een zuiveringstation, het opvangen, bufferen en infilteren van hemelwater, het herinrichten van de bovenbouw, het exploiteren van tijdelijke bronbemalingen, een tijdelijke grondopslag van de uitgegraven grond en het tijdelijk inbuizen van een gracht, inclusief zaak der wegen.
Deze aanvraag heeft als referentie OMV_2023149229 , vindt plaats op de percelen kadastraal gekend als afdeling 1 sectie D nrs. 47A, afdeling 2 sectie G nrs. 54A,
55B en is gelegen langs Bloemsehoeve, Bosweg, Groenstraat en Mechelbaan.
In deze omgevingsvergunningsaanvraag wordt de aanpassing van de gemeenteweg aangevraagd volgens rooilijnplan (zie bijlage: ARS3042 - Zaak der wegen) opgesteld door Group Infrabo gevestigd te Langstraat 65- 2260 Westerlo. Dit rooilijnplan staat in functie van de realisatie van de handelingen opgenomen in de omgevingsvergunningsaanvraag.
Er werd een openbaar onderzoek gehouden van 28.09.2024 tot en met 27.10.2024 waarbij er 19 bezwaarschriften ingediend werd (zie bijlage: OM_2024_00287_GR_bezwaarschriften).
Het rooilijnplan bevat gegevens in verband met de geschatte waardevermeerdering of waardevermindering door Group Infrabo.
In bijlage zijn de relevantste documenten en plannen m.b.t. de omgevingsvergunningsaanvraag opgenomen. Het volledige dossier kan geraadpleegd worden bij het Departement Omgeving van de stad.
Voorstel van besluit:
Artikel 1
De gemeenteraad neemt kennis van de bezwaarschriften zoals opgenomen in bijlage bij dit besluit.
Artikel 2
De gemeenteraad is definitief akkoord met het rooilijnplan 'ARS3042 - Zaak der wegen' van Group Infrabo opgenomen in bijlage bij dit besluit en neemt ook kennis van de desgevallende waardevermeerdering en/of waardevermindering voor de getroffen percelen.
Gelet op
Overwegende dat
- De aanpassing van de gemeenteweg staat in het teken van de realisatie van een duurzame, verkeersveilige en kwaliteitsvolle bereikbaarheid.
- De privatieve eigendommen binnen de rooilijn zijn bestemd om opgenomen te worden in het openbaar domein en kunnen in het teken van het algemeen belang ingezet worden voor de realisatie van wegeniswerken allerlei (verbreding wegdek, fiets- en wandelpaden, zachte berm, nutsleidingen etc.).
- Door de inrichting van het terrein met de nieuwe wegenis (en publieke ruimte) zal na de realisatie het terrein een nieuwe maatschappelijke functie kunnen opnemen en ten dienste kunnen staan van de gemeenschap.
- Uit de concrete plannen voor de wegenis blijkt dat er geen negatieve impact is op de verkeersveiligheid en de ontsluiting van de aangrenzende percelen.
- De voorliggende wijzigingen aan het gemeentewegennet hebben geen gemeentegrensoverschrijdende impact.
Artikel 1
De gemeenteraad neemt kennis van de bezwaarschriften zoals opgenomen in bijlage bij dit besluit.
Artikel 2
De gemeenteraad is definitief akkoord met het rooilijnplan 'ARS3042 - Zaak der wegen' van Group Infrabo gevestigd te Langstraat 65 - 2260 Westerlo opgenomen in bijlage bij dit besluit en neemt ook kennis van de desgevallende waardevermeerdering en/of waardevermindering voor de getroffen percelen.
De gemeenteraad neemt kennis van de bezwaarschriften.
De gemeenteraad gaat definitief akkoord met de realisatie van de aanpassing van de gemeenteweg zoals voorgesteld op het verkavelingsplan van de landmeter-expert.
Het perceel aangeduid op het verkavelingsplan als lot 2 met een totale oppervlakte van 33 m², waarvan de inlijving in het openbaar domein nodig is voor de realisatie van de aanpassing van de gemeenteweg, zal kosteloos worden overgedragen aan de stad Aarschot bij wijze van gratis grondafstand en om reden van openbaar nut. Er is geen meer- of minwaarde verschuldigd.
Op 09/10/2024 diende Véronique Peeters gevestigd te Leuvensestraat 85 te 3200 Aarschot, een omgevingsvergunningsaanvraag in met als onderwerp:
het aanvragen van een verkaveling voor open bebouwing inclusief een gratis grondafstand.
Deze aanvraag heeft als referentie OMV_2024135734 en VERK/2024/00346, vindt plaats op de percelen kadastraal gekend als 24092F0131/00Y000 en 24092F0131/00T000 en is gelegen langs of takt aan op Montenaken.
In deze omgevingsvergunningsaanvraag wordt de aanpassing van de gemeenteweg aangevraagd volgens het verkavelingsplan opgenomen in bijlage en opgesteld door landmeter-expert Véronique Peeters gevestigd te Leuvensestraat 85 te 3200 Aarschot.
Voor de verwezenlijking van de handelingen in de omgevingsvergunningsaanvraag dienen het perceel aangeduid op het verkavelingsplan als lot 2 met een totale oppervlakte van 33 m² ingelijfd te worden in het openbaar domein voor de aanpassing van de gemeenteweg.
Er werd een openbaar onderzoek gehouden van 16/11/2024 tot en met 15/12/2024 waarbij er geen bezwaarschriften ingediend werden (zie bijlage).
Er is geen waardevermeerdering of waardevermindering die dient geschat te worden door een landmeter expert aangesteld door de stad vermits de over te dragen delen van de percelen als stedenbouwkundige last kosteloos zullen worden overgedragen om opgenomen te worden in het openbaar domein.
In bijlage zijn de relevantste documenten en plannen m.b.t. de omgevingsvergunningsaanvraag opgenomen. Het volledige dossier kan geraadpleegd worden bij het Departement Omgeving van de stad.
Voorstel van besluit:
Artikel 1
De gemeenteraad neemt kennis van de bezwaarschriften zoals opgenomen in bijlage bij dit besluit.
Artikel 2
De gemeenteraad is definitief akkoord met de realisatie van de aanpassing van de gemeenteweg zoals voorgesteld op het verkavelingsplan van landmeter-expert Véronique Peeters opgenomen in bijlage bij dit besluit.
Artikel 3
Het perceel aangeduid op het verkavelingsplan als lot 2 met een totale oppervlakte van 33 m², waarvan de inlijving in het openbaar domein nodig is voor de realisatie van de aanpassing van de gemeenteweg, zal kosteloos worden overgedragen aan de stad Aarschot bij wijze van gratis grondafstand en om reden van openbaar nut. Er is geen meer- of minwaarde verschuldigd.
Artikel 4
Bij het verlijden van de notariële akte zal de stad Aarschot vertegenwoordigd worden door de algemeen directeur en de burgemeester of diens gemachtigden.
Gelet op
Overwegende dat
Artikel 1
De gemeenteraad neemt kennis van de bezwaarschriften zoals opgenomen in bijlage bij dit besluit.
Artikel 2
De gemeenteraad is definitief akkoord met de realisatie van de aanpassing van de gemeenteweg zoals voorgesteld op het verkavelingsplan van landmeter-expert Véronique Peeters opgenomen in bijlage bij dit besluit.
Artikel 3
Het perceel aangeduid op het verkavelingsplan als lot 2 met een totale oppervlakte van 33 m², waarvan de inlijving in het openbaar domein nodig is voor de realisatie van de aanpassing van de gemeenteweg, zal kosteloos worden overgedragen aan de stad Aarschot bij wijze van gratis grondafstand en om reden van openbaar nut. Er is geen meer- of minwaarde verschuldigd.
Artikel 4
Bij het verlijden van de notariële akte zal de stad Aarschot vertegenwoordigd worden door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur of diens gemachtigden.
De gemeenteraad gaat akkoord met de actualisering van de statuten van de Lokale OuderenAdviesRaad (LOAR)
Op 09.09.2021 keurde de gemeenteraad de statuten goed van de hernieuwde feitelijke vereniging LOAR (Lokale OuderenAdviesRaad). Maar een actualisering van die statuten dringt zich op. Enerzijds om onnodige discussies te vermijden. Anderzijds - en dat is de belangrijkste drijfveer - om de raad te verjongen én meer buitenstaanders (mensen die los van de bestaande seniorenverenigingen staan) te recruteren.
Op 09.09.2021 keurde de gemeenteraad de statuten goed van de hernieuwde feitelijke vereniging LOAR (Lokale OuderenAdviesRaad). Een actualisering van die statuten dringt zich op. Enerzijds om onnodige discussies te vermijden. Anderzijds - en dat is de belangrijkste drijfveer - om de raad te verjongen én meer buitenstaanders (mensen die los van de bestaande seniorenverenigingen staan) te recruteren.
De gemeenteraad gaat akkoord met de actualisering van de statuten van de Lokale OuderenAdviesRaad (LOAR).
De gemeenteraad gaat akkoord om de resolutie Faire Gemeente, die dateert van 2021, te hernieuwen.
In het meerjarenplan 2020-2025 resulteert onder het actieplan 'We zorgen ervoor dat iedereen mee is in Aarschot' o.a. de actie 'We zorgen er voor dat iedereen mee is, ook in het Zuiden'. In de begroting wordt jaarlijks een bedrag voorzien voor de gemeentelijke raad voor ontwikkelingssamenwerking (GROSA).
De gemeentelijke raad voor ontwikkelingssamenwerking (GROSA) is de overleg- en adviesraad van het samenwerkingsverband van personen en verenigingen die in de stad Aarschot specifiek actief zijn op het vlak van ontwikkelingssamenwerking, Fair Trade of internationale solidariteit. GROSA vergroot het draagvlak voor ontwikkelingssamenwerking in de gemeente, promoot Fair Trade, ondersteunt projecten en activiteiten georganiseerd door Aarschotse groepen, scholen, verenigingen of individuen op vlak van ontwikkelingssamenwerking of sensibilisatie.
Aan de gemeenteraad wordt een voorstel gedaan om de resolutie Faire Gemeente, die dateert van 2021, te hernieuwen.
Het lokaal bestuur van Aarschot behaalde in 2012 de titel van Faire Gemeente en is daarmee één van de 195 titeldragende Faire Gemeenten in België.
Een Faire Gemeente worden én blijven vraagt een engagement van het lokaal bestuur samen met betrokken burgers.
De titel toont aan dat het lokaal bestuur van Aarschot eerlijke handel, lokale duurzame voeding en bewust consumeren niet alleen een warm hart toedraagt, maar dat het er effectief ook werk van maakt. Bovendien zet het lokaal bestuur van Aarschot zo ook in op 12 van de 17 duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, werkt het aan een duurzame en solidaire samenleving én bestrijdt het mee de klimaatcrisis.
In het meerjarenplan 2020-2025 is er op MJP102022 voldoende krediet beschikbaar om de jaarlijkse bijdrage aan het netwerk te betalen.
Artikel 1 - 6 verplichte criteria Faire Gemeente
Om een Faire Gemeente te worden én te blijven zet het lokaal bestuur zich in voor 6 verplichte criteria en het next level:
Artikel 2 - Fair-O-Meter
Tweejaarlijks dient een Faire Gemeente haar engagement voor eerlijke handel,duurzame voeding en bewust consumeren te herbevestigen. Dit gebeurt door het invullen van de Fair-O-Meter, een zelfevaluatie die het gemeentelijk engagement voor een faire wereld ‘meet’, zowel lokaal als mondiaal.
Artikel 3 - Jaarlijkse bijdrage aan het netwerk
Elke titeldragende gemeente voorziet jaarlijks een bijdrage van 302,50 euro (incl. 21% btw).
Hiermee draagt de Faire Gemeente bij aan de uitbouw van het netwerk van Faire Gemeenten en krijgt zij doorheen het jaar toegang tot heel wat activiteiten en dienstverlening.
Elk jaar zijn er drie publieksmomenten waarbij Faire Gemeenten hun engagement voor de campagne in de kijker kan zetten: in mei op de World Fair Trade Day tijdens De Faire Ronde, in oktober tijdens de Week van de Fair Trade en in november-december met het Food.Film.Fest. Faire Gemeente Vlaanderen voorziet ter ondersteuning bij de organisatie hiervan digitaal communicatiemateriaal, toolkits, draaiboeken en advies.
De gemeenteraad neemt kennis van de beslissing van de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant van 7 januari 2025 houdende goedkeuring van de begroting 2025 van de politiezone Aarschot.
De gemeenteraad wordt kennis gegeven van de beslissing van de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant van 7 januari 2025 houdende goedkeuring van de begroting 2025 van de politiezone Aarschot.
Gelet op het bijgevoegd besluit van de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant van 7 januari 2025 houdende goedkeuring van de begroting 2025 van de politiezone Aarschot.
Enig artikel
De gemeenteraad neemt kennis van bovengenoemd besluit van de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant van 7 januari 2025.
De gemeenteraad neemt kennis van de rapportering door de financieel directeur over de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de voorgenomen financiële verbintenissen (VISUM) voor de periode 01.07.2024 tot en met 31.12.2024.
Kennisname van de rapportering door de financieel directeur over de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de voorgenomen financiële verbintenissen (VISUM) voor de periode 01.07.2024 tot en met 31.12.2024.
Gelet op het rapport - in bijlage - opgesteld door de financieel directeur over de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de voorgenomen financiële verbintenissen (VISUM) voor de periode 01.07.2024 tot en met 31.12.2024.
Enig artikel
De gemeenteraad neemt kennis van de rapportering - in bijlage - door de financieel directeur over de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de voorgenomen financiële verbintenissen (VISUM) voor de periode 01.07.2024 tot en met 31.12.2024.
De gemeenteraad neemt kennis van het budget 2025 van de kerkfabriek Sint Cornelius en Sint Niklaas
De beslissing van de kerkraad houdende het budget 2025 en de eraan verbonden gemeentelijke exploitatie- en investeringstoelage wordt voor akteneming voorgelegd aan de gemeenteraad.
Overwegende dat de gemeentelijke bijdrage in het budget binnen de grenzen blijft van het in het meerjarenplan opgenomen bedrag, neemt de gemeenteraad enkel akte van het budget 2025.
Artikel 1
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2025 van de kerkfabriek Sint Cornelius en Sint Niklaas.
Artikel 2
Een afschrift van deze beraadslaging wordt naar de betreffende kerkfabriek, het centraal kerkbestuur, het erkend representatief orgaan en de provinciegouverneur verzonden. Deze instanties zullen dit document aan het reeds ontvangen exemplaar van het budget hechten.
De gemeenteraad neemt kennis van het budget 2025 van de kerkfabriek Onze Lieve Vrouw Aarschot
De beslissing van de kerkraad houdende het budget 2025 en de eraan verbonden gemeentelijke exploitatie- en investeringstoelage wordt voor akteneming voorgelegd aan de gemeenteraad.
Overwegende dat de gemeentelijke bijdrage in het budget binnen de grenzen blijft van het in het meerjarenplan opgenomen bedrag, neemt de gemeenteraad enkel akte van het budget 2025.
Artikel 1
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2025 van de kerkfabriek Onze Lieve Vrouw Aarschot.
Artikel 2
Een afschrift van deze beraadslaging wordt naar de betreffende kerkfabriek, het centraal kerkbestuur, het erkend representatief orgaan en de provinciegouverneur verzonden. Deze instanties zullen dit document aan het reeds ontvangen exemplaar van het budget hechten.
De gemeenteraad neemt kennis van het budget 2025 van de kerkfabriek H.H. Maria, Pieter en Antonius (Aarschot)
De beslissing van de kerkraad houdende het budget 2025 en de eraan verbonden gemeentelijke exploitatie- en investeringstoelage wordt voor akteneming voorgelegd aan de gemeenteraad.
Overwegende dat de gemeentelijke bijdrage in het budget binnen de grenzen blijft van het in het meerjarenplan opgenomen bedrag, neemt de gemeenteraad enkel akte van het budget 2025.
Artikel 1
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2025 van de kerkfabriek H.H. Maria, Pieter en Antonius (Aarschot).
Artikel 2
Een afschrift van deze beraadslaging wordt naar de betreffende kerkfabriek, het centraal kerkbestuur, het erkend representatief orgaan en de provinciegouverneur verzonden. Deze instanties zullen dit document aan het reeds ontvangen exemplaar van het budget hechten.
Dit agendapunt werd besproken. Voor de volledige bespreking verwijzen we naar het audioverslag van deze vergadering.
Petra Vanlommel
De nieuwjaarsreceptie van de stad op 12 januari was weer plezant. Bubbels, een pintje, een fruitsapje om samen op het nieuwe jaar te klinken en elkaar het beste te wensen.
Bedankt aan de organisatoren en alle helpende handen!
Een vraag die echter meermaals werd gesteld aan de bar: “Hebben jullie ook alcoholvrije cava?” of “Is er ook een alcoholvrij pintje?”
Niet meteen een domper op de feestvreugde maar toch iets waar de stad een volgende keer kan op inzetten.
Vraag
Heel simpel: is het mogelijk om tijdens de nieuwjaarsreceptie van 2026 en bij uitbreiding alle recepties georganiseerd door de stad ook alcoholvrije cava, wijn of bier aan te bieden?
Ten slotte, geen vraag maar een idee: waarom eens geen nieuwjaarsrecepties in de deelgemeenten?
Gevolg dat aan dit agendapunt werd gegeven
Dit agendapunt werd besproken. Voor de volledige bespreking verwijzen we naar het audioverslag van deze vergadering.
Notulen en zittingsverslag vergadering van 19 december 2024
Notulen
Gelet op het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad en de gemeenteraadscommissies, goedgekeurd door de gemeenteraad in vergadering van 11.01.2024, inzonderheid artikel 29 §3;
Aangezien verder tijdens de vergadering geen bezwaren tegen de notulen van de vergadering van 19 december 2024 werden ingebracht;
zijn de notulen van de vergadering van 19 december 2024 goedgekeurd.
Zittingsverslag
In toepassing van artikel 278 §1 van het decreet over het lokaal bestuur en artikel 28 §2 van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad en de gemeenteraadscommissies is het zittingsverslag vervangen door de integrale audio-opname van de openbare zitting van de gemeenteraad.