Terug
Gepubliceerd op 18/09/2023

Notulen  OCMW-raad

do 22/06/2023 - 20:00 Het Kapittel
Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer, Jan Maessen
Verontschuldigd: Nele Pelgrims, Bart Den Hondt, Martine Verlinden
Afwezig: Wendy De Rijck

Raadslid Wendy De Rijk afwezig vanaf agendapunt 3 - Overeenkomst tussen het OCMW Aarschot en het AGB Aarschot mbt de terbeschikkingstelling en het gebruik van het Dienstencentrum (incl. Capucienenklooster)

  • Openbaar

    • Agendapunten meegedeeld door het vast bureau

      • O.2 Financiële dienst

        • Vaststelling van jaarrekening 2022, deel OCMW Aarschot

          De raad voor maatschappelijk welzijn stelt haar deel van de jaarrekening 2022 vast, zoals in bijlage toegevoegd. Een afschrift van de vastgestelde jaarrekening wordt onmiddellijk in een digitaal bestand bezorgd aan de Vlaamse Regering.

          Toelichting

          De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn hebben op 12 december 2019 hun beleids- en financiële planning vastgelegd in een meerjarenplan voor de periode 2020 tot 2025. De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn hebben in zitting van 17 september 2020, 10 december 2020, 24 juni 2021, 16 december 2021 en 15 december 2022 de aanpassingen van het meerjarenplan goedgekeurd.

          Op basis van de resultaten van het boekjaar 2022 werd de jaarrekening voor de stad Aarschot en het OCMW Aarschot opgemaakt. Vermits elke rechtspersoon (stad en OCMW) voor de eigen verplichtingen en verbintenissen blijft instaan, wordt de jaarrekening, zie bijlage, voorgelegd aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. Zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn moet eerst het eigen deel van de jaarrekening vaststellen. Daarna kan de gemeenteraad het deel van de jaarrekening, dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld, goedkeuren, waardoor de jaarrekening definitief is vastgesteld.

          In toepassing van de bepalingen van het decreet lokaal bestuur werd het ontwerp van de jaarrekening op 7 juni 2023 aan de raadsleden bezorgd. 

          Voorstel van besluit:

          De raad voor maatschappelijk welzijn stelt haar deel van de jaarrekening 2022 vast, zoals in bijlage toegevoegd.

          Regelgeving
          • het decreet over het lokaal bestuur van 22.12.2017, zoals gewijzigd en de bijhorende besluiten en omzendbrieven van de Vlaamse regering;
          • de wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen;
          • het bestuursdecreet van 07.12.2018;
          • het besluit van de Vlaamse Regering van 30.03.2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen.
          Feiten, context en motivering

          Gelet op het ontwerp van jaarrekening over het dienstjaar 2022 van de stad & OCMW Aarschot. De jaarrekening over het boekjaar 2022 sluit af met de volgende resultaten:

          • in exploitatie is er een positief resultaat van 1.906.714 euro, met een totaal aan exploitatie-uitgaven van 64.285.791 euro en een totaal aan exploitatie-ontvangsten van 66.192.505 euro
          • in investeringen is er een kost van van 6.930.257 euro, met een totaal aan investeringsuitgaven van 7.391.428 euro en een totaal aan investeringsontvangsten van 461.171 euro
          • budgettair resultaat van het boekjaar : -7.489.797 euro
          • gecumuleerd budgettair resultaat : 2.903.692 euro
          • autofinancieringsmarge : 432.049 euro
          Publieke stemming
          Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Wendy De Rijck, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer, Jan Maessen
          Voorstanders: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Bart Dehaes, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Wendy De Rijck, Hanne Goossens
          Onthouders: Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Gerda Vandegaer
          Resultaat: Met 15 stemmen voor, 11 onthoudingen
          Besluit

          Artikel 1

          De raad voor maatschappelijk welzijn stelt haar deel van de jaarrekening 2022 vast, zoals in bijlage toegevoegd.

           

          Artikel 2

          Een afschrift van de vastgestelde jaarrekening wordt onmiddellijk in een digitaal bestand bezorgd aan de Vlaamse Regering.

        • Vaststelling van aanpassing meerjarenplan stad/OCMW 1 - 2023, deel OCMW

          De raad voor maatschappelijk welzijn stelt haar deel van de aanpassing van het meerjarenplan 1 - 2023 vast, zoals in bijlage toegevoegd.

          Toelichting

          De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn hebben op 12 december 2019 hun beleids- en financiële planning vastgelegd in een meerjarenplan voor de periode 2020 tot 2025. Gelet op de noodzaak tot wijziging van het meerjarenplan wordt het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, voorgelegd aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. Zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn moet eerst het eigen deel van de aanpassing van het meerjarenplan vaststellen. Daarna kan de gemeenteraad het deel van de aanpassing van het meerjarenplan, die de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld, goedkeuren, waardoor de aanpassing van het meerjarenplan definitief is vastgesteld. Door die goedkeuring wordt het beleidsrapport in zijn geheel definitief vastgesteld.

          Het meerjarenplan vormt de basis voor het beleid van het bestuur. Het budget is geen afzonderlijk beleidsrapport meer, maar wordt geïntegreerd in het meerjarenplan.

          Vermits elke rechtspersoon (stad en OCMW) voor de eigen verplichtingen en verbintenissen blijft instaan, blijft in het meerjarenplan wel een duidelijk onderscheid tussen de kredieten van de stad en die van het OCMW. Dat komt tot uiting in het schema met het overzicht van de kredieten (M3), waarin de kredieten voor de stad en het OCMW apart worden opgenomen.

          Omdat de stad en het OCMW een geïntegreerd meerjarenplan maken, wordt het financieel evenwicht voor de twee besturen als één geheel gepresenteerd en beoordeeld. Het meerjarenplan is financieel in evenwicht als het voldoet aan de volgende voorwaarden:

          • het geraamd beschikbaar budgettair resultaat is in geen enkel jaar negatief;
          • de geraamde autofinancieringsmarge voor 2025 is minstens gelijk aan nul.

          De twee bovenvermelde normen worden aangevuld met indicatoren over het geconsolideerd financieel evenwicht en de gecorrigeerde autofinancieringsmarge. Dit zijn evenwel geen afdwingbare normen.

          In toepassing van de bepalingen van het decreet lokaal bestuur werd het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan op 7 juni 2023 aan de raadsleden bezorgd. 

          Voorstel van besluit:

          De raad voor maatschappelijk welzijn stelt haar deel van de aanpassing van het meerjarenplan 1 - 2023 vast, zoals in bijlage toegevoegd.

          Regelgeving
          • het decreet over het lokaal bestuur van 22.12.2017, zoals gewijzigd en de bijhorende besluiten en omzendbrieven van de Vlaamse regering;
          • de wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen;
          • het bestuursdecreet van 07.12.2018;
          • het besluit van de Vlaamse Regering van 30.03.2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen (BVR BBC);
          • het ministerieel besluit van 26.06.2018 tot vaststelling van de modellen en nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (MB BBC);
          • de omzendbrief KBBJ/ABB 2020/3 van 18.09.2020 over de aanpassing van de meerjarenplannen 2020-2025 van de lokale en provinciale besturen volgens de beleids- & beheerscyclus.
          Feiten, context en motivering

          Gelet op

          • de vaststelling van het meerjarenplan 2020-2025 door de raad voor maatschappelijk welzijn in zitting van 12 december 2019;
          • de vaststelling en goedkeuring van het meerjarenplan 2020-2025 door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019;
          • de vaststelling van de aanpassing 1 van het meerjarenplan 2020-2025 door de raad voor maatschappelijk welzijn in zitting van 17 september 2020;
          • de vaststelling en goedkeuring van de aanpassing 1 van het meerjarenplan 2020-2025 door de gemeenteraad in zitting van 17 september 2020;
          • de vaststelling van de aanpassing 2 van het meerjarenplan 2020-2025 door de raad voor maatschappelijk welzijn in zitting van 10 december 2020;
          • de vaststelling en goedkeuring van de aanpassing 2 van het meerjarenplan 2020-2025 door de gemeenteraad in zitting van 10 december 2020;
          • de vaststelling van de aanpassing 3 van het meerjarenplan 2020-2025 door de raad voor maatschappelijk welzijn in zitting van 24 juni 2021;
          • de vaststelling en goedkeuring van de aanpassing 3 van het meerjarenplan 2020-2025 door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2021;
          • de vaststelling van de aanpassing 4 van het meerjarenplan 2020-2025 door de raad voor maatschappelijk welzijn in zitting van 16 december 2021;
          • de vaststelling en goedkeuring van de aanpassing 4 van het meerjarenplan 2020-2025 door de gemeenteraad in zitting van 16 december 2021;
          • de vaststelling van de aanpassing 5 van het meerjarenplan 2020-2025 door de raad voor maatschappelijk welzijn in zitting van 15 december 2022;
          • de vaststelling en goedkeuring van de aanpassing 5 van het meerjarenplan 2020-2025 door de gemeenteraad in zitting van 15 december 2022;

          Het meerjarenplan vormt de basis voor het beleid van het bestuur. Gelet op de noodzaak tot wijziging van het meerjarenplan wordt het ontwerp van aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, voorgelegd aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. Het budget is geen afzonderlijk beleidsrapport meer, maar wordt geïntegreerd in het meerjarenplan.

          De aanpassing van het meerjarenplan, zie bijlage, bestaat uit 5 onderdelen:

          • De wijzigingen van de strategische nota: de doelstellingen, actieplannen en acties, met een inhoudelijke toelichting per actie
          • De financiële nota bestaat uit de wettelijk opgelegde schema’s:
            • het aangepast financieel doelstellingenplan (schema M1)
            • de aangepaste staat van het financieel evenwicht (schema M2), waarin aangetoond wordt dat aan alle evenwichtsvoorwaarden voldaan wordt
            • het aangepast overzicht van de kredieten (M3)
          • De aangepaste toelichting bestaande uit:
            • het overzicht van de ontvangsten en uitgaven naar functionele aard (T1)
            • het overzicht van de ontvangsten en uitgaven naar economische aard (T2)
            • de investeringsprojecten (T3)
            • de evolutie van de financiële schulden (T4)
            • de financiële risico's
            • de beschrijving van grondslagen en assumpties die gehanteerd werden voor de opmaak van het aangepaste meerjarenplan
            • de plaats waar documentatie beschikbaar is
          • De motivering van de wijzigingen
          • De documentatie:
            • beleidsnota 'Plan Nieuw Aarschot'
            • het overzicht van doelstellingen, actieplannen en acties
            • de samenstelling van de beleidsdomeinen
            • overzicht investeringsprojecten
            • het overzicht van de verbonden entiteiten
            • de lijst van de toegestane subsidies
            • de jaarlijkse opbrengt per belastingsoort
            • het overzicht van de personeelsinzet
            • de omgevingsanalyse

          De kerncijfers van het meerjarenplan, zoals terug te vinden in het document M2 (staat van het financieel evenwicht):

           

          Budgettair resultaat

           

          2020

          2021

          2022

          2023

          2024

          2025

          Exploitatiesaldo

          6.122.851 5.346.188 1.906.714  2.973.802   1.896.879   3.177.232 

          Investeringssaldo

           -3.619.895 -6.366.810 -6.930.257   -16.665.569  -15.488.317   -12.089.459 

          Financieringssaldo

           2.386.731 -1.302.768 -2.466.254   15.934.076   8.445.451   8.912.224 

          Budgettair resultaat van het boekjaar

           4.889.687 -2.323.391 -7.489.797  2.242.309   -5.145.987   -4 

           

           

           

           

           

           

           

          Beschikbaar budgettair resultaat

           12.716.880 10.393.489 2.903.692 
          5.146.0001 
          14   10 

           

           

           

           

           

           

           

          Autofinancieringsmarge

           4.538.617 3.942.045 432.049 
          1.448.113  112.584  907.871 

           

           

           

           

           

           

           

          Gecorrigeerde autofinancieringsmarge

          4.327.902

          3.402.549

          97.886   1.293.734   -1.063.328   -456.821 

          Het meerjarenplan is financieel in evenwicht als het voldoet aan de volgende voorwaarden:

          • het geraamd beschikbaar budgettair resultaat is in geen enkel jaar negatief;
          • de geraamde autofinancieringsmarge voor 2025 is minstens gelijk aan nul.
          De twee bovenvermelde normen worden aangevuld met indicatoren over de gecorrigeerde autofinancieringsmarge en het geconsolideerd financieel evenwicht (stad, OCMW en AGB Aarschot samen). Dit zijn evenwel geen afdwingbare normen.
           
          Het geconsolideerd financieel evenwicht (stad, OCMW en AGB Aarschot samen) bedraagt:

           

          Geconsolideerd financieel evenwicht

           

           2020

           2021

           2022

           2023

           2024

           2025

           Totaal beschikbaar budgettair resultaat

          12.898.338 10.586.083 3.306.833 5.615.890 464.179 448.351

           

           

           

           

           

           

           

           Totale autofinancieringsmarge

          4.110.942

          3.569.883 686.088 1.514.861 106.860 892.047

           

           

           

           

           

           

           

           Totale gecorrigeerde autofinancieringsmarge

          3.537.552

          2.602.369

          -10.363 898.630 -1.529.248 -937.227
          Publieke stemming
          Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Wendy De Rijck, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer, Jan Maessen
          Voorstanders: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Bart Dehaes, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Wendy De Rijck, Hanne Goossens
          Onthouders: Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Gerda Vandegaer
          Resultaat: Met 15 stemmen voor, 11 onthoudingen
          Besluit

          Enig artikel

          De raad voor maatschappelijk welzijn stelt haar deel van de aanpassing van het meerjarenplan 1 - 2023 vast, zoals in bijlage toegevoegd.

        • Schorsing van de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn en herneming ervan na de openbare vergadering van de gemeenteraad

          De voorzitter schorst de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn om de vergadering van de gemeenteraad verder te zetten.

          De vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn wordt voortgezet na afhandeling van de openbare vergadering van de gemeenteraad.

          Tussenkomst

          De voorzitter schorst de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn om de vergadering van de gemeenteraad verder te zetten.

          De vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn wordt voortgezet na afhandeling van de openbare vergadering van de gemeenteraad.

        • Overeenkomst tussen het OCMW Aarschot en het AGB Aarschot m.b.t. de terbeschikkingstelling en het gebruik van het Dienstencentrum (incl. Capucienenklooster)

          De overeenkomst tussen het OCMW Aarschot en het AGB Aarschot voor de terbeschikkingstelling en het gebruik van het Dienstencentrum (incl. Capucienenklooster) wordt goedgekeurd

          Toelichting

          De raad gaf op 15 december 2022 de goedkeuring aan de overeenkomst tussen AGB Aarschot en OCMW Aarschot m.b.t. de terbeschikkingstelling en het gebruik van het Dienstencentrum (incl. Capucienenklooster). Op het moment van vastlegging van de prijszetting werd uitgegaan van een inschatting van de prijzen voor energie zoals die op dat moment beschikbaar waren. Sinds begin 2023 zijn de prijzen voor energie echter sterk gedaald. De prijszetting voor de terbeschikkingstelling en het gebruik van het Dienstencentrum (incl. Capucienenklooster) kan dus ook verlaagd worden.

          Ontwerp besluit:
           
          De bijgevoegde overeenkomst tussen het OCMW Aarschot en het AGB Aarschot voor de terbeschikkingstelling en het gebruik van het Dienstencentrum (incl. Capucienenklooster) wordt goedgekeurd.
          Regelgeving
          • het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en de bijhorende besluiten en omzendbrieven van de Vlaamse Regering;
          • de wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen;
          • het bestuursdecreet van 7 december 2018;
          • het besluit van de Vlaamse Regering van 30.03.2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen;
          • het ministerieel besluit van 26.06.2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen;
          Feiten, context en motivering

          Gelet op

          • de Circulaire nr. AOIF-39/2005 (E.T.108.816 van 27.09.2005) van de BTW-administratie, houdende richtlijnen die een dienstencentrum moet naleven;
          • het akkoord van de BTW-administratie dd. 05.04.2016 met betrekking tot de btw-plicht van het AGB Aarschot inzake de renovatie en exploitatie van het administratief centrum als bedrijvencentrum;
          • het besluit van de raad, d.d. 15 december 2022, houdende goedkeuring van de overeenkomst tussen AGB Aarschot en OCMW Aarschot m.b.t. de terbeschikkingstelling en het gebruik van het Dienstencentrum (incl. Capucienenklooster)

          Overwegende dat op het moment van vastlegging van de prijszetting werd uitgegaan van een inschatting van de prijzen voor energie zoals die op dat moment beschikbaar waren. Sinds begin 2023 zijn de prijzen voor energie echter sterk gedaald. De prijszetting voor de terbeschikkingstelling en het gebruik van het Dienstencentrum (incl. Capucienenklooster) kan dus ook verlaagd worden.

          Gelet op het ontwerp van overeenkomst tussen het OCMW Aarschot en het Autonoom Gemeentebedrijf Aarschot m.b.t. de terbeschikkingstelling en het gebruik van het dienstencentrum (incl. Capucienenklooster) in bijlage. Deze overeenkomst is een overeenkomst voor de levering van een complexe dienstprestatie door een dienstencentrum als bedoeld in de BTW-Circulaire nr. AOIF 39/2005 (E.T. 108.816) van 27.09.2005, bestaande uit de basisdienst eventueel gecombineerd met een of meerdere bijkomende facultatieve diensten.
          Financiële impact/budget

          Visum ‘overeenkomst m.b.t. de terbeschikkingstelling en het gebruik van het dienstencentrum (incl. Capucienenklooster)’

          Component  ‘Voorafgaande kredietcontrole’

          In het meerjarenplan 2020-2025 van stad en OCMW Aarschot is vanaf 2023 jaarlijks een krediet voorzien van 648.669,26 euro (incl. BTW), op raming MJP104229 (OCMW) en ramingen MJP101761 en MJP105475 (stad), BBC–actie AC000090 – ARK 61507000 ‘Gebruiksvergoeding dienstencentrum’.

          De gebruiksvergoeding, zoals aangegeven in de overeenkomst, bedraagt, 5.307,82 euro (excl. BTW) per jaar en per toegewezen werkplek. Uitgaande van 101 werkplekken voor stad en OCMW bedraagt de kost voor de terbeschikkingstelling en het gebruik van het dienstencentrum (incl. Capucienenklooster) 648.668,68 euro (incl. 21% BTW).

          Er is dus voldoende krediet beschikbaar voor het aangaan van de overeenkomst m.b.t. de terbeschikkingstelling en het gebruik van het dienstencentrum (incl. Capucienenklooster).

          Component ‘ Wetmatigheidscontrole die voorafgaat aan de verbintenis’

          Uit het onderzoek van de documenten blijken er geen strijdigheden met de wettelijke voorschriften.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer, Jan Maessen
          Voorstanders: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1

          De bijgevoegde overeenkomst tussen het AGB Aarschot en het OCMW Aarschot m.b.t. de terbeschikkingstelling en het gebruik van het Dienstencentrum (incl. Capucienenklooster) gedurende de periode 1 januari 2023 t.e.m. 31 december 2025 wordt goedgekeurd. Deze overeenkomst vervangt de overeenkomst zoals goedgekeurd door de raad van bestuur op 15 december 2022.

           

          Artikel 2

          Het Vast Bureau, voor wie optreden mevrouw Gwendolyn Rutten, burgemeester en mevrouw Christi Van Calster, algemeen directeur, wordt gemachtigd de overeenkomst tot terbeschikkingstelling en gebruik van het Dienstencentrum (incl. Capucienenklooster) rechtsgeldig te ondertekenen.

      • O.6 Personeel en organisatie

        • IGO div - algemene vergadering op 23 juni 2023: goedkeuring van de agenda en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger

          De raad voor maatschappelijk welzijn hecht zijn goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van IGO div op 23.06.2023. De raad draagt de vertegenwoordiger van de stad Aarschot op zijn stemgedrag hierop af te stemmen.

          Toelichting

          IGO div organiseert op 23.06.2023 om 17u30 een algemene vergadering met volgende agendapunten:

          1. Goedkeuring verslagen AV 16-12-2022
          2. Goedkeuring jaarverslag en jaarrekening 2022 (inclusief verlenen kwijting aan bestuurders en commissaris-revisor) (document 1)
          3. Goedkeuring rapportage kostendelende vereniging IGO div jaar 2022 (document 2)
          4. Aanstelling nieuw lid van het algemeen comité
            * Ann Spaepen vervangt Anne Van Goidsenhoven (OCMW Holsbeek)
            Aanstelling nieuwe leden raad van bestuur
            * Kristof Mollu vervangt Laure Schurmans (cluster Geetbets/Glabbeek/Kortenaken)
            * Ludo Pluymers vervangt Kim Soetaers (cluster Linter/Zoutleeuw)
          5. Varia

           

          De raad voor maatschappelijk welzijn in vergadering van 14.03.2019 stelde raadslid Kurt Lemmens en raadslid Wendy De Rijck aan als respectievelijk afgevaardigd vertegenwoordiger en plaatsvervangend afgevaardigde van de stad Aarschot in de algemene vergaderingen van IGO en dit voor de duur van de legislatuur.

          Regelgeving
          • het decreet over het lokaal bestuur van 22.12.2017, zoals gewijzigd en de bijhorende besluiten en omzendbrieven van de Vlaamse regering;
          • de wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen;
          • het bestuursdecreet van 07.12.2018;
          • het besluit van de Vlaamse Regering van 30.03.2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen.
          Feiten, context en motivering

          Gelet op

          • de oprichting van de dienstverlenende vereniging IGO Leuven op 10.03.2004, die als rechtsopvolger optreedt van de vzw IGO Leuven;
          • artikel 427 van het decreet over het lokaal bestuur dat bepaalt dat de wijzigingen in de statuten en in de bijlagen artikelsgewijs worden aangebracht door de algemene vergadering met een drievierde meerderheid, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen, als voor de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten, en op voorwaarde dat de gewone meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten haar instemming betuigt;
          • artikel 432, 3° van het decreet over het lokaal bestuur dat bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering;
          • de uitnodiging van IGO div voor de algemene vergadering op 23 juni 2023 om 17u30 met volgende agendapunten:
          1. Goedkeuring verslagen AV 16-12-2022
          2. Goedkeuring jaarverslag en jaarrekening 2022 (inclusief verlenen kwijting aan bestuurders en commissaris-revisor) (document 1)
          3. Goedkeuring rapportage kostendelende vereniging IGO div jaar 2022 (document 2)
          4. Aanstelling nieuw lid van het algemeen comité
            * Ann Spaepen vervangt Anne Van Goidsenhoven (OCMW Holsbeek)
            Aanstelling nieuwe leden raad van bestuur
            * Kristof Mollu vervangt Laure Schurmans (cluster Geetbets/Glabbeek/Kortenaken)
            * Ludo Pluymers vervangt Kim Soetaers (cluster Linter/Zoutleeuw)
          5. Varia
          • de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 14.03.2019 houdende aanstelling van raadslid Kurt Lemmens en raadslid Wendy De Rijck als respectievelijk afgevaardigd vertegenwoordiger en plaatsvervangend afgevaardigde van de stad Aarschot in de algemene vergaderingen van IGO en dit voor de duur van de legislatuur.
          Publieke stemming
          Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer, Jan Maessen
          Voorstanders: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1

          De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de agenda van de algemene vergadering van IGO div op 23.06.2023 goed.

           

          Artikel 2

          Raadslid Kurt Lemmens en raadslid Wendy De Rijck worden aangeduid als respectievelijk afgevaardigd vertegenwoordiger en plaatsvervangend afgevaardigde om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot deze algemene vergadering van IGO div te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde gewone algemene vergadering.

        • Woonmaatschappij KANVAZ: aanduiding vertegenwoordiger en plaatsvervangend vertegenwoordiger in de toewijzingsraad.

          De raad voor maatschappelijk welzijn duidt een vertegenwoordiger en plaatsvervangend vertegenwoordiger aan in de toewijzingsraad woonmaatschappij KANVAZ.

          Toelichting

          De sociale huisvestingsmaatschappij/ de woonmaatschappij KANVAZ vraagt om een effectieve en een plaatsvervangende vertegenwoordiger aan te duiden om deel uit te maken van de toewijzingsraad die de woonmaatschappij zal oprichten binnen het (deel)werkingsgebied Y.

           

          Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt voorgesteld om mevr. Stien Van der Auwera en mevr. Magaly Knapen aan te duiden als respectievelijk vertegenwoordiger en plaatsvervangend vertegenwoordiger.

          Regelgeving
          • het decreet van 22.12.2017 over het lokaal bestuur en de bijhorende besluiten en omzendbrieven van de Vlaamse regering;
          • de wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen;
          • de wet van 11.04.1994 betreffende de openbaarheid van bestuur;
          • het bestuursdecreet van 7.12.2018;
          • Het Besluit van de Vlaamse Regering van 30.03.2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen;
          Feiten, context en motivering

          De sociale huisvestingsmaatschappij/ de woonmaatschappij KANVAZ vraagt om een effectieve en een plaatsvervangende vertegenwoordiger aan te duiden om deel uit te maken van de toewijzingsraad die de woonmaatschappij zal oprichten binnen het (deel)werkingsgebied Y.

          Om een aanpak op maat te realiseren bij de toewijzing van sociale huurwoningen nemen de woonmaatschappijen het initiatief om een toewijzingsraad op te richten. De sociale verhuurders, lokale besturen en relevante welzijnsactoren kunnen op die manier in dialoog gaan met elkaar en afspraken maken, om een geïntegreerd en gedragen toewijzingsbeleid te realiseren.

          In het Besluit Vlaamse Codex Wonen van 2021 (BVCW) wordt ruimte gelaten om bij het vastleggen van de toewijzingsregels sociale huur regionale en lokale accenten te leggen. Deze bepalingen worden opgenomen in een toewijzingsreglement. Hierbij wordt een grote rol toebedeeld aan de toewijzingsraad. De toewijzingsraad kan onder bepaalde voorwaarden passende maatregelen uitwerken in een toewijzingsreglement voor het (deel)werkingsgebied van de woonmaatschappij, waarbij wordt afgeweken van de standaardtoewijzingsregels, als de regionale of lokale situatie hierom vraagt. Hierdoor kan maximaal rekening worden gehouden met de specifieke noden.

          Het BVCW bepaalt dat het in twee gevallen verantwoord is passende maatregelen uit te werken in een toewijzingsreglement, waar men kan afwijken van de standaardtoewijzingsregels. Een eigen toewijzingsbeleid kan worden ontwikkeld als men rekening wil houden met de langdurige woonbinding van de kandidaat-huurders of met de woonbehoeftigheid van specifieke doelgroepen. De opmaak van een  toewijzingsreglement dient tot stand te komen in nauw overleg met alle relevante lokale (huisvestings- en welzijns-)actoren. De toewijzingsraad van het (deel)werkingsgebied van de woonmaatschappij speelt hierin de trekkersrol en is verantwoordelijk voor de opmaak van een ontwerp van het toewijzingsreglement. Het BVCW biedt op die manier de kans om een dynamiek te scheppen waarin kan worden gestreefd naar een regionaal gedragen en geïntegreerd toewijzingsbeleid.

          Alle gemeenten in het (deel)werkingsgebied zijn vertegenwoordigd in de toewijzingsraad. Relevante huisvestings- en welzijnsactoren kunnen zichzelf aanmelden om deel uit te maken van de toewijzingsraad als ze actief zijn in het (deel)werkingsgebied van de woonmaatschappij. Als er geen consensus is over de samenstelling van de toewijzingsraad, beslist de woonmaatschappij over de samenstelling, waarbij ze rekening houdt met een evenwichtige samenstelling van de toewijzingsraad. De toezichthouder kan optreden wanneer de toewijzingsraad onvoldoende evenwichtig wordt samengesteld.

          De toewijzingsraad heeft een beleidsmatige opdracht en een operationele opdracht. Dit wordt geregeld in artikel 6.23 van het BVCW.


          Beleidsmatige opdracht

          De toewijzingsraad stelt een ontwerp van toewijzingsreglement op. Hierin kunnen bepalingen over de verstrenging van de langdurige woonbinding en bepalingen voor specifieke doelgroepen worden opgenomen. De leden van de toewijzingsraad streven hierbij naar consensus. Als er geen consensus is, kunnen de deelnemende gemeenten van de toewijzingsraad specifiek voor hun gemeenten over deze bepalingen beslissen.

          Voor het opnemen van een bepaling over de langdurige woonbinding met het (deel)werkingsgebied is in ieder geval consensus tussen de gemeenten van het (deel)werkingsgebied vereist.


          Operationele opdracht

          De toewijzingsraad staat ook in voor de praktische uitvoering van de regels die betrekking hebben op de versnelde toewijzingen en de toewijzingen aan specifieke doelgroepen. De toewijzingsraad kan afspraken maken over de werkwijze met betrekking tot de aanmelding en begeleiding van kandidaat-huurders en huurders. Deze afspraken worden opgenomen in het huishoudelijk reglement van de toewijzingsraad.

          Stemming

          Gelet op de resultaten van de geheime stemming voor de aanstelling van mevr. Stien Van der Auwera als vertegenwoordiger:

          met 23 stemmen voor, 1 stem tegen en 0 onthoudingen;

          Gelet op de resultaten van de geheime stemming voor de aanstelling van mevr. Magaly Knapen als plaatsvervangend vertegenwoordiger:

          met 23 stemmen voor, 1 stem tegen en 0 onthoudingen;

          geheime stemming voor de aanstelling van mevr. Stien Van der Auwera als vertegenwoordiger
          Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer, Jan Maessen
          Gestemd: Bert Van der Auwera, Gwendolyn Rutten, Isabelle Dehond, Nele Weckhuyzen, Mattias Paglialunga, Hannelore Castelein, Marleen Verhaegen, Nico Creces, Koen Nijs, Ronny De Ryck, Julia Mellaerts, Gerry Vranken, Leo Janssens, Betty Kiesekoms, Kurt Lemmens, Nicole Van Emelen, Hanne Goossens, Stef Van Calster, Dries Vandenbroeck, Bart Dehaes, Cindy Symons, Petra Vanlommel, Dries Van Horebeek, Gerda Vandegaer
          Stemmen voor: 23
          Stemmen tegen: 1
          Onthoudingen: 0
          Resultaat:

          Gelet op de resultaten van de geheime stemming voor de aanstelling van mevr. Stien Van der Auwera als vertegenwoordiger:

          met 23 stemmen voor, 1 stem tegen en 0 onthoudingen;

          geheime stemming voor de aansteling van mevr. Magaly Knapen als plaatsvervangend vertegenwoordiger
          Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer, Jan Maessen
          Gestemd: Bert Van der Auwera, Gwendolyn Rutten, Isabelle Dehond, Nele Weckhuyzen, Mattias Paglialunga, Hannelore Castelein, Marleen Verhaegen, Nico Creces, Koen Nijs, Ronny De Ryck, Julia Mellaerts, Gerry Vranken, Leo Janssens, Betty Kiesekoms, Kurt Lemmens, Nicole Van Emelen, Hanne Goossens, Stef Van Calster, Dries Vandenbroeck, Bart Dehaes, Cindy Symons, Petra Vanlommel, Dries Van Horebeek, Gerda Vandegaer
          Stemmen voor: 23
          Stemmen tegen: 1
          Onthoudingen: 0
          Resultaat:

          Gelet op de resultaten van de geheime stemming voor de aanstelling van mevr. Magaly Knapen als plaatsvervangend vertegenwoordiger:

          met 23 stemmen voor, 1 stem tegen en 0 onthoudingen;

          Besluit

          Artikel 1

          Mevr. Stien Van der Auwera, Oude Mechelsebaan 260, 3200 Aarschot, wordt aangeduid als effectieve vertegenwoordiger om de stad te vertegenwoordigen in de toewijzingsraad van de woonmaatschappij binnen het (deel)werkingsgebied Y.

           

          Artikel 2

          Mevr. Magaly Knapen, Geburestraat 4/B, 3200 Aarschot wordt aangeduid als plaatsvervangende vertegenwoordiger om de stad te vertegenwoordigen in de toewijzingsraad van de woonmaatschappij binnen het (deel)werkingsgebied Y.

        • CVBA CNUZ: buitengewone algemene vergadering van Cnuz en buitengewone algemene vergaderingen CNUZ, SWAL en Diest Uitbreiding op 26.06.2023 - goedkeuring van de agenda's en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger

          De raad voor maatschappelijk welzijn hecht zijn goedkeuring aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Cnuz en de buitengewone algemene vergaderingen CNUZ, SWAL en Diest Uitbreiding op 26.06.2023. De raad draagt de vertegenwoordiger van de stad Aarschot op zijn stemgedrag hierop af te stemmen.

          Toelichting

          Stad Aarschot is aandeelhouder van de cvba Cnuz.

           

          Bij mail van 5 juni 2023 meldt CNUZ dat, teneinde te voldoen aan de termijnen van het Wetboek van Vennootschappen Verenigingen gedurende dewelke de verslagen op voorhand beschikbaar dienen te zien, de algemene vergadering dient uitgesteld te worden naar maandag 26 juni 2023.

           

          De buitengewone algemene vergaderingen vinden plaats 26 juni 2023 in het kantoor van CNUZ, te 3300 Tienen, Menegaard 21 met navermelde agenda’s.

          Hoofdstuk I – Buitengewone algemene vergadering CNUZ

          1. Afschaffing soorten aandelen en kennisname verslag 5:102 WVV
          2. Varia.
          3. Volmacht.


          Hoofdstuk II – Buitengewone algemene vergaderingen CNUZ, SWAL en Diest Uitbreiding

          1. Onderzoek van de documenten, verslagen, jaarrekeningen, cijfers, etc. die kosteloos ter beschikking van de aandeelhouders werden gesteld overeenkomstig artikel 12:28
            WVV;
          2. Kennisname van:
            a. Het fusievoorstel opgesteld en goedgekeurd door de raad van bestuur ex artikel 12:24 WVV;
            b. Het bijzonder verslag van de raad van bestuur ex artikel 12:25 WVV;
            c. Het bijzonder verslag van de commissaris ex artikel 12:26 WVV;
          3. Kennisname van de cijfers overeenkomstig artikel 12:28 §2, WVV;
          4. Kennisname door de algemene vergadering van de belangrijke wijzigingen die zich in het activa en het passiva van het vermogen hebben voorgedaan tussen de datum van de opstelling van het fusievoorstel en de datum van de laatste algemene vergadering die tot de fusie besluit, overeenkomstig artikel 12:27 WVV;
          5. Voorstel van fusie door overneming overeenkomstig voornoemd fusievoorstel, waarbij de vennootschap CNUZ het gehele vermogen, zowel de rechten als de verplichtingen van de vennootschappen SWAL en DIEST UITBREIDING, zal overnemen;
          6. Overdracht van het vermogen van de overgenomen vennootschappen:
            1. Algemene beschrijving
            2. Boekhoudkundige toewijzing van de vermogensbestanddelen
            3. Aan bijzondere publiciteit onderworpen inbrengen
          7. Lasten en voorwaarden van de overgangen;
          8. Andere beschikkingen - bijzondere voordelen bestuurders;
          9. De aanpassing van de statuten en de omvorming van de overnemende vennootschap naar een besloten vennootschap met aanneming van een nieuw voorwerp;
          10. Ontslagen en benoemingen van bestuurders en commissarissen;
          11. Bevoegdheden en volmachten te verlenen aan de directeurs voor de uitvoering van de besluiten over de voorgaande punten van de agenda;
          12. Zetel van de vennootschap ;
          13. Volmacht.

          De raad voor maatschappelijk welzijn in vergadering van 25.04.2019 stelde de heer Guy Van den Broeck aan als volmachtdrager van de stad Aarschot in de algemene vergaderingen van de cvba Cnuz.

          De raad voor maatschappelijk welzijn wordt verzocht opnieuw -ter vervanging van het besluit van 11 mei 2023- zijn goedkeuring te hechten aan de agenda en de aangeduide vertegenwoordiger op te dragen om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de buitengewone algemene vergadering van de cv Cnuz op 26.06.2023, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.

          Regelgeving
          • het decreet over het lokaal bestuur van 22.12.2017, zoals gewijzigd en de bijhorende besluiten en omzendbrieven van de Vlaamse regering;
          • de wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen;
          • het decreet van 26.03.2004 betreffende de openbaarheid van bestuur;
          • het bestuursdecreet van 07.12.2018;
          • het besluit van de Vlaamse Regering van 30.03.2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen;
          • de statuten van de cvba Cnuz inzonderheid artikel 32 betreffende de vertegenwoordiging voor de algemene vergadering.
          Feiten, context en motivering

          Bij mail van 5 juni 2023 meldt CNUZ dat de buitengewone algemene vergadering van CNUZ en de buitengewone algemene vergaderingen CNUZ, SWAL en Diest uitbreiding uitgesteld worden naar maandag 26 juni 2023.

           

          De aandeelhouders, bestuurders en de commissaris van de Vennootschap worden uitgenodigd om de buitengewone algemene vergadering van de Vennootschap bij te wonen, die op 26 juni 2023 om 19.30 uur zal beraadslagen en beslissen over de navermelde agenda’s.



          Hoofdstuk I – Buitengewone algemene vergadering CNUZ

          1. Afschaffing soorten aandelen en kennisname verslag 5:102 WVV
          2. Varia.
          3. Volmacht.


          Hoofdstuk II – Buitengewone algemene vergaderingen CNUZ, SWAL en Diest Uitbreiding

          1. Onderzoek van de documenten, verslagen, jaarrekeningen, cijfers, etc. die kosteloos ter beschikking van de aandeelhouders werden gesteld overeenkomstig artikel 12:28
            WVV;
          2. Kennisname van:
            a. Het fusievoorstel opgesteld en goedgekeurd door de raad van bestuur ex artikel 12:24 WVV;
            b. Het bijzonder verslag van de raad van bestuur ex artikel 12:25 WVV;
            c. Het bijzonder verslag van de commissaris ex artikel 12:26 WVV;
          3. Kennisname van de cijfers overeenkomstig artikel 12:28 §2, WVV;
          4. Kennisname door de algemene vergadering van de belangrijke wijzigingen die zich in het activa en het passiva van het vermogen hebben voorgedaan tussen de datum van de opstelling van het fusievoorstel en de datum van de laatste algemene vergadering die tot de fusie besluit, overeenkomstig artikel 12:27 WVV;
          5. Voorstel van fusie door overneming overeenkomstig voornoemd fusievoorstel, waarbij de vennootschap CNUZ het gehele vermogen, zowel de rechten als de verplichtingen van de vennootschappen SWAL en DIEST UITBREIDING, zal overnemen;
          6. Overdracht van het vermogen van de overgenomen vennootschappen:
            1. Algemene beschrijving
            2. Boekhoudkundige toewijzing van de vermogensbestanddelen
            3. Aan bijzondere publiciteit onderworpen inbrengen
          7. Lasten en voorwaarden van de overgangen;
          8. Andere beschikkingen - bijzondere voordelen bestuurders;
          9. De aanpassing van de statuten en de omvorming van de overnemende vennootschap naar een besloten vennootschap met aanneming van een nieuw voorwerp;
          10. Ontslagen en benoemingen van bestuurders en commissarissen;
          11. Bevoegdheden en volmachten te verlenen aan de directeurs voor de uitvoering van de besluiten over de voorgaande punten van de agenda;
          12. Zetel van de vennootschap ;
          13. Volmacht.

           

          De documenten voor de vergadering zijn terug te vinden via de oorspronkelijke link: KANVAZ - BAV 20-06-2023

           

          De raad voor maatschappelijk welzijn in vergadering van 25.04.2019 stelde de heer Guy Van den Broeck aan als volmachtdrager van de stad Aarschot in de algemene vergaderingen van de cvba Cnuz.



          De raad voor maatschappelijk wezlijn wordt verzocht opnieuw -ter vervanging van het besluit van 11 mei 2023- zijn goedkeuring te hechten aan de agenda en de aangeduide vertegenwoordiger op te dragen om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de buitengewone algemene vergadering van de cv Cnuz op 26.06.2023, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer, Jan Maessen
          Voorstanders: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1

          De raad voor maatschappelijk welzijn beslist goedkeuring te verlenen aan voormelde agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Cnuz en de buitengewone algemene vergaderingen CNUZ, SWAL en Diest Uitbreiding op 26.06.2023.

           

          Artikel 2

          De raad voor maatschappelijk draagt de aangeduide vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de buitengewone algemene vergadering van Cnuz en de buitengewone algemene vergaderingen CNUZ, SWAL en Diest Uitbreiding op 26.06.2023 te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde buitengewone algemene vergaderingen.

        • Vaststelling van de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot, behoudens diensten en instellingen

          De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot, behoudens diensten en instellingen, zoals gevoegd in bijlage bij het besluit, goed.

          Toelichting

          In zitting van 10 februari 2022 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot goed. De personeelsformatie is een veranderlijk beheersinstrument dat de personele middelen vaststelt voor de uitvoering van het beleid. Hoewel het decreet lokaal bestuur de personeelsformatie niet meer oplegt als verplicht instrument, blijft het vaststellen van de (aanpassingen aan) de personeelsformatie aangewezen en noodzakelijk zolang de raad - of, na delegatie, het bevoegde orgaan - de personeelsformatie niet opheft of door een ander systeem vervangt. De betrekkingen voor het kabinetspersoneel zijn ook door de raad vastgesteld in de personeelsformatie.   Het organogram geeft op schematische wijze een overzicht van de indelingsstructuur en verhoudingen binnen en tussen de diverse departementen en diensten, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden.

          Op 11 mei 2023 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn het personeelsplan voor de diensten en instellingen goed. Dit plan vervangt de personeelsformatie voor de diensten en instellingen en geeft een streefkader aan van het aantal medewerkers per discipline.  In onderhavig dossier wordt bijgevolg abstractie gemaakt van de diensten en instellingen.   

          De personeelsformatie en het organogram worden op regelmatige basis getoetst aan de noden en behoeften van onze organisatie met het oog op het realiseren van de beleidsdoelstellingen in het meerjarenplan en in het belang van de verdere uitbouw van de organisatiebeheersing. In dit verband worden bijgevoegde aanpassingen aan het organogram en de personeelsformatie van stad/OCMW Aarschot behoudens diensten en instellingen voorgesteld.

          Voorliggende voorstellen werden behandeld en goedgekeurd door het vast bureau op 31 maart 2023, voorgelegd aan en goedgekeurd door het managementteam op 9 mei 2023 en goedgekeurd door het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité tijdens de vergadering van 17 april 2023.

          Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt dan ook voorgesteld om hiermee in te stemmen. 

          Regelgeving
          • het decreet over het lokaal bestuur van 22.12.2017, zoals gewijzigd en de bijhorende besluiten en omzendbrieven van de Vlaamse regering;
          • de wet van 29.07.1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen;
          • het bestuursdecreet van 07.12.2018;
          • het besluit van de Vlaamse Regering van 30.03.2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen;
          • het besluit van de Vlaamse Regering van 23.11.2012 tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 07.12.2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het  provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 12.11.2010 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie en het mandaatstelsel van het personeel van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en houdende de minimale voorwaarden voor sommige aspecten van de rechtspositieregeling van bepaalde personeelsgroepen van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en latere wijzigingen;
          • het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 12.12.2019 houdende de vaststelling van de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot, gewijzigd bij raadsbesluiten van 11.06.2020, 10.12.2020 en 24.06.2021 en 10.02.2022;
          • het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 24.07.2014 houdende de vaststelling van de rechtspositieregeling van de gemeenschappelijke graden, specifieke functies en decretale graden, zoals gewijzigd, met laatste wijziging op 10.11.2022;
          • het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 24.07.2014 houdende de vaststelling van de rechtspositieregeling van de diensten en instellingen, zoals gewijzigd, met laatste wijziging op 10.11.2022;
          • het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 11.05.2023 houdende het personeelsplan ter vervanging van de personeelsformatie voor diensten en instellingen;
          • artikel 21bis van het KB nr. 78 van 10.11.1967, zoals gewijzigd;
          • artikel 54 quater van het KB nr. 78 van 10.11.1967, zoals gewijzigd;
          • artikel 1 van het MB van 09.12.2009, art. 77 §1, 3°, c) van het BVR RPR OCMW personeel van 12.11.2010 en art. 38,4° en art. 43 van bijlage XII van het BVR van 04.07.2009 betreffende de programmatie, erkenningsvoorwaarden en subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen van gebruikers en mantelzorgers.
          Feiten, context en motivering

          Gelet op

          • de beslissing van het vast bureau van 31.03.2023 houdende de voorstellen voor het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité stad/OCMW Aarschot (bijkomende punten) van 17.04.2023;
          • de vergadering van het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité stad/OCMW Aarschot van 17.04.2023;
          • het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 11.05.2023 houdende de goedkeuring van het personeelsplan voor de diensten en instellingen;
          • de vergadering van het managementteam van 09.05.2023;

          In zitting van 10 februari 2022 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn de aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot goed. De personeelsformatie is een veranderlijk beheersinstrument dat de personele middelen vaststelt voor de uitvoering van het beleid. Hoewel het decreet lokaal bestuur de personeelsformatie niet meer oplegt als verplicht instrument, blijft het vaststellen van de (aanpassingen aan) de personeelsformatie aangewezen en noodzakelijk zolang de raad - of, na delegatie, het bevoegde orgaan - de personeelsformatie niet opheft of door een ander systeem vervangt. De betrekkingen voor het kabinetspersoneel zijn ook door de raad vastgesteld in de personeelsformatie.   Het organogram geeft op schematische wijze een overzicht van de indelingsstructuur en verhoudingen binnen en tussen de diverse departementen en diensten, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden.

          Op 11 mei 2023 keurde de raad voor maatschappelijk welzijn het personeelsplan voor de diensten en instellingen goed. Dit plan vervangt de personeelsformatie voor de diensten en instellingen en geeft een streefkader aan van het aantal medewerkers per discipline.  In onderhavig dossier wordt bijgevolg abstractie gemaakt van de diensten en instellingen.   

          De personeelsformatie en het organogram worden op regelmatige basis getoetst aan de noden en behoeften van onze organisatie met het oog op het realiseren van de beleidsdoelstellingen in het meerjarenplan en in het belang van de verdere uitbouw van de organisatiebeheersing. In dit verband worden bijgevoegde aanpassingen aan het organogram en de personeelsformatie van stad/OCMW Aarschot behoudens diensten en instellingen voorgesteld.

          Voorliggende voorstellen werden behandeld en goedgekeurd door het vast bureau op 31 maart 2023, voorgelegd aan en goedgekeurd door het managementteam op 9 mei 2023 en goedgekeurd door het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité tijdens de vergadering van 17 april 2023.

          Financiële impact/budget

          De financiële implicaties van voorliggende voorstellen werden,  zoals vermeld in bijlage 1 bij dit besluit en bevestigd door het departement financiën, opgenomen in het voorstel tot vaststelling van aanpassing meerjarenplan stad/OCMW 1-2023, deel OCMW, dat ter zitting van 22 juni 2023 ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de raad voor maatschappelijk welzijn. 

          Publieke stemming
          Aanwezig: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Bart Dehaes, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Hanne Goossens, Gerda Vandegaer, Jan Maessen
          Voorstanders: Isabelle Dehond, Gwendolyn Rutten, Bert Van der Auwera, Nicole Van Emelen, Annick Geyskens, Gerry Vranken, Stef Van Calster, Kurt Lemmens, Bart Dehaes, Ronny De Ryck, Koen Nijs, Cindy Symons, Marleen Verhaegen, Hanne Goossens
          Onthouders: Betty Kiesekoms, Nico Creces, Mattias Paglialunga, Julia Mellaerts, Leo Janssens, Dries Vandenbroeck, Petra Vanlommel, Hannelore Castelein, Dries Van Horebeek, Nele Weckhuyzen, Gerda Vandegaer
          Resultaat: Met 14 stemmen voor, 11 onthoudingen
          Besluit

          Artikel 1

          De aanpassingen aan de personeelsformatie en het organogram van stad/OCMW Aarschot behoudens diensten en instellingen, zoals gevoegd in bijlage 1 bij dit besluit, worden goedgekeurd.  

           

          Artikel 2

          §1. De aangepaste [1] personeelsformatie van de stad Aarschot wordt vastgesteld als volgt:

          functionele loopbaan

          graadbenaming

          statutaire formatie

          contractuele formatie

          TOTAAL

           

           

          aantal VTE

          aantal VTE

          aantal VTE

          decretale graad

          algemeen directeur

          1

          0

          1

          decretale graad

          financieel directeur

          1

          0

          1

          A5a-A5b

          departementshoofd

          3

          0

          3

          A4a-A4b

          departementshoofd

           1  0  1

          A1a-A3a

          departementshoofd

           4  3  7

           

          diensthoofd

           1  2 3
           

          omgevingsambtenaar

          0  1 1
           

          ruimtelijk planner-expert

          0 1 1
           

          archivaris

           0  0,5  0,5

           

          diensthoofd/omgevingsambtenaar

           1 0  1

           

          diensthoofd/milieuambtenaar

           1 0  1

           

          conservator/bibliothecaris

          1  0  1

           

          coördinator ouderenbeleid

           1  0  1

           

          projectcoördinator

          1  0

          1

           

          projectmanager

          0

          1

          1

           

          projectmanager communicatie

          0

          1

          1

           

          ICT-expert

           0

           2

           2

            coördinator 1  0  1
            expert 0 1 1

          B4-B5

          hoofddeskundige

           2  3  5
           

          preventieadviseur

          1 0 1
           

          projectmanager

          0 1 1

          B1-B3

          deskundige

           14  21 35
            deskundige / zwembadbeheerder 1 0 1
           

          GIS-deskundige

           0  1  1
           

          diensthoofd

          0 1 1

           

          sportpromotor

           0  1  1

           

          jeugdconsulent

           0  2  2
           

          diensthoofd-bibliothecaris

          0 1 1

           

          assistent-dienstleider

           0  1 1
           

          mobiliteitsdeskundige

           0  1  1
            expert trage wegen  0  1  1

           

          cultuurfunctionaris

           0  2

          2

           

          hoofd techniek en theaterprogrammatie 1  0  1

           

          opbouwwerker

           0 1  1
           

          evenementencoördinator

          1  0  1

          C4-C5

          administratief hoofdmedewerker

          3  0 3
           

          administratief hoofdmedewerker (ondersteuning beleidsorganen)

          1 0 1
           

          noodplancoördinator

          1 0 1

          C1-C3

          administratief medewerker

           12,6 21  33,6
            procesmedewerker 0 1 1

           

          technisch medewerker

           1  0  1

           

          bibliotheekassistent

           0  2  2
            evenementencoach  0  2  2
            toezichter/redder 0 14 14

          C1-C3

          ploegbaas

           4  1 5

          D4

          technisch medewerker

          1  0  1

          D1-D3

          administratief assistent

           1  0  1

           

          collectieverzorger

           0  1  1

           

          magazijnier

           1  1  2

           

          mecanicien

           1  0 1

           

          geschoold arbeider

           3 33,5  36,5

           

          geschoold arbeider-chauffeur

           0 11  11

           

          polyvalent medewerker

          0 6  6
           

          buurtmedewerker

          0

          0,5

          0,5
           

          theatertechnicus

           0

          4

             4

           

          conciërge

           0

          1

           1

          E1-E3

          technisch beambte

           0

               18,78    18,78

           

           

           

           

           

           

          TOTAAL

          66,6

          167,28

          233,88

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

          §2. De aangepaste [1] personeelsformatie van het OCMW van Aarschot behoudens diensten en instellingen, wordt vastgesteld als volgt:

          functionele loopbaan

          graadbenaming

          statutaire formatie

          contractuele formatie

          TOTAAL

           

           

          aantal VTE

          aantal VTE

          aantal VTE

          A1a-A3a

          departementshoofd

          0

          1

          1

           

          stafmedewerker

          1

          0

          1

           

          projectcoördinator

          1

          0

          1

          B4-B5

          hoofddeskundige

          2

          1

          3

          B1-B3

          deskundige

          0

          2

          2

            diversiteitsambtenaar

          0

          1

          1

           

          maatschappelijk werker

          10 (incl. 1 fiscale maribel)

          4

          14

           

          arbeidstrajectbegeleider

          0

          0,5

          0,5

          C4-C5

          administratief hoofdmedewerker (verzekeringen en ICT)

          0

          1

          1

          C1-C3

          administratief medewerker

          0

          7

          7

          D1-D3

          logistiek assistent

          0

          6

          6

          E1-E3

          poetshulp

          0

          0,5

          0,5

           

          TOTAAL

          14

                   24

          38

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

          [1] De aanpassingen zijn in gele kleur gemarkeerd.


          Artikel 3

          §1. Het uitdovend kader (overgangsregeling) van de stad Aarschot wordt vastgesteld als volgt:

          overgangsregeling

          uitdovende graad

           

          geblokkeerde graad

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

           1

          adjunct-algemeen directeur

          decretale graad

          S

                 

          1

          adjunct-financieel directeur

          decretale graad

          S

                 
          0,5 deskundige personeel B1-B3 S   0,5  deskundige personeel   B1-B3    C
           1   administratief medewerker personeel   C1-C3  S        
          2 administratief medewerkers secretariaat  C1-C3  S        
          1 administratief medewerker milieu en landbouw
          C1-C3 S        

          1

          noodplanambtenaar

          C1-C3

          S

                 
          1 preventieadviseur B1-B3 S        
           1  administratief assistent communicatie  D1-D3  S        
           1  departementshoofd burgerzaken  A1a-A3a  S  1  departementshoofd burgerzaken  A1a-A3a  C
            einde detacheringsopdracht administratief medewerker EID     1 administratief medewerker burgerzaken C1-C3  C
           0,3  administratief hoofdmedewerker economie  C4-C5  S  0,3  deskundige economie  B1-B3  C
           1  cultuurfunctionaris-directeur  A1a-A3a  S        
           1  cultuurfunctionaris  A1a-A3a  S  1  cultuurfunctionaris  B1-B3  C
           1  cultuurfunctionaris  B1-B3  S  1  cultuurfunctionaris  B1-B3  C
           1  administratief medewerker cultuurcentrum  C1-C3  S        
           2  assistent-dienstleider  B1-B3  S  1  assistent-dienstleider  B1-B3  C
           1  administratief medewerker bibliotheek  C1-C3  S  1  administratief medewerker bibliotheek
           C1-C3  C
           1,74  bibliotheekassistent  C1-C3  S        
           1,34 bibliotheekassistent  C1-C3 S  1,34 bibliotheekassistent C1-C3 C
           1  collectieverzorger  D1-D3  S  1  collectieverzorger  D1-D3  C
           1  administratief medewerker jeugd  C1-C3  S  1  administratief medewerker jeugd  C1-C3  C
           1  departementshoofd sport  A1a-A3a  S        
           1  sportfunctionaris  B1-B3  S        
           1  administratief medewerker sport  C1-C3  S        
          1  toezichter  D1-D3  S 1  toezichter/redder C1-C3  C
          1 administratief medewerker ruimtelijke ordening en stedenbouw
          C1-C3 S 1 administratief medewerker omgeving C1-C3 C
           1  deskundige DKO  B1-B3  S        
           1  administratief medewerker DKO  C1-C3  S        
           1  gezins- en bejaardenconsulent  C1-C3  S        
           1  deskundige sociaal huis  B1-B3  S  1  deskundige samenleven  B1-B3  C
           0,26  dierenarts  A6a  S        
           1  deskundige/groenambtenaar  B1-B3  S  1  deskundige  B1-B3  C
           1  administratief medewerker toerisme  C1-C3  S        
          4 ploegbaas D4-D5 S        
           1  geschoold arbeider-chauffeur rein-en ruimdienst  D1-D3  S

          1

          geschoold arbeider-chauffeur rein- en ruimdienst

           D1-D3

           C
           1  arbeider rein-en ruimdienst  E1-E3  S        
          2 geschoold arbeider-chauffeur groen-en begraafplaatsten D1-D3 S

          2

          geschoold arbeider-chauffeur groen-en begraafplaatsen

           D1-D3

           C
           1  geschoold arbeider groen-en begraafplaatsen  D1-D3  S  1  geschoold arbeider groen-en begraafplaatsen  D1-D3  C
           3  geschoold arbeider gebouwen  D1-D3  S  3

           geschoold arbeider gebouwen

           D1-D3  C
           3  geschoold arbeider-chauffeur verkeer en logistiek

           D1-D3

           

           S  3  geschoold arbeider-chauffeur verkeer en logistiek  D1-D3  C

           

          §2. De afgeschafte betrekkingen bij de stad Aarschot zijn vastgesteld als volgt:

          afgeschafte betrekkingen

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

           1

          departementshoofd verzelfstandiging (financiën)

          A1a-A3a

          S

          1 deskundige verzelfstandiging (financiën)  B1-B3

          S

           

          §3. Het uitdovend kader (overgangsregeling) van het OCMW van Aarschot - behoudens diensten en instellingen - wordt vastgesteld als volgt:

           

           overgangsregeling

          uitdovende graad

           

          geblokkeerde graad

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

          aantal

          VTE

          graadbenaming

          functionele loopbaan

          S/C

          1

          departemenshoofd

          A1a-A3a

          S

          1

          departementshoofd

          A1a-A3a

          C

          1

          diensthoofd

             B4-B5

          S

          1

          hoofddeskundige

           B4-B5

          C

          1

          diensthoofd financiën

             B4-B5

            S        

          1

          deskundige financiën

          B1-B3

          S

                 

          1

          deskundige personeel

          B1-B3

          S

          1 deskundige personeel B1-B3  C

          4

          administratief medewerker

          C1-C3

          S

          3,70

          administratief medewerker

          C1-C3

          C

          1

          geschoold arbeider

          D1-D3

          S

          1

          logistiek assistent

          D1-D3

          C

           

          Artikel 4

          De personeelsformatie van het kabinetspersoneel ter ondersteuning van het college van burgemeester en schepenen is vastgesteld als volgt:

          functionele loopbaan

          graadbenaming

          statutaire formatie

          contractuele formatie

          TOTAAL

           

           

          aantal VTE

          aantal VTE

          aantal VTE

          A1a-A3a

          kabinetsmedewerker (beleidsmedewerker)

          0

          1

          1

                   
            TOTAAL

          0

          1

          1

           





          Artikel 5

          Het aangepaste organogram van stad/OCMW Aarschot - behoudens diensten en instellingen - met bijhorende detailoverzicht, zoals gevoegd in bijlage 2 (schematische voorstelling) en bijlage 3 (detailoverzicht) bij dit besluit, waarbij ook de betrekkingen zijn opgenomen waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden, wordt goedgekeurd.

Notulen en zittingsverslag vergadering 11 mei 2023

Notulen

Gelet op het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn, goedgekeurd door de raad van maatschappelijk welzijn in vergadering van 20.01.2022, inzonderheid artikel 29 §3;

Aangezien verder tijdens de vergadering geen bezwaren tegen de notulen van de vergadering van 11 mei 2023 werden ingebracht;

zijn de notulen van de vergadering van 11 mei 2023 goedgekeurd.

Zittingsverslag
In toepassing van artikel 278 §1 van het decreet over het lokaal bestuur en artikel 28 §2 van het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn is het zittingsverslag vervangen door de integrale audio-opname van de openbare zitting van de raad voor openbaar welzijn.