Terug Gemeenteraad

Thu 10/02/2022 - 20:00 Digitaal via zoom met livestream via Facebook

Openbaar

Agendapunten meegedeeld door de voorzitter

Agendapunten meegedeeld door het College van Burgemeester en Schepenen

Politiezone Aarschot

Technische zaken

Ruimtelijke ordening en stedenbouw

Personeel

Secretariaat

Sociaal Huis

  • Omdat er in het kalenderjaar 2021- omwille van COVID19 - omzeggens geen tot zeer weinig activiteiten konden georganiseerd worden door de diverse seniorenverenigingen, die in de ouderenadviesraad vertegenwoordigd zijn, dringt zich een herziening op van de verdeling van de voorziene subsidies. De raad beslist dat het bedrag van de premie daarom dit jaar wordt bepaald op basis van de gemiddelden van de drie voorgaande kalenderjaren.

Communicatie en Public relations

  • Klachtenrapportering 2021

    De gemeenteraad beschikt over een systeem van klachtenbehandeling op het ambtelijk niveau van de gemeente en maximaal onafhankelijk van de diensten of departementen waarop de klachten betrekking hebben. Elke gebruiker van de dienstverlening van de stad die een klacht uit, heeft het recht op een grondige behandeling van zijn klacht. Klachten hebben betrekking op het niet correct handelen van een dienst of departement, niet van een individu. Het systeem van klachtenbehandeling is een hulpmiddel om de dienstverlening te optimaliseren en leidt tot een grotere tevredenheid bij de burgers. In toepassing van artikel 7, §2 van het reglement klachtenbehandeling zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 1 oktober 2007, rapporteert de klachtencoördinator jaarlijks aan de gemeenteraad.

    In 2021 behandelde de klachtencoördinator in totaal 88 klachten:

    • In januari - februari - maart 16 klachten
    • In april - mei - juni 22 klachten
    • In juli - augustus - september 36 klachten
    • In oktober - november - december 14 klachten

Financiƫn

Vragen van raadsleden